Gå til innhold

Passer dette sammen?


Anbefalte innlegg

Ok, spør om dette for en kompis;

 

Han har ett Epox EP-8KTA3PRO, og skal kjøpe ett 3DConnect Radeon 9600 non-pro m/256MB minne.

 

Det står i manualen at kortet støtter 4x AGP, og med hans nåværende jallakort (RivaTNT 16MB) får han kun opp 1x/2x AGP...men dette er vel kun pga. det crappy skjermkortet hans? :p

 

Uansett, det nevnte skjermkort skal uansett fungere fint sammen med nevnte hovedkort vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får håpe det funker da.. Noen som har dette hovedkortet og vet hva det takler av CPU? Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp 4x AGP funksjonen nå med det gamle skjermkortet?

 

Noen som vet om radeon 9600 kortet går på 1,5V ?

 

Og stemmer det at noen nye AGP-kort har annen størrelse der de skal inn i slotten på hovedkortet enn de "gamle" ?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Får håpe det funker da.. Noen som har dette hovedkortet og vet hva det takler av CPU? Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp 4x AGP funksjonen nå med det gamle skjermkortet?

 

Noen som vet om radeon 9600 kortet går på 1,5V ?

 

Og stemmer det at noen nye AGP-kort har annen størrelse der de skal inn i slotten på hovedkortet enn de "gamle" ?

 

:roll:

gamle skjermkort har bare 2x agp vanligvis

 

sjekk HK på produsenthjemmesida, der står det sikkert å stor cpu det tar, men du må kanskje flashe det til nyeste bios...

 

volt på skjermkort blir vel stilt automatisk av HK skulle jeg tro, men 9800pro går på 1,5v hvis jeg ikke husker feil, så da burde ditt 9600 også gjøre det

 

nei og ja, noen gamle agp sloter tar ikke nye kort pga en liten skillevegg (eller motsatt) jeg fikk ikke mx200 kortet mitt ned i et asus p2b HK...eller var det motsatt :hmm::p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Du driver med a Bryhn? hehe :thumbs:

Ikke noe nå, siden du regga deg selv...så nå kan du spørre selv. Du kunne vel ha regga deg og spurt selv til å begynne med... ;)

 

Men ett godt tips Tordis... ikke spam med unødvendig chitchat, ellers blir tråden stengt fortere enn du får sagt "BMWWW" og du blir banna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...