Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wardriving


Anbefalte innlegg

S elv har jeg ikke for vane å gå inn i hus jeg går forbi selv om døren står på vidt gap, selv om det bare var for å stå på balkongen og kikke på trafikken nede på riksveien............... :no:

 

 

Edit:

Skal du drive etisk forsvarlig wardriving er det god skikk å slå av tcp/ip protokollen på wlan-kortet, på den måten kobler du deg ikke til nettet i det hele tatt. Har selv gått tur i Oslo med laptop i sekken og gps i beltet. Spennende å koble loggen fra Netstumbler til et kartprogram ;)

Hvilket kart program kobler du net stumbler til ?

Free ware ?

evt. hvor kan jeg kjøpe dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo også snu dette på hodet. Man bør være litt forsiktig med hvilke wlan man kobler seg opp mot. Man aner ikke noe om folka i andre enden. Kan jo godt være en eller annen balkansk mafia som liker å titte...

Et godt poeng, og jeg mener å ha lest om et par tilfeller der luringer har satt opp åpne AP for å få tak i informasjon fra "lure" snyltere.

Dersom man tenker å bedrive slik snylting er det lurt å kun benytte ssl/ssh gjennom et slikt nett ettersom all trafikk lett kan sniffes/logges av den som eier AP.

Lenke til kommentar

Hvilket kart program kobler du net stumbler til ?

Free ware ?

evt. hvor kan jeg kjøpe dette ?

Map point er det enkleste, men det går tilsynelatende med andre også:

 

http://netstumbler.org/showthread.php?t=10068

 

 

Dessuten finnes det en webgenerator som kan lage enkle kart på nettet, det virker ganske bra faktisk:

 

http://www.wireless4berlin.de/johnboy/

 

Den er på tysk, men det er lett å forstå hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Hvilket kart program kobler du net stumbler til ?

Free ware ?

evt. hvor kan jeg kjøpe dette ?

Map point er det enkleste, men det går tilsynelatende med andre også:

 

http://netstumbler.org/showthread.php?t=10068

 

 

Dessuten finnes det en webgenerator som kan lage enkle kart på nettet, det virker ganske bra faktisk:

 

http://www.wireless4berlin.de/johnboy/

 

Den er på tysk, men det er lett å forstå hva du skal gjøre.

finnes det trial versjon til dette ? evt. hvor ? (map point)

Lenke til kommentar
Hvis en bil står på en offentlig parkeringsplass, og eieren har glemt å låse den, er det da greit å "låne" den en tur? Jeg kan ikke forstå at dette mitt og ditt-opplegget skal være så vanskelig å skjønne.

Det er ikke det samme! Står det en bil på en offentlig parkeringsplass, med alle dører åpne og radioen på, er det ingenting i veien for at du kan sette deg ned ved bilen og høre på musikken! DET er en mye bedre sammenligning!

Vil vel heller si at det er bedre sammenligning om dørene står åpen, men du skrur på radioen. Tenk deg at feks brukeren betaler for forbruket over linjen, noe større bedrifter og organisasjoner faktisk ofte gjør. Du bruker faktisk noe som vedkommende har betalt for, der jeg kommer fra kaller vi sånne for snyltere :D

Nei, nei, nei, og atter NEI! DET blir det samme som å gå inn i et ulåst bygg og skru på accesspointet (eller skru av krypteringen).

Lenke til kommentar

Driver med litt Wardriving meg selv. Kjører rundt med en laptop med Slackware og Kismet kjørendes på og bruker et Cisco AIR-LMC350 med ekstern antenne. Utrolig mange usikrede nett ute og går. Mange sikrede også. Skulle hatt en GPS så kunne Kismet tegnet kart for meg også, men slike ting er dyre.

 

Noen som vet om billige GPS'er? Trenger seff ikke en skjerm, bare mottaker.

 

 

Btw. Jeg ser for meg et usikret WLAN som et usikret samband. Mange folk bruker Walkie-Talkier, ikke sikret, du skrur på din Walkie-Talkie, du hører det de snakker om, du kan også snakke med de og bryte inn på "dems" samband.

Endret av neonX
Lenke til kommentar
Driver med litt Wardriving meg selv. Kjører rundt med en laptop med Slackware og Kismet kjørendes på og bruker et Cisco AIR-LMC350 med ekstern antenne. Utrolig mange usikrede nett ute og går. Mange sikrede også. Skulle hatt en GPS så kunne Kismet tegnet kart for meg også, men slike ting er dyre.

 

Noen som vet om billige GPS'er? Trenger seff ikke en skjerm, bare mottaker.

 

 

Btw. Jeg ser for meg et usikret WLAN som et usikret samband. Mange folk bruker Walkie-Talkier, ikke sikret, du skrur på din Walkie-Talkie, du hører det de snakker om, du kan også snakke med de og bryte inn på "dems" samband.

Søk på GPS hos

http://www.clasohlson.no/

De har en USB GPS til ca 800 kr.

Denne er ikke vantett men legger du til en 200 kr har du en som er vanntett lik min :) Denne fungerer utmerket og er ikke så alt for dyr etter mitt syn.

Lenke til kommentar

Nå må man også ta nettverket sin oppbygning i betraktning: Hva hvis datapakkene som sendes mellom hw.no-serveren og deg går gjennom et ledd hvis eier ikke har samtykket at det er fritt tilgjengelig, men som automatisk brukes fordi det er den "korteste" veien (samt at det ikke kreves noen autentisering)? Alle maskiner som er koblet opp mot en ISP er i grunn bare et ledd i et stort nettverk kalt internett. Og DU har ingen kontroll på hvilke routere som brukes... Er jo liksom hele vitsen med internett.

 

En annen sammenlikning: Du sitter å loker på et nettsted. Noe av informasjonen er fritt tilgjengelig for alle, mens den mer delikate delen krever et medlemsskap med dertil tilhørende passord og brukernavn. Bryter du deg gjennom dette har du brutt loven!

Lenke til kommentar

 

Btw. Jeg ser for meg et usikret WLAN som et usikret samband. Mange folk bruker Walkie-Talkier, ikke sikret, du skrur på din Walkie-Talkie, du hører det de snakker om, du kan også snakke med de og bryte inn på "dems" samband.

Nå var det jo slik en gang at det fantes nødfrekvenser man skulle holde seg unna selv om de ikke var lukket, regner med at det er slik enda.

På samme måte bør man holde seg unna private wlan selv om de ikke er lukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...