Gå til innhold

TwinMos PC3200 CL 2.5 og timings


Anbefalte innlegg

Jeg har 2x TwinMos PC3200 CL 2.5, som jeg bruker sammen med Asus A7N8X Deluxe (revisjon 2.00) og Athlon XP 2800+. Jeg holder på å eksperimentere med overklokking, men for å klare høye hastigheter med CPU (multiplier låst, klokker med FSB), må jeg stille Vcore såpass høyt at den blir for varm (altså PC'en slår seg av). Jeg vet at det kan være en idé å stille timingsene på minnet, og lurer derfor på om det er noen som har erfaringer med akkurat disse brikkene, eller lignende. Kan iallefall konstantere at 2-2-2-6 IKKE funker. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har akkurat samme brikkene i min P4, tror jeg satte forbedra timingen men fsb ble 266 istedet for dural 400 :thumbdown:

Det skal ikke skje hvis ikke Memory Frequency står på auto... Det som derimot gjerne vil skje er at PC´en ikke booter :yes: Har selv 2x Twinmos m/Winbond PC3200, disse vil ikke kjøre noe lavere enn 2.5-3-3-8 (standard) med mindre jeg stiller spenningen.

Lenke til kommentar

Til trådstarter: dersom FSB:minne kjører 1:1, så er det ihvertfall ikke minnet som forpurrer overklokkinga di. La minnet kjøre på spd timings og 1:1 multiplier, og overklokk fsb så langt du kan. Når det ikke går lengere, så vet du da at det er CPU som har nådd taket.

 

Når CPU stanger i taket, da kan du begynne å leke med timings ;)

 

Lykke til!

 

EDIT: PS. 2-2-2-6 er litt vel aggressivt for disse brikkene.

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Husk at rambrikka alltid blir spekka av hovedkort-fabrikanten FØR hovedkortet lages. :yes: Asus a7nx8 er spekka med 333 cl-2,5 ram. Optimal timing for kortet bør være 2.5-3-2-6-1. Om Twinmos-brikka henger med i svingene på dette vet jeg ikke. Overklokker du til 2200mhz (3200+) og du setter fsb til 400mhz må du nok opp i 3-4-4-6-1 timing. Overklokker du høyere kan du prøve å volte opp brikka litt, til 2.8 - 2.9V (og da er garantien på brikka borte vekk… :cry: ) Litt snill volting gjør at du kan greie å tvinge brikka ned 1 klokkepuls responstid i forhold til spec.

Lenke til kommentar

Kjører nå prosessoren på 2255 MHz (12.5 x 180) med Vcore 1,725 og minne på 2-3-3-11 med standard spenning. Funker flott! Kommet frem til at det eneste som skal til for å klokke høyere er høyere Vcore, men da trenger jeg nok ny kjøler... Noen som vet om denne er kompatilbel med mitt HK (altså at det ikke er noen konflikter mellom denne og f.eks. kondensatorer, chipsetkjøler o.l.)?

 

Edit: Fikset link.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Kjører nå prosessoren på 2255 MHz (12.5 x 180) med Vcore 1,725 og minne på 2-3-3-11 med standard spenning. Funker flott! Kommet frem til at det eneste som skal til for å klokke høyere er høyere Vcore, men da trenger jeg nok ny kjøler... Noen som vet om denne er kompatilbel med mitt HK (altså at det ikke er noen konflikter mellom denne og f.eks. kondensatorer, chipsetkjøler o.l.)?

Har du P4 skal du ha SLK900U .

 

Hovedkort liste:

http://www.thermalright.com/a_page/main_su...ard_slk900u.htm

Lenke til kommentar
Husk at rambrikka alltid blir spekka av hovedkort-fabrikanten FØR hovedkortet lages.  :yes: Asus a7nx8 er spekka med 333 cl-2,5 ram. Optimal timing for kortet bør være 2.5-3-2-6-1. Om Twinmos-brikka henger med i svingene på dette vet jeg ikke. Overklokker du til 2200mhz (3200+) og du setter fsb til 400mhz må du nok opp i 3-4-4-6-1 timing.  Overklokker du høyere kan du prøve å volte opp brikka litt, til 2.8 - 2.9V (og da er garantien på brikka borte vekk… :cry: ) Litt snill volting gjør at du kan greie å tvinge brikka ned 1 klokkepuls responstid i forhold til spec.

Disse brikkene OG hk vil da helt sikkert (99,99%) kjøre 400MHz ved 2,5-3-3-8, uten voltøkning! Ikke 3-4-4-6 som du sier...

 

Men hva mener du egentlig med det du sier først der?skjønner ikke helt hva du vil frem til der :S

 

 

EDIT: Nikkor: Er det 3200 m/Winbond eller uten? Kjører du de på std volt?

Samme spm til Espen_^, og resten også for den slags skyld! Det er stor forskjell på vanlig TwinMOS 3200 og Winbond...

 

 

Jeg kjører forresten 2,5-3-3-7 ved 165Mhz FBS og 2,7 volt men skal presse systemet litt mer enn det!

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått det rett -jeg trenger bare å stille på timings dersom jeg kjører over 400 MHz FSB? Både HK og RAM er jo laget for det... Bare ikke CPU'en, som er laget for 333 MHz FSB.

 

Edit: Så det har ingenting for seg at jeg kjører på 2-3-3-11 istedet for 2,5-3-3-8 (som er standard) når jeg ikke har FSB høyere enn 360 MHz (180)?

- Jeg har ikke Winbond.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...