Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"nye" Telenor Online ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har fått levert Telenor online ADSL med et Thomson speedtouch 510i modem.

Det jeg lurer på er:

 

Har dette modemet innebygget router?

 

Jeg sliter med "port" problemer.

Lurer da også på hvordan jeg får "åpnet" porter :dontgetit:

 

håper på respons

mvh Praut.

Ingen av telenor sine modemer har innebygget router. Du må nok desverre kjøpe utenom.

 

3Com OfficeConnect CableDSL Gateway (m/ innebygget 4-porters switch).

 

Denne funker gull.

Lenke til kommentar
Modemet du har er faktisk ruter. Har bekreftet dette i dag med Telenor. Bare de nyeste kundene som har fått denne (så langt?).

Da hadde jeg rett alikevel, men i følge en på online chatten så sa han at det modemet ikke hadde router.

 

I så fall hvordan opner jeg porter? :hmm:

Lenke til kommentar
Du har ikke noe Firewall eller noe sånt som sperrer for portene?

Har ikke noen software firewall aktiv i allefall. Vet ikke om det er en integret i modemet.

 

Den dokumentasjonen til modemet ble jeg ikke klok av.

Hmm ja okei.

Har du noen router mellom modem og Pc'en da?

 

For jeg har samme modem, riktig nok fra Tele2, men det er ingen porter som er sperret. Hele router-funksjonen er deaktivert på mit.

Lenke til kommentar

JA, de nyeste ADSL modmene til Telenor har innebygget router. Det er Thomson 510i som har innebygget router. (OBS!! De har også Thomson 510i modem som bare er modem. Forskjellen mellom didsse kan man se på følgende måte: Det gamle modemet starter på MBTN624MPxx og det nye har MBTN624MQxx ).

 

Routeren har alle portern åpne som default. Ønsker man å sette opp begrensninger på dette eller f.eks. portforwarding så kan man gjøre dette ifra routeren. for å endre på dette så logger man inn med brukernavn og passord for telenorkontoen (dersom router er satt opp med telenor Connectioen Center ver. 1,1).

 

Håper dette var til hjelp.

Endret av net-rom
Lenke til kommentar
Thomson speedtouch 510i modem.

Ey!.... samme modemet som Tiscali har levert meg.. Kan bare si deg at det ikke er noe annet enn et vanlig ADSL modem... Du *kan* sette opp DHCP, routingfunksjoner osv i det, men ifølge det tiscali sa når de ringte meg mens jeg satt det opp (føler meg overvåket) så får ikke vi tilgang til det etter at de har satt linja opp mot inet..

Lenke til kommentar
Thomson speedtouch 510i modem.

Ey!.... samme modemet som Tiscali har levert meg.. Kan bare si deg at det ikke er noe annet enn et vanlig ADSL modem... Du *kan* sette opp DHCP, routingfunksjoner osv i det, men ifølge det tiscali sa når de ringte meg mens jeg satt det opp (føler meg overvåket) så får ikke vi tilgang til det etter at de har satt linja opp mot inet..

 

Thomson 510i er betegnelse som brukes både for modem og for router.

Man ser forskjellen på dette ved å snu boksen opp/ned og lese av typebetegnelsen:

 

MBTN624MPxx = ADSL modem

MBTN624MQxx = ADSL modem og router i ett

 

Begge heter Thomson 510i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...