Gå til innhold

Hvilken mobiltelefon anbefales?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt å kjøpe en mobiltelefon til under 3000,- og helst rundt 2500,- eller mindre.

 

Jeg har nå satte meg i tre valg:

1. Siemens ST60

2. Sony Ericsson T630

3. Samsung X600

 

Er meget usikker på hvilken av dem jeg skal kjøpe, og trenger derfor tips, erfaringer eller "+/-" på mobilene. Gjerne fordeler / ulemper på hver av telefonene :yes:

Tenkte nå sånn generelt sett hvilken av dem som anbefales :)

Skulle det være noe annet å si om mobiltelefonene, er det bare å spytte ut ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
T630 har blåtann, men bare 2mb minne.

ST60 har ikke Ir eller blåtann.

X600 har vel mest minne tror jeg.

Jeg ville valgt T630, eventuelt ST60, men da uten Ir og blåtann

Joda, det klart beste valget vil vere t630. Siden det er en videreføring av t610 (som forøvrig er utropt til verdens beste telefon, 2003) så tror jeg den er ganske god.

Lenke til kommentar
Min anbefaling er hold deg ihvertfall unna ST60!!

Tenkte faktisk å kjøpe den først... Hehe :p

Noen spesielle grunner til å ikke kjøpe den? Gjerne litt mer beskriving av fordeler og ulemper ;)

Skal gjerne komme med litt mer personlige meninger om den:

Tastaturet er ikke bra. Høye klikkelyder på spinkle plasttaster. Du må skrive med neglene, de er for små å treffe med fingrene.

 

Sms er tregt, men ikke treg på samme måte som det var på t610 når den kom ("cursor" hang etter når du skrev). ST60 registrerer ikke alle trykkene engang, og du kan tenke deg hvordan det blir da med T9 (ordlisten) slått på.

 

Du har ikke profiler, den lager som Samsung E700 lyder på alt du foretar deg. Utrolige dårlige lyder når du sender, mottar sms/mms. Slår av og på tlf, prøver å aksessere en tom mappe osv. Du kan slå av ALLE lyder, men da vibrerer tlf noe sinnsykt istedet ved anrop/sms. Langt fra lydløs (Selv om du slår av vibrasjon i menyene virbrerer den).

 

Teststørrelsen på skjermen når du skriver sms er stor og stygg font, min personlige mening, men synes ikke det ser bra ut.

 

Likte heller ikke menyene spesielt. Bare det å stille klokken var lite intuitivt.

 

Så den kjente negative siden som ikke BT/IR. Dette betyr du må kjøpe kabel i tillegg, noe som sikkert går helt greit. Dette har jeg ikke testet. Jeg hadde tlf i 4 dager før jeg fikk nok og leverte den inn. Ville nok heller anbefalt deg t630, selv om jeg ikke har prøvd den.

 

Fordelene med ST60 er det lille designet, den er pen å se på synes jeg. Kameraet er også bra. Selv om jeg fikk stygge striper på bildene på min tlf, regner jeg med det var bare et problem som var på min, og ikke alle andre. Skjermen er god, søkeren er rask, likte også joysticken, den var behagelig å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt ST60, med mindre du MÅ ha IR/BT.

 

T630 mangler addressebok, det kan være greit å huske.

 

ST60 har særdeles bra kamera, 6MB minne, bra e-post klient, den beste lyden, rask GPRS, det beste displayet av disse og raskere i menyer og på SMS enn T630.

Jeg har ikke problemer med tastene på ST55 og ST60 :)

Lenke til kommentar

ST60 den beste lyde? Har lånt en frem til min T630 Liquid Black kommer, og mere irriterende lyder har jeg aldri vært med på! Er egentlig bare fornøyd med skjermen, kameraet og størrelsen... Ta T630! I Liquid Black er den nydelig å se på også! Gleder meg til min kommer!

Lenke til kommentar

x-600 har 9mb minne såvidt jeg kan huske, men skjermen er litt for liten etter min smak i tillegg til at den mangler bluetooth og har et litt rotete meny system... Og det er ikke telefonen for den som skriver mye meldinger! Men kvaliteten er veldig bra og den tåler både en trøkk og litt vann...

Lenke til kommentar

Meget nyttige og fine tilbakesvar fram til nå, og rontonic hadde også en fin og lang beskrivelse av sine egne erfaringer, samt meninger :)

 

Vel minnefordelingen av mobilene er slik, i tilfelle en ikke skulle huske forskjellene der...

X600: 9MB

ST60: 5MB

T630: 2MB

 

Vil gjerne se flere beskrivelser, meninger, fordeler, ulemper, osv... av disse tre "konkurrentene" i mitt valg :yes:

 

Takker for tidligere svar, samt de svarene som eventuelt vil komme nedover her ;)

Lenke til kommentar
Ubetydelig rettelse, men St60 har mellom 6 og 7 MB.

 

tror du blander med ST55, som har litt under 5 MB :)

Njaa... Enten er det du eller Amobil som har en liten ubetydelig feil ;)

 

Etter hva jeg så på prisguiden, står det at den har 5MB minne :yes:

 

Det eneste som har forandret seg på ST60 fra ST55, er at ST60 har fått Java og videofunksjon... Ellers er de helt like ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...