Gå til innhold

Farlig med magnet bak ipod?


Anbefalte innlegg

Lurer veldig på om det er farlig å ha en sterk magnet bak ipoen, jeg tenkte jeg skulle henge den over sengen, slik at den kunne spille hele natten(koblet til sterioen). Men før jeg gjør dette, hadde det vært fint å vite om det er skadelig med magnet bak? Eller om noen andre har noen andre geniale forslag til å henge den på veggen, lett av og på. Siden jeg bruker den hver dag med meg. 10 gig. v.3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Data på en harddisk lagres som magnetisk ladete områder. Jeg ville vært ganske forsiktig med magneter rundt en harddisk. Men det er jo mulig iPoden er meget godt magnetisk skjermet.

 

EDIT: Kanskje bedre å bare kjøpe/lage en liten holder, som du henger på veggen.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Lurer veldig på om det er farlig å ha en sterk magnet bak ipoen, jeg tenkte jeg skulle henge den over sengen, slik at den kunne spille hele natten(koblet til sterioen). Men før jeg gjør dette, hadde det vært fint å vite om det er skadelig med magnet bak? Eller om noen andre har noen andre geniale forslag til å henge den på veggen, lett av og på. Siden jeg bruker den hver dag med meg. 10 gig. v.3

Er du alvorlig eller? kraftig magnet bak på en harddisk??? Lykke til med den!

 

 

Da er det nok mer fornuftig å heller snekre opp en liten hylle/"lomme" du kan plassere den på... Evt i plexiglass hvis du er interessert i at den ikke skal gjemmes bort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lim.. :green:

 

Neida, jeg tror jeg har ideen klar:

 

Sett to små spikre/stifter under, så ipoden kan vile på, så tar du bak litt blueteck eller hva det heter (sånn til å henge bilder med) bak, da blir den støttet underifra, og bluetecken hinfrer den i å dette ut fra veggen. då vil ingen ting synes, uten om de 2 små stiftene. prøv det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...