Gå til innhold

PS2 Vs Xbox lik AMD Vs Intel ?


realace

Anbefalte innlegg

slutt og sammenlign xbox dårlige/middelmådige spill nå med ps2 sine dårlige/middelmådige spill i starten.

hvis jeg starter ett firma som går elendig i starten så betyr ikke det att firmaet går bedre senere fordi ett annet firma startet dårlig og endte godt.

dere sier jo att alle konsoller med dårlige spill i starten får mye bedre spill siden ps2 gjorde det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er smak og behag, uten at jeg sier meg uenig, men PS2 hadde ingen motspillere så det hadde egentlig ingenting å si. Nå har Xbox både Gamecube og PS2 og kjempe mot, og hittill er Xbox desidert sist. Men, bare tiden vil vise hvilken konsoll som går seirende ut av kappløpet, selv om akkurat nå skal du være ganske blind for ikke å forstå at det er Playstation 2.

 

Akkurat nå er stillingen slik;

 

1.Playstation 2 (MANGE millioner)

-

-

2.Gamecube (4 millioner og salg i oppgang)

3.Xbox (2,3 millioner og salg i nedgang)

 

Dette er altså på verdensbasis, før Gamecube er sluppet i Europa og Australasia. Tipper gamecube vil få en ekstra oppsving mot sommeren/høsten, da Mario Sunshine, Metroid, Starfox, Resident Evil, Zelda og Eternal Darkness.

 

Regner med at Microsoft også har noen kort i ermet til høsten, det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Har endelig fått tak i den xbox`en. Har også PS2, som jeg kjøpte da den kom ut. Her er min dom:

Playstation 2 kostet 4500 når den kom ut. Av spillene som ble sluppet var det kun SSX som holdt høy standard. Både ridge racer og tekken 4 var dårlige konverteringer fra NTSC versjonene, og inneholdt store svarte streker oppe og ned. Resten av spillene var veldig dårlige. Det skulle gå mange måneder før kvalitetsspillene begynte å komme, mistet nesten hele trua på PS2. Først på slutten av fjoråret(2001) begynte kvalitetsspillene å dukke opp. 1 år etter at maskinen var dukket opp på markedet. De spillene som har imponert meg mest er GTA3, GT3 og MGS2. Var egentlig rimelig fornøyd med maskinen, bortsett fra at DVD avspillinga var ubrukelig,(grønn skjerm med RGB, VHS kvalitet) den bråkte noe jævlig, sinnsykt lang loading tid, dårlige konverteringer av japanske spill. (big borders, widescreen) Omnimusha må jo være den dårligste konverteringa som noen gang er laget. (Halv skjerm) Men har også hatt min beste spillopplevelse på PS2 meg GTA3 og MGS2. Har ingen planer om å selge den, men har nå flyttet den inn på gutterommet fordi jeg har fått XBOX. Wow for en maskin. 4000 kr er faktisk 500 spenn under PS2 da den kom ut, skjønner ikke alt oppstyret med at den er overpriset. Du betaler hva du får. Verdens mest avanserte spillkonsoll. Har ikke anskaffet med DVD kit, så har derfor ikke testet den. Har en stasjonær DVD spiller, dessuten bråker XBOX`en nesten like mye som PS2. Ellers har den dolby digital lyd på alle spill. (På playstation 2 er det vel bare SSX tricky og MGS2 som har "real" dolby digital)Men du er nødt til å ha en advanced RGB kabel for å koble den til receiveren din via optisk kabel. (Microsoft sin grådighetskultur)8 gig harddisk hvor du kan lagre og rippe musikk. Ja du kan faktisk legge dine favoritt cd`er på disken. Bruke den som jukebox eller laste inn din favoritt musikk på spillene dine. dessverre tar den ikke CD-R, men den tar CD-RW?!!. I tillegg kan du bruke spillene på widescreen TV.(egen innstiling i boxen). Kontrolleren er riktignok stor og klumpete men etter en helgs bruk synes jeg den passer bra til mine velvoksne hender. Den er som skapt til spill som HALO og fremtidige FPS spill. I tillegg fungerer den utmerket til bilspill. Hvor bla. skulderknappene er trykk sensitive. Den er alikevel ikke like bra som PS2 kontrolleren. Men så er jo den også perfekt. Har nå koblet den opp mot en 32 tommers flat screen TV(100 hz), 100 watts dolby digital receiver + 5 høytallere og en 150 watts subb. Spillene som jeg kjøpte samtidig var HALO og Rallysport challenge. Disse trenger vel ikke noe nærmere presentasjon. Forøvrig er vel Xbox`en sin launch katalog noe av det mest imponerende som noen gang er sluppet med en spill konsoll. Glemte jeg og nevne av boxen også har progressive scan på spillene. Har ikke sett tegn på flicking på noen av spillene. (Noen som husker Burnout til PS2 og vondt i øynene) Nei folkens angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte den, men skal beholde PS2 bare for å få spille Medal of honour:frontline. Forøvrig kommer Metal og honour: allied assault til xbox. Løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...