Gå til innhold

Cd-r plater eller.no (slutt på tråd)


Klette

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-03-31 19:54, RogueFreak skrev:

Lol...at dere gidder
:roll:

Nok en "hva_er_best_av_AMD_og_Intel?" diskusjon...huff og huff!


Synes både AMD og Intel er greit jeg :smile:



 

XP rokker vis du ikke overklokker, p4 rokker vis du overklokker.. :smile: er bare å velge.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-31 20:34, - Blaster - skrev:

AMD suger!!

Intel suger!!

VIA C3 prosessorer RULER!!!!


Hvorfor er det ingen som tar med VIA sine C3 prosessorer i diskusjoner om hvilke prosessorer som er best? Disse ruler gata! Kjølige og overklokkingsvennlige! Det er nå min påstand!


PS. VIA prosessorer med en kraftig ribbe trenger ingen vifte! Dette er god klang i ømfintlige ører
:grin:


 

Heh, har du erfaring med c3?

Lenke til kommentar

H_Bozz skrev:

LOL, du er i hvert fall en som ikke har peiling..!!

 

en p4 1.8ghz koster 2400kr, dette er tilsvarende en xp2000+ (1.66ghz)! tomshardware klarte å få opp en xp2000+ til xp2300+ med vannkjøling (jeg kjører min XP1800+ som xp2100+ stabilt hjemme men måtte ned til xp2000+ på tg! Så må vel si at du kan regne med max 2300+ etter overklokking! Det er mange som har klart å få opp sin p4 1.6ghz opp til 2.6ghz eller mere! Etter en test på tomshardware ser vi klart at en p4 @2.6ghz p4 slår en xp2300+!! I tillegg så kommer du easy opp til 2.5ghz med standard vifte, dem bråker veldig lite og du sparer jo penger på en vifte som antageligvis koster flere hundre kroner!

_____________________________________________________

 

Halo! xp2000 tilsvarer p4 2ghz din fjått! IKKE 1,8ghz. desuten koster du begge ca like mye.

alikevell ligger en xp2000 forran p4 2ghz i ytelese selv om dette er minimalt.

p4 2ghz koster 4000 for wiliamette og 4300 for Northwood. prisen snakker for seg selv.

 

xp 1800 koster 1400.

ytelse/pris=amd

 

har testa maskinen til en kammerat, dell med ddr p4 1900mhz opp mot en xp 1800. nesten helt likt.

 

"The 3D Mark 2001 determines DirectX 8's Direct3D performance under Windows XP. This test makes it clear that the Athlon XP 2100+ is the perfect CPU for 3D games; none of the currently available Pentium 4 processors can even come close"

 

[ Denne Melding var redigert av: el_diablo_21 på 2002-04-01 00:53 ]

Lenke til kommentar

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/0203...0313/index.html

 

Ha-ha der fikk du denn H_Bozz!

ikke engang tomshardware støttet teorien din:)

 

"Our test results show that AMD won't have to worry any time soon, even if its arch enemy Intel keeps turning up the megahertz-dial. And why not? Even with its considerably lower clock speed, the AMD Athlon XP 2100+ gets up in the face of its competitor Intel when used with your everyday applications"

:smile:amd

:sad:intel

 

[ Denne Melding var redigert av: el_diablo_21 på 2002-04-01 00:27 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-03-31 00:14, el_diablo_21 skrev:

Bare folk som ikke har peiling kjøper pentium.


MYE dyrere og MYE mindre for penga!


 

Prøv å vær LITT seriøs..

 

P4 er for de som har litt ekstra penger.. blir ikke noe mindre experience av å kjøpe P4..

 

Akkurat nå, er det kun lysene på kabinettet eller bildet på skjermen som kan bekrefte at maskina står påslått her...

 

og jeg kjører på 2.5GHz.. har GF3ti200.. WD120GB..osv..

 

Jeg er vel kanskje litt "l4m3" siden jeg har kjøpt P4..

Lenke til kommentar

Quote:


Halo! xp2000 tilsvarer p4 2ghz din fjått! IKKE 1,8ghz. desuten koster du begge ca like mye.

alikevell ligger en xp2000 forran p4 2ghz i ytelese selv om dette er minimalt.

p4 2ghz koster 4000 for wiliamette og 4300 for Northwood. prisen snakker for seg selv.


xp 1800 koster 1400.

ytelse/pris=amd


har testa maskinen til en kammerat, dell med ddr p4 1900mhz opp mot en xp 1800. nesten helt likt.


"The 3D Mark 2001 determines DirectX 8's Direct3D performance under Windows XP. This test makes it clear that the Athlon XP 2100+ is the perfect CPU for 3D games; none of the currently available Pentium 4 processors can even come close"


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: el_diablo_21 på 2002-04-01 00:53 ]</font>


 

Ah, enda en gang forresten.. prøv å være litt seriøs.

 

Hvorfor tar du 2.0GHz som eksempel? disse er dyyyyre..

 

prisforskjellen mellom 1.8 og 2.0 er jo *2 så og si.. tenk litt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-20 23:08, bensin16 skrev:

Quote:


Halo! xp2000 tilsvarer p4 2ghz din fjått! IKKE 1,8ghz. desuten koster du begge ca like mye.

alikevell ligger en xp2000 forran p4 2ghz i ytelese selv om dette er minimalt.

p4 2ghz koster 4000 for wiliamette og 4300 for Northwood. prisen snakker for seg selv.


xp 1800 koster 1400.

ytelse/pris=amd


har testa maskinen til en kammerat, dell med ddr p4 1900mhz opp mot en xp 1800. nesten helt likt.


"The 3D Mark 2001 determines DirectX 8's Direct3D performance under Windows XP. This test makes it clear that the Athlon XP 2100+ is the perfect CPU for 3D games; none of the currently available Pentium 4 processors can even come close"


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: el_diablo_21 på 2002-04-01 00:53 ]</font>


 

Ah, enda en gang forresten.. prøv å være litt seriøs.

 

Hvorfor tar du 2.0GHz som eksempel? disse er dyyyyre..

 

prisforskjellen mellom 1.8 og 2.0 er jo *2 så og si.. tenk litt.

 

Seriøs? trenke litt? kommer fra deg? du kjøpte intel.

 

grunnen til at 2ghz kom opp var at H_Bozz ville ha det til at en 1,8ghzp4 tilsvarer en xp2000.

det er jo selvsagt feil. xp2000=p42ghz.

 

xp1800 koster nå 1241.00 på databutikken.com

en p4 1.8 koster 2183.00.

 

og derfra får både p4 og xp prisene veldiglange bein å gå på. men amd har de beste prisene hele veien.

 

og i tilfelle du skulle begyne å breke om 2,4 ghz'n til intel, vel, du får 2 mp 2000 til samme prisen :eek:

 

The Athlon XP 2100+ was outperformed by the P4/2200 only when it came to 'office performance'. In some disciplines not based on optimized software, the Athlon XP 2100+ even reached the level of a Pentium 4 at 2.4 GHz, which will not be introduced until early April. Don't forget that only using a Rambus platform will enable the Intel Pentium 4 to perform to the max

 

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-31 20:34, - Blaster - skrev:

AMD suger!!

Intel suger!!

VIA C3 prosessorer RULER!!!!


Hvorfor er det ingen som tar med VIA sine C3 prosessorer i diskusjoner om hvilke prosessorer som er best? Disse ruler gata! Kjølige og overklokkingsvennlige! Det er nå min påstand!


PS. VIA prosessorer med en kraftig ribbe trenger ingen vifte! Dette er god klang i ømfintlige ører
:grin:


 

c3 suger møkk&grønne jævler! de kan omtrent behandle like mye data som en cola box! :evil: Se på benchmarken i SiSoft Sandra.

Lenke til kommentar

a) jeg kjører amd idag (duron 650@1000)

B) skulle jeg kjøpt ny pc idag tror jeg det hadde blitt en P4 1,6 GHz @ det den klarer, f.eks 2,4 GHz, en ca like dyr affære ville vært en Athlon XP 1600+ @ det den klarer, f.eks 2100+...

 

Ytelsesmessig lite forskjell.. men mye lettere å overklokke intel cpu'n

 

For de som klager på prisene til intel.. hvorfor maser dere om hva 1,8 ghz og 2,0 ghz osv cpuene koster? Hvis man først skal overklokke har det jo vanligvis svært lite å si hvilken hastighet produsenten har "satt", man har jo ikke tenkt å kjøre cpu'n på den hastigheten samme hva... :razz:

Lenke til kommentar

Quote:



For de som klager på prisene til intel.. hvorfor maser dere om hva 1,8 ghz og 2,0 ghz osv cpuene koster? Hvis man først skal overklokke har det jo vanligvis svært lite å si hvilken hastighet produsenten har "satt", man har jo ikke tenkt å kjøre cpu'n på den hastigheten samme hva... :razz:


 

Uhh... Du har jo _litt_ større sjanse til f.eks å komme til xp2200+ hastighet med en xp2000 enn en xp1600 da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...