Gå til innhold

Formatering av C: problem


Anbefalte innlegg

halla

 

har problemer med å formatere harddsiken min. jeg har Windows ME

og skal oppgradere til XP med en oppgraderingspakke( ikke mas på at det er bedre med full-install, har allerde kjøpt den ). Men jeg får ikke formatert.

Har prøvd i DOS-ledetekst, det fønker selvfølgelig ikke siden Windows er plassert på C:. Hva skal jeg gjøre for å få formatert hele harddisken? Evt programmer?

 

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IBM har laget en fin dos-utility som heter Wipe. Denne flater ut hva-det-måtte-være av rusk i fat og ntfs. Prøv å søk etter Wipe på www.hgst.com (Hitachi som har kjøpt opp IBM-diskdivisjon). Boot og skriv "wipe 0". Wipe paier absolutt ALT, så vær forsiktig :devil:

Lenke til kommentar
jeg har desverre ikke ME cd'en, men jeg har Win 98 SE cd'en. kan man boote fra den? jeg har prøvd å slå av pc'en å stikke i win98 cd'en, men alt bare starter som normalt. så hvordan "booter" man egentlig?

 

takk takk

Du må gå inn i BIOS oppsettet og sette første bootdevice til CD-ROM.

Det skal gå ann å boote med XP oppgraderings CD, XP vil spør om hvor du har lagt inn forrige OS og da er det bare å dytte inn 98/ME CD'en og henvise til den (om jeg ikke husker feil).

Endret av norrick
Lenke til kommentar
jeg har desverre ikke ME cd'en, men jeg har Win 98 SE cd'en. kan man boote fra den? jeg har prøvd å slå av pc'en å stikke i win98 cd'en, men alt bare starter som normalt. så hvordan "booter" man egentlig?

 

takk takk

Du må gå inn i BIOS oppsettet og sette første bootdevice til CD-ROM.

Det skal gå ann å boote med XP oppgarderings CD, XP vil spør om hvor du har lagt inn forrige OS og da er det bare å dytte inn 98/ME CD'en og henvise til den (om jeg ikke husker feil).

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...