Gå til innhold

PS2 Vs Xbox lik AMD Vs Intel ?


realace

Anbefalte innlegg

Ser ut til å bli lik stor krangel utav dette ja :eek:) JEg har min PS2 og er utrolig fornøyd med tittler som er kommet og kommer. GT3 og Metal gear solid 2 er nok til valget mitt! Til de som ikke har prøvd MGS 2 på PS2... prøv dette før dere rakker ned på kraften kontra xbox... hvor mye bedre kan det bli med dagens teknologi? Hva så om Xbox har mer på papiret? klarer de å finne noen som kan å utnytte den? Og ikke minst...Hvem er bak navnet Xbox? jotakk! ikke xbox på meg av prinsipp :eek:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MGS2 er veldig bra.. Kanskje PS2's beste tittel! Jeg synes kanskje fortsatt at det er noen spill på XBOX som ser litt mer imponerende ut.. Texture work, osv. Men jeg har ikke sett nøye nok på det, bare på en 1 4". Får vente litt med og komme med min endelig dom :smile:

Lenke til kommentar

jeg går til innkjøp av ps2 så fort butikkene åpner, xbox har jeg ikke vurdert engang - selv om jeg har spilt det en del og prøvd f.eks. halo.

for meg betyr grafikken lite så lenge den er bra... ps2 har bra grafikk og xbox har bra grafikk, ps2 har derimot alle de kuleste spillene (synes jeg da) og da faller valget selvsagt på ps2. det er tross alt spill de er laget for, ikke konge grafikk som ikke er annet enn ett dårlig salgsargument.

Lenke til kommentar

joda, ps2 har flere spilltitler ute, men hvor lenge har ps2 vært på markedet?

 

en annen ting er at det er veldi lett å porte spill fra PC til Xbox som bidrar til at det kan komme veldi mange titler til Xbox om man bare venter litt. Og allerede nå er der en del gode spill som Rallisport Challenge, Halo og Dead Or Alive 3.

 

Så ja, jeg favoriserer X-Box over PS2.

 

Med X-box har man blant annet muligheten for å spille mot personer verden over om man har bredbånd hjemme, du slipper å kjøpe minnekort med det første siden der er en innebygd 10gb harddisk som også fungerer som buffer for dvd-spilleren, en kan legge inn audio-cd'er og bruke som bakgrunnsmusikk i spillene, den støtter HDTV (jaja, jeg vet det er ca 0.00001% av norges (kanskje oxo verdens) befolkning som har det men jeg håper det snur snart), en kan få Dolby Digital 5.1 Surround Sound (real-time DD5.1)med det avanserte A/V kit'et og link kabelen som man bruker for å koble sammen X-Box'er er en helt vanlig kryssa Kat5 TP kabel

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 21:53, Tullingen skrev:

Med X-box har man blant annet muligheten for å spille mot personer verden over om man har bredbånd hjemme, du slipper å kjøpe minnekort med det første siden der er en innebygd 10gb harddisk som også fungerer som buffer for dvd-spilleren, en kan legge inn audio-cd'er og bruke som bakgrunnsmusikk i spillene, den støtter HDTV (jaja, jeg vet det er ca 0.00001% av norges (kanskje oxo verdens) befolkning som har det men jeg håper det snur snart), en kan få Dolby Digital 5.1 Surround Sound (real-time DD5.1)med det avanserte A/V kit'et og link kabelen som man bruker for å koble sammen X-Box'er er en helt vanlig kryssa Kat5 TP kabel




 

Det var et dårlig argument, gjør litt research først du da hadde du visst at PS2 har samme mulighet, THPS3 var det første spillet som kom ut med sånne muligheter og det var på PS2 ikke på XboX

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 10:54, SkyFish skrev:

Quote:


On 2002-04-01 21:53, Tullingen skrev:

Med X-box har man blant annet muligheten for å spille mot personer verden over om man har bredbånd hjemme, du slipper å kjøpe minnekort med det første siden der er en innebygd 10gb harddisk som også fungerer som buffer for dvd-spilleren, en kan legge inn audio-cd'er og bruke som bakgrunnsmusikk i spillene, den støtter HDTV (jaja, jeg vet det er ca 0.00001% av norges (kanskje oxo verdens) befolkning som har det men jeg håper det snur snart), en kan få Dolby Digital 5.1 Surround Sound (real-time DD5.1)med det avanserte A/V kit'et og link kabelen som man bruker for å koble sammen X-Box'er er en helt vanlig kryssa Kat5 TP kabel




 

Det var et dårlig argument, gjør litt research først du da hadde du visst at PS2 har samme mulighet, THPS3 var det første spillet som kom ut med sånne muligheter og det var på PS2 ikke på XboX

 

Poenget er at du får harddisk og nettverkskort INTEGRERT! Det får du ikke på noen andre konsoll. Xbox er også først med EKTE DD5.1 lyd, har hørt GC kan emulere/late som dolby prologic 2.0 (som er langt ifra så bra som the real thing). Skal du ha harddisk og nettverk på PS2 så blir jo prisen som en ny xbox =)

Lenke til kommentar

Quote:



Poenget er at du får harddisk og nettverkskort INTEGRERT! Det får du ikke på noen andre konsoll. Xbox er også først med EKTE DD5.1 lyd, har hørt GC kan emulere/late som dolby prologic 2.0 (som er langt ifra så bra som the real thing). Skal du ha harddisk og nettverk på PS2 så blir jo prisen som en ny xbox =)



 

Men det er jo fordi at Xbox er en data og ikke en konsoll.. Det er jo til og med blåskjerm på Xbox, bare at den er grønn!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 14:57, Neglesaks skrev:


Men det er jo fordi at Xbox er en data og ikke en konsoll.. Det er jo til og med blåskjerm på Xbox, bare at den er grønn!


 

Xbox er ikke no mer data enn det Gamecube eller PS2 er. Xbox er bare en greit prisa sinsykyt bra konsoll! Du får mer for pengene der enn du gjør ved kjøp av PS2 iallfall!

Lenke til kommentar

får mere for pengene? si ikke det, om maskinen er raskere betyr ikke att den er bedre... nintendo vs playsation f.eks. ps2 og xbox har heftig grafikk, jeg betaler ikke ekstra penger for litt bedre grafikk. ps2 har en drøss med diggbare spill og da synes jeg ps2 er best.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 10:54, SkyFish skrev:

Quote:


On 2002-04-01 21:53, Tullingen skrev:

Med X-box har man blant annet muligheten for å spille mot personer verden over om man har bredbånd hjemme, du slipper å kjøpe minnekort med det første siden der er en innebygd 10gb harddisk som også fungerer som buffer for dvd-spilleren, en kan legge inn audio-cd'er og bruke som bakgrunnsmusikk i spillene, den støtter HDTV (jaja, jeg vet det er ca 0.00001% av norges (kanskje oxo verdens) befolkning som har det men jeg håper det snur snart), en kan få Dolby Digital 5.1 Surround Sound (real-time DD5.1)med det avanserte A/V kit'et og link kabelen som man bruker for å koble sammen X-Box'er er en helt vanlig kryssa Kat5 TP kabel




 

Det var et dårlig argument, gjør litt research først du da hadde du visst at PS2 har samme mulighet, THPS3 var det første spillet som kom ut med sånne muligheter og det var på PS2 ikke på XboX

 

uhm...om det er DD5.1 du mener så emulerer PS2 det siden konsollen ikke støtter noen form for Dolby Digital... X-Box kjører ekte...

 

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=15

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 15:50, El_PoLLa skrev:

ps2 har en drøss med diggbare spill og da synes jeg ps2 er best.


 

Det er greit at du liker PS2. Det at du sier at PS2 har flere spill er også greit, men for å forsvare Xbox (Som er min favoritt), så har ikke den vært like lenge på markedet som PS2. Så hvis det er kun spillene du er ute etter, så kommer du nok til å like xbox du og :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 15:50, El_PoLLa skrev:

får mere for pengene? si ikke det, om maskinen er raskere betyr ikke att den er bedre... nintendo vs playsation f.eks. ps2 og xbox har heftig grafikk, jeg betaler ikke ekstra penger for litt bedre grafikk. ps2 har en drøss med diggbare spill og da synes jeg ps2 er best.


 

Husk nettverkskort og harddisk da! De to tinga er jo helt geniale. Du kan spille online, og du slipper teite minnekort. Med HD kan du jo legge inn musikk CD-er på boxen også, for så å bruke disse som musikk i spilla dine.

 

_________________

Kjetil A Gogstad

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: BoardkilL på 2002-04-03 08:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 14:57, Neglesaks skrev:

Men det er jo fordi at Xbox er en data og ikke en konsoll.. Det er jo til og med blåskjerm på Xbox, bare at den er grønn!


 

Har fremdeles til gode å se "grønn"-skjerm på Xbox, har spillt i 3sifret antall timer.

 

Så du mener at hvilken som helst boks med harddisk er en PC altså? Dvs. at PS2 blir en PC om du kjøper harddisk til den? Og hva med Nokia decoderen med 40gb harddisk? Er det også en personlig datamaskin?

 

Spillene som er kommet til Xbox til nå, holder en høyere kvalitet enn release-spillene PS2 hadde da den var ny, jeg mener nå det ser bra ut for fremtiden =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du slipper riktignok å kjøpe minnekort for å lagre på Xbox, det er bra. Men, er det verdt prisen? Du betaler jo 2000kr ekstra for dette og et nettverkskort du antageligvis aldri får brukt.

 

Uansett hvordan du ser på det, er PS2 det beste kjøpet, den har klart flest kvalitetspill og den kommer til å få flere enn Xbox i fremtiden også. Den har et såpass stort antall brukere at det er det ingen tvil om. I tillegg er den billigere.

 

På toppen av dette kommer det faktum at Nintendo allerede har solgt nesten dobbelt så mange Gamecuber som Xbox verden over. I tillegg er antall forhåndsbestillinger i Europa på Gamecube like høyt som salgstallene til Xbox en måned før lansering.

 

Dette kan bety at mange av Xbox-brukerne i Europa kanskje må se langt etter Online-spilling, som dere da allerede har betalt 2000 for å få med i konsollen. Det er viden kjent at det er vanskelig å få til online-spilling på konsoll i Europa pågrunn av alle ISP'ene her.

 

Hvis det faktisk blir satt opp et offisielt nettverk for Xbox i Europa, så er det ikke så mange som kommer til å nyte av det. Månedlige avgifter, lag-problemer og manglende utvalg spill med online-muligheter er hvorfor.

 

Uansett er det ikke så veldig morsomt med online spilling. For det første spiller man som oftest med en gjeng tomsinger man aldri har møtt før. Dessuten er det som regel andre tullinger som klarer å ødelegge et spill ved å hacke eller jukse på en eller annen måte. Uansett er det morsommere å spille med en haug kompiser i samme rom.

Lenke til kommentar

Forresten, Xbox kommer ikke til å se en like stor forbedring som det PS2 gjorde i grafikkens vei. PS2 er ekstremt vanskelig å utvikle spill for, så det tok en stund før utviklerne ble kjent med maskinen. Xbox bruker DirectX og er derfor nesten like enkel å utvikle for som Gamecube.

 

Så jeg tror grafikken kommer til å utvikle seg litt, men ikke så veldig mye.

 

Forresten, det er nettopp AMD som er inne i Xbox. Men, det er egentlig meningsløst å diskutere hardware, se heller på spillene. Derfor er prisen det viktigste når man skal kjøpe selve konsollen.

 

_________________

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-11 15:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Og ikke minst...Hvem er bak navnet Xbox? jotakk! ikke xbox på meg av prinsipp
:eek:
)


 

Hehe - og Sony er jo et lite og søtt 'independent-selskap' som aldri gjør noe for å skvise konkurrentene sine tydeligvis :wink:

 

Noen gang prøvd å spille f.eks. en brent VCD eller en vanlig CD-R i Sony sine DVD-spillere? - Nuff said!

 

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-04-11 15:54 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...