Nicklas Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Hei Jeg har en kamerat av meg som har en linux server. Den har en fat ip og ett domene. På den serveren har jeg en shell konto med ybegrensa plass og prosesser. Men når jeg setter opp bnc'er, så kan det bare være 2 bnc'er på samme irc nettverk :S Er det noe jeg kan installere, gjøre, for å få til det til slik at det er flere bnc'er som kan være på samme irc nettverk ? Håper på svar snarest
dimdal Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Hei Jeg har en kamerat av meg som har en linux server. Den har en fat ip og ett domene. På den serveren har jeg en shell konto med ybegrensa plass og prosesser. Men når jeg setter opp bnc'er, så kan det bare være 2 bnc'er på samme irc nettverk :S Er det noe jeg kan installere, gjøre, for å få til det til slik at det er flere bnc'er som kan være på samme irc nettverk ? Håper på svar snarest Hos Undernet så kan du søke om å få lov til å connecte med 10 connections pr. IP. Standard er 4 connections. Men vet jo ikke hvem nett du sitter på så.. Er nok ikke noe program for dette dessverre. Skaff flere IP'er..
praut86 Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Det er forskjellig fra server til server også nettverk på hvor mange "clones" du har lov til å ha per IP / host. Hvor mange "clones" som er lovlig pleier å stå i /Motd på den aktuelle serveren. Men det beste er vel å ha flere iper ja.
Nicklas Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 oki .. hvordan skaffer jeg flere ip'er da ? Er på Quakenet forresten.
jocke Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Eventuelt kan du kjøre tunnel gjennom andre servere du har shell-tilgang på (venner, etc).
praut86 Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 oki .. hvordan skaffer jeg flere ip'er da ? Er på Quakenet forresten. Hvilken internett leverandør er det snakk om?
dimdal Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Servern står på Kvalito ADSL Er ikke de konkurs? Men uansett.. da må du kontakte de å be om å få kjøpe noen faste IP'er
jocke Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Servern står på Kvalito ADSL Er ikke de konkurs? Nei, de ble kjøpt opp av MTUlink (http://www.mtulink.no/).
dimdal Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Oki, men da får du nok leid noen faste IP'er hvis du kontakter ISP <offtopic> jallakim: kan du hjelpe på "web proxy" posten? sitter fast </offtopic>
dimdal Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Ok så det er eneste muligheten ? Ja eller tunneling som jallakim sa..
Nicklas Skrevet 1. april 2004 Forfatter Skrevet 1. april 2004 oki .. hvordan ordner man sånn tunell greier da ?
jocke Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 kan du hjelpe på "web proxy" posten? sitter fast.. Consider it done.
dimdal Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 (endret) oki .. hvordan ordner man sånn tunell greier da ? Sette opp en BNC for BNC'en ? det er det du mener jallakim? Edit: I så fall må du /addserver (adressetilBNC2) :port Inne på BNC'en din. Endret 1. april 2004 av dimdal
Nicklas Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 Hadde det gått hvis jeg ikke hadde hatt fast ip ? Siden her hjemme på min egen pc så har jeg forskjellige ip'er.
dimdal Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Hadde det gått hvis jeg ikke hadde hatt fast ip ? Siden her hjemme på min egen pc så har jeg forskjellige ip'er. Selv om du har dynamisk IP så har du bare 4 connections pr. IP , altså du har jo bare èn IP for det Fordelen med fast IP i denne sammenhengen er at du kan sette opp reverse DNS, og få vhost. dvs. å skjule hosten din.
JVD Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Hei Jeg har en kamerat av meg som har en linux server. Den har en fat ip og ett domene. På den serveren har jeg en shell konto med ybegrensa plass og prosesser. Men når jeg setter opp bnc'er, så kan det bare være 2 bnc'er på samme irc nettverk :S Er det noe jeg kan installere, gjøre, for å få til det til slik at det er flere bnc'er som kan være på samme irc nettverk ? Håper på svar snarest nicklas... hvor feit er ip'en din a?
Nicklas Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 Hvordan reverserer jeg og får inn vhost ? Hvor feit ip jeg har ?
dimdal Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Hvordan reverserer jeg og får inn vhost ? Hvor feit ip jeg har ? "Hvor feit IP du har" var en spøk, fordi du skreiv "fat IP" i første innlegg. for å reverse må ISP ha støtte for dette. send dem en MAIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå