Gå til innhold

Ditt drømmeanlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. Skal vi se.

For å begynne med lave frekvenser først så ville jeg fått Dan Wiggins til å sende meg en Sadhara.

Deretter vill ejeg satt en MBL 9011 på jobben for å få futt i denne.

For å kjøre litt stil så flesker jeg likså godt til med 6010D preampen og 9008 stereoampen.

 

For å forsyne ampene med signal ville jeg valgt en Linn Unidisk 2.1.

-Kan jo hende jeg får lyst på surroundprosessor med tid & stunder også.

 

Høyttalerne ja. Ville testa ut Burmesters B99. Har sikla litt på de der siden jeg hørte en tidligere lillebror av disse. Snadder!

 

Kabler: Nordosts Solar Wind. Andre ting er Pulsar Points for både høyttalere og komponenter.

 

Så var det i banken og ta opp lån da, *sukk*

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Tja,her har jeg et surround anlegg som er fullt ut oppnåelig å anskaffe seg uten å være millionær...

 

  • Dvd spiller: NAD S570

  • Surround forsterker: NAD Silverline S170(forforsterker) NAD Silverline S250 Effektforsterker

  • Fronthøyttalere: DALI Euphonia MS5

  • Senterhøyttaler: DALI CS4

  • Bakhøyttaler: DALI Euphonia RS3

  • Sub: DALI Euphonia AS2

 

Pris: ca 250000,- med kabler å eventuelt utstyr som spikes,stereobord etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
B&W har jeg vært innom, men de leverte for lite lyd til å være verdt prisen. selv om det hadde vært prestisje å hatt et par. :p

 

vel, det blir vel bil først, men anntageligvis, så kjøper jeg et par thor i løet av året. er så grundig lei cervin vega møkkalyden... grrr.....

Hvis de leverte lite lyd tror jeg du har hatt en liten forsterker :p

Jupp! Nok liten forsterker ja... :D

 

Test et par B&W Nautilus 801 eller B&W Nautilus (sneglehuset) og de

levere nok lyd... Men sneglehusene krever åtte monoblokker for å

spille optimalt :dribble:

i og med at jeg er 16år, så sier det seg i grunnen selv at jeg ikke har 300 000kr høytalere tilgjengelig i grunn..

 

jeg snakker om den "folkelige" serien jeg.. hadde jeg bare huskal hva de heter..

driver forøvrig å jobber opp penger til de thor høytalerne nå :p

med en audiocompaniet forsterker så blir de bra vet dere.. rive i et skikkelig lydkort og nå så..

 

edit: forsterkeren var en audiocompaniet av anseelig størelse såvidt jeg husker..

jeg oppnår faktisk mye fyldigere lyd med cervinene mine, en equlizer en pioneer amp og et par bakhøytalere. men det duger ikke til annet en "hard" musikk desverre, selv om cervinene ine ikke er de verste.. de nye er verre.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Jeg har nylig hørt på B&W sin høytaler i 703 serien, denne anser jeg som billig, ca 22 000 for ett par..

Jeg hørte på denne hos hifi-klubben og hjemme, og må si at dette var sinnsykt bra lyd.

Men (er jo alltid ett men) man må ha forsterker til å drive dette, forsterkeren jeg brukte på hifiklubben var en Archon sak (eller hva den heter) stereoforsterker på 2x100watt til 16 000kr.

Her hjemme brukte jeg en HK 8500 og denne ga effekt i lange baner..

Så når jeg bare får bygd huset mitt så blir det nok ett par sånne ja..
Lenke til kommentar

Har drømmeanlegget på den plassen jeg har til rådighet nå om dagen:

 

Thule IA350B forsterker (2x350/5x120 finn en japse amp som har den muligheten)

Klipsch RF3

Klipsch RC3

Klipsch RS3

Klipsch KSW-10

Pioneer DV646

 

Blir snart oppgradert med en Pioneer SACD/DVD-Audio spiller

 

:w00t:

Lenke til kommentar
er de liv laga for SACD egentlig? har ikke sett noen utgivelser enda, selv om ejg ikke har lett så veldig i grunn.. var jo stor blest rundt det for en del år siden husker jeg..

Vanskelig å si....

 

Hverken SACD eller DVD-Audio har slått an kommersielt, men er vel mer for spesielt interesserte som har øre for lyd, trenden idag er jo mp3 som er ett søppel format når det kommer til hifi lyd i det minste, selv om jeg bruker mp3/wma på bærbart...

 

Det er utgitt over 600 SACD titler og noen mindre i DVD-Audio formatet, i hovedsak bra innspillinger gjort bedre, bla finnes Dark Side of the moon med Pink Floyd i en 5.1 SACD utgivelse som låter helt håreisende på ett bra anlegg, blir kjedelig å gå tilbake til stereo etter å ha hørt den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...