Gå til innhold

Battlefield vietnam en skuffelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

BFV må jeg si er en skuffelse vet ikke helt hvilke system krav det er til dette spillet men det må være ganske høyt for selv jeg med en p4 2.4 512mb ram 64mb skermkort (nvidia Geforce 4).

Så er grafikken mye dåligere enn tidligere battlefield spill ikke for og snakke om at nyhetene i bfv er gaaaaanske små for og si det mildt, kansje det gikk litt vel fort for for EA denne gang, kansje et hadde vært en ide og jobbe litt mer med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har FX5800U, grafikken er kraftig forbedret, for å ikke snakke om lyden. Mitt ankepunkt er Maps/ våpen. Syntes ikke brettene er like spillbar som DesetCombat. Men det er vel naturlig at forandring fra ørken til jungel er stor. Alt for få kjøretøy, løper i en evighet i tett vegitasjon for å ta et flagg, for så å bli drept av en camper med M-60 i en eller annen busk. BTW, M-60 er kraftig overdimensjonert.

Tror nok at et nytt skjermkort vil hjelpe ja, du får R9800Pro for ca. 2000,- ;)

Skrevet (endret)

synes nå BFV er forandret en god del i forhold til BF42

pistolen er mer lydmessig medgjørlig ved hurtigskytning, du hører ikke flere skudd enn du skyter og man har masse tøffe feller midt i jungelen :)

grafikken er jo oxo en del diggere i grunn, og til og med min barton 2500+, gf4ti4600 og 1024ddr trekker spillet fint

edit: er selvsagt mye annet som er forandret/forbedret, men har lite for seg å ramse opp alt her da han ser ut til å ha testet bf42 oxo :)

Endret av Frikky
Skrevet

BFV føles mer som en mod en som et nytt spill sier nå jeg. Egentlig ikke så stor forskejll som fra Desert Combat utenom at A.I en er kraftig forbedret

Skrevet
jeg syntes også det til å begynne med, men etter å spilt det en del, tar det jo av!

Jeg syns nå BFV er for dårlig kunne holdt meg til secrets weapons og mitt favoritt map der "battle of britain"

Skrevet
BFV må jeg si er en skuffelse vet ikke helt hvilke system krav det er til dette spillet men det må være ganske høyt for selv jeg med en p4 2.4 512mb ram 64mb skermkort (nvidia Geforce 4).

Så er grafikken mye dåligere enn tidligere battlefield spill ikke for og snakke om at nyhetene i bfv er gaaaaanske små for og si det mildt, kansje det gikk litt vel fort for for EA denne gang, kansje et hadde vært en ide og jobbe litt mer med dette.

Med et slikt skjermkort er det klart det blir en skuffelse. Skal du spille nye spill, skaff deg et bedre skjermkort.

Og jeg synes ikke BFV er en stor skuffelse. Tvert i mot, synes det er helt kånge! Akkuratt det jeg trengte nå. Og jeg har spilt DC.

Spillet er heeeelt rått! Men, smaken er som baken.

Skrevet
BFV føles mer som en mod en som et nytt spill sier nå jeg. Egentlig ikke så stor forskejll som fra Desert Combat utenom at A.I en er kraftig forbedret

A.I? Hvem bryr seg om det. Spillet er beregnet for multiplayer over nettet. Der er det bra "A.I" :yes:

Skrevet
De fleste som ikke er skuffet over BFV, har nok ikke spilt Desert Combat mod'en til BF42.

LOL!

Okay, hvis du syns vanilla bf har bedre grafikk, lyd nettkode og fysikk kan du gå og legge deg... :devil:

Skrevet
,11/04/2004 : 05:18]
De fleste som ikke er skuffet over BFV, har nok ikke spilt Desert Combat mod'en til BF42.

LOL!

Okay, hvis du syns vanilla bf har bedre grafikk, lyd nettkode og fysikk kan du gå og legge deg... :devil:

Jo grafikken er forbedret en smule, men her skuffet det også veldig. Når de først skulle lage ny en ny gfx-engine kunne de jammen ha laget noe skikkelig som hvertfall lignet på feks, Farcry sin grafikk. Det de laget nå ser ut som noe de har smørt sammen med "The 3d-engine construction set" eller noe sånt.

Nettkode/lyd har jeg ikke lagt merke til noe ennå. (men det er lenge siden jeg har spilt vanillaBF42)

Men fysikken ser ut til å være den samme idiotiske som i BF42. Hva er det som er forbedret her? Trærne og små pinnegjerder er tilsynelatende fortsatt bygd av stålforsterket betong slik at absolutt ingenting kan forsere dem. :mad:

• 2 uker senere...
Skrevet
A.I? Hvem bryr seg om det. Spillet er beregnet for multiplayer over nettet. Der er det bra "A.I" :yes:

A.I på nettet er ikkje alltid så bra... hinter mest til meg sjøl.... :thumbup:;)

Skrevet

Jeg liker Vietnam svært godt! Klarer å kjøre med et Ti4200, og XP1900 med i gig SD133 ram. Får 50 fps som vanlig med spillbar grafikk.

Jeg syns det er serverene som drar ned min fps. Noen servere får jeg ikke mer enn 30fps på, uansett hva jeg stiller grafikken inn på. Merker spess at fps detter ned når det er mye folk rundt.

MVH Øyvind

Skrevet

Spillet er bra.

Single player delen er fortsatt skuffende, botene er dumme som bare det.

Føler meg litt lurt av intervjuene til EA games, de gameplayet der til å høres mye bedre ut enn forventet.

Skrevet

BF:V er et kongespill, og jeg skjønner ikke hvordan folk kan påstå at grafikken er dårlig, (vegetasjonen er MYE kulere i bf:v enn farcry).

Dessuten så er ikke grafikken det viktigste, syns faktisk det er det minst viktigste, siden alle nye spill leverer den standarden jeg forventer

Det viktigste er gameplay og flyt (dvs. IKKE lagging). Og når patchen kommer og "nerfer" M60/LAW-komboen, samt forbedrer nett koden så begynner det å bli perfekt.

Skrevet
(vegetasjonen er MYE kulere i bf:v enn farcry).

:scared:

Dessuten så er ikke grafikken det viktigste, syns faktisk det er det minst viktigste, siden alle nye spill leverer den standarden jeg forventer

Riktig at grafikken ikke er det viktigste. Grafikken i BFV er helt grei, men dog mye dårligere enn forventet(og disse forventingene ble skapt av intervjuer med utviklerne/utgiverne). Uansett ble jeg nødt til å sette grafikken ned på det laveste nivået i BFV ved MP slik at man lettere kunne se fienden. :shrug:

Men dessvere er ikke gamplayet noe å skryte av heller i sin nåværende form. Kjøretøyene er mer elendige enn de som var i BF42(spesielt da Tanks'ene) og spillet er mer ubalansert enn det BF42 var da det ble sluppet. :(

Skrevet

ser ut til at det kun er jeg som syns vegetasjonen i bf:v er kulere enn den kunstige flate tegneserie vegetasjonen i farcry. Grafikken er nok kanskje bedre, men langt fra mer realistisk, syns jeg.

Endelig så har dem fiksa helikopterfysikken, slik at man nå kan se hvem som faktisk kan fly et helikopter og de som ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...