Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BNC Server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en kamerat av meg som har en linux server. Den har en fat ip og ett domene. På den serveren har jeg en shell konto med ybegrensa plass og prosesser. Men når jeg setter opp bnc'er, så kan det bare være 2 bnc'er på samme irc nettverk :S Er det noe jeg kan installere, gjøre, for å få til det til slik at det er flere bnc'er som kan være på samme irc nettverk ?

Håper på svar snarest :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Jeg har en kamerat av meg som har en linux server. Den har en fat ip og ett domene. På den serveren har jeg en shell konto med ybegrensa plass og prosesser. Men når jeg setter opp bnc'er, så kan det bare være 2 bnc'er på samme irc nettverk :S Er det noe jeg kan installere, gjøre, for å få til det til slik at det er flere bnc'er som kan være på samme irc nettverk ?

Hos Undernet så kan du søke om å få lov til å connecte med 10 connections pr. IP.

Standard er 4 connections. Men vet jo ikke hvem nett du sitter på så..

Er nok ikke noe program for dette dessverre. Skaff flere IP'er..

Skrevet

Det er forskjellig fra server til server også nettverk på hvor mange "clones" du har lov til å ha per IP / host. Hvor mange "clones" som er lovlig pleier å stå i /Motd på den aktuelle serveren.

Men det beste er vel å ha flere iper ja.

Skrevet

Oki, men da får du nok leid noen faste IP'er hvis du kontakter ISP :yes:

<offtopic>

jallakim: kan du hjelpe på "web proxy" posten? sitter fast :dontgetit:

</offtopic>

Skrevet (endret)
oki .. hvordan ordner man sånn tunell greier da ?

Sette opp en BNC for BNC'en ? det er det du mener jallakim?

Edit:

I så fall må du /addserver (adressetilBNC2) :port

Inne på BNC'en din.

Endret av dimdal
Skrevet
Hadde det gått hvis jeg ikke hadde hatt fast ip ? Siden her hjemme på min egen pc så har jeg forskjellige ip'er.

Selv om du har dynamisk IP så har du bare 4 connections pr. IP , altså du har jo bare èn IP for det :)

Fordelen med fast IP i denne sammenhengen er at du kan sette opp reverse DNS, og få vhost. dvs. å skjule hosten din.

Skrevet
Hei

nicklas... hvor feit er ip'en din a? :D

Skrevet
Hvordan reverserer jeg og får inn vhost ? Hvor feit ip jeg har ?

"Hvor feit IP du har" var en spøk, fordi du skreiv "fat IP" i første innlegg.

for å reverse må ISP ha støtte for dette. send dem en MAIL! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...