Nismo Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 I går kveld ble jeg bombadert med ping fra "root-server.net" 10-12 ping etter hverandre.... Det begynte med "a-root-server.net". Deretter "b-root-server.net", osv (opptil "i-root-server.net") Jeg har funnet ut at dette er toppdomene DNS-servere. Merkelig... har noen vært borti det samme?
Nismo Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Skrevet 30. mars 2002 Begynte å tenke litt... kan det vere fordi jeg har installert DNS2GO service på maskina?
swanky Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 ...eller det sitter en trist liten stakkar i kjelleren hjemme hos mor og far......
Albon Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 Det er nok dns2go som gjør dette. Jeg fikk selv en telefon fra Nextgentel angående dette. Min linux server hadde hatt flere oppslag iløpet av siste døgn enn hele østlandet tilsammen. Sett opp heartbeat rate til 120 min istedet for at den pinger hvert sekund.
Torbjørn Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 de har vel god grunn til å være paranoide overfor sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå