Gå til innhold

Oppdateringer til XP-SP 1 sinker Windows/PC?


Anbefalte innlegg

Har nettopp formatert tre pcer her og på den første lastet jeg ned de aktuelle oppdateringer for SP1. Det jeg la spesielt merke til var at pcen ble tregere etter disse oppdateringerene. Spesielt med disse lave specs:

 

1GB Duron

256 MB

80GB HD

 

I tillegg har jeg formatert laptopen min som er 1.7 P4M og 256RAM. Jeg vurderer å unnlate å legge inn oppdateringer på denne for å holde den raskest mulig.

 

Den siste pcen er en p4 3.o med 2GB RAM. Her merkes ingenting selvsagt.

 

Er mine antagelser riktige?

Endret av Koma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende at en eller flere av Windows-oppdateringene senker ytelsen på maskinene. Det er ikke så veldig lenge siden Microsoft la ut en oppdatering som viste seg å kræsje med flere av de største antivirusprogrammene, som Norton f. eks - med den følgen at en del maskiner (bl. a min) ble så trege at det kunne ta fem-seks minutter å åpne Notepad f. eks. På tross av at Ms tidlig ble klar over problemet, lot de oppdateringen likevel bli liggende i flere uker på Windows Update, før de innrømmet fadesen, og reparerte den aktuelle patchen. Den ble i tillegg installert automatisk hos de som hadde den funksjonen skrudd på.

 

Men man kan jo ikke av den grunn unnlate å installere oppdateringer til Windows. Det vil nesten garantert etter kort tid føre til virus, hacking, og andre problemer. Hvis du f. eks ikke har oppdateringen KB823980, får du msblast-viruset på maskinen i det øyeblikket du kobler deg til internett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...