buck_naked Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Hei Jeg håper noen kan gi meg noen råd eller tips. Jeg har en p4 2.6 med 512ram og radeon 9200se kort (128ram) (er klar over at dette kortet ikke er top of the notch ) Etter å ha intallert far cry første gangen startet jeg med auto-detect instillngene (mach.specs=high og resten medium) Dette gikk SKIKKELIG dårlig! det hakka no voldsomt. Uholdbart. Etter mye tråling i div forum, bl.a dette, fikk jeg tips om og legge inn omega- drivere til radeon-kortet. Hakkingen ga seg, men jeg kan ikke sette høyere enn low på alle instillingene. Setter jeg de for høyt går spillet ut i windows-safe mode med feilmelding om en feil i enhets-registeret! Er dette utelokkende pga av at kortet ikke er directx 9 komp. eller finnes det en løsning? All hjelp mottas med takk (bortsett fra "søk i google"...tro meg...jeg har prøvd)
pronoob Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Si meg en ting forventer du ¨å kjøre på high med et 9200se? , tror du må ned i low jeg.
TCi Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Radeon 9200 er ikke et gamer kort.... Eneste tipset jeg kan gi er å skaffe deg et nytt skjermkort. Helst et Radeon 9600 Pro/XT eller GEForce FX 5700++
Windoge Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Fatter ikke folk som skaffer seg så gode spill også har de ikke pc til det..
MRN Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 (endret) Etter mye tråling i div forum, bl.a dette, fikk jeg tips om og legge inn omega-drivere til radeon-kortet. Hakkingen ga seg, [...] Jeg synes det er bekymringsfullt at man må legge inn andre drivere enn orginaldriverne. Må ikke, men brukeren her opplevde en ytelsesforbedring. Hva gjør nVidia-folka med driverne sine, tenker jeg ofte på... [Edit] Sånn at jeg ikke klager kun på driverne, så er skjermkortet hovedgrunnen til at det omtrent er uholdbart å spille det på din PC. Beklager. Endret 6. april 2004 av MRN
buck_naked Skrevet 6. april 2004 Forfatter Skrevet 6. april 2004 (endret) Fatter ikke folk som skaffer seg så gode spill også har de ikke pc til det.. Tja...fort gjort når manskinen har dobbelt så høye specs som systemkravet. Det at hadde kortet ikke er directx 9 kompatibelt er vel fort gjort og overse...? Endret 6. april 2004 av buck_naked
TCi Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Det at hadde kortet ikke er directx 9 kompatibelt er vel fort gjort og overse...? Om kortet er dx9 kompatibelt har egentlig ikke noe med saken å gjøre. Det som er problemet er at skjermkortet ikke er til å spille med i fra starten av. Men egentlig er problemet ifra grunnen av Crytek sin. Siden de skriver i de anbefalte kravene: Video Card: 128 MB GeForce 4 128 MB to GeForce FX 5950; ATI Radeon 9500-9800 XT Som jeg mener ikke er rett. Jeg mener spillet krever minimum GF4 Ti4200 og et Radeon 9500 for å kjøres. De burde da heller ha stått i minimum delen av kravene. Dessverre så gjelder dette mange spill. Minimumskravene er satt til for lavt. Om det er lureri eller uvitenhet kan da diskuteres... Vil anbefale at dersom du er ute etter et spill og ser på kravene, at du sørger for at maskinenvaren din ligger et sted opp mot de anbefalte kravene før du eventuelt kjøper det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå