Gå til innhold

borre i stål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det finnes bor som er så store.

 

få tak i ett 115mm HSS hullbor, så får du ett perfekt rundt hull.

problemet er at de er veldig dyre i innkjøp, spesielt hvis du kun skal bruke den på to hull. snakk med ett mekanisk verksted eller mekaniske fag ved en videregående nær deg.

 

en dremel eller ei stikksag gjør samme nytten, men tar litt lengre tid, og er vanskeligere å få til et helt rundt hull.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det skal du bare bore hull til viftene sant?

Borre mange hull blir jo sinnsykt stygt, dremmel og stikksag=hakkete kanter.

Bruk samme metode som en annen som skulle bore i plexi, du bare tar en sirkelbor på 120mm og borer... Ikke noe problem...:thumbup:

NB! Godt tips er å spraye på med et stoff osm gjør at boren glir lettere for å hindre varmegang...

Lenke til kommentar
humm vet du hva et 120 mm bor koster, bare la en blikken slager gjøre det for deg koster deg sikkert ikke mer enn en 50 lapp :hmm:

koster? neee... kjekt me far som jobber som mekaniker... :green:

Uansett, viss du betaler 50kr for å bore et hull så ribber de deg...

Det er gjort på 10 sekund og det er medregnet framleting av utstyr...

Men det borefett tipset mitt er lurt å følge, for det blir sykt hett det der... :hmm:

Lenke til kommentar
humm vet du hva et 120 mm bor koster, bare la en blikken slager gjøre det for deg koster deg sikkert ikke mer enn en 50 lapp :hmm:

Det finns hullsag som tar slike dimensjoner selv har jeg fra 18 mm til 162 mm et på 120 mm koster fra ca 200 til 1000 kr alt etter merke og kvalitet.

 

EDIT: 10 sekund på fremleting av utstyr og borring av 2 hull :wow: tror ikke jeg ville hatt de hulla i min kasse, men du har potensiale til å bli en meget rask mekaniker hører jeg :laugh::laugh:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
faren min har dremel men, han vil ikke låne den bort :angry:

Far din er litt høg på pæra. La han lage dei hola for deg (O store dremel høvdingen)

 

Husk å gi han ein 50-lapp for arbeidet.

hehe....han er det. han tørr ikke bruken den selv omtrent...sier den ikke skal brukes til sånt. skal mase no sykt pån

Lenke til kommentar
EDIT: 10 sekund på fremleting av utstyr og borring av 2 hull :wow: tror ikke jeg ville hatt de hulla i min kasse, men du har potensiale til å bli en meget rask mekaniker hører jeg :laugh:  :laugh:

Det var noe sånt jeg også tenkte :D

Humm regne ut:

ta ned boremaskinen fra veggen (5sec) + rulle ut(3sec) + sette på hulkoppen og teite den (4sec) + bore(5-10sec alt etter tykkelse) = 5+3+4+(5til10=7) = 19sec

Beklager at jeg bommet med 10sec... :cry: (har litt lite å gjøre på :green:)

Menne man bruker lixom ikke flere timer på å bore et lite hull... så lenge man vet hvor tingene ligger og hvor hullet skal vere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...