Gå til innhold

TEST: JoS MP-300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her må jeg si meg sterkt uenig.

Har hatt spilleren en måned og er veldig fornøyd.

 

Og forresten: Spilleren HAR FM-sender! Det er bare en liten aktivering som skal til. Nå skal det sies at FM-sender er forbudt å bruke i Norge for øyeblikket grunnet eldgammel lovgivning. Men mange har jo kjøpt FM-modul til iPod, og det er vel ingen som tror de har den liggende i en skuff. Nå skal ikke jeg oppfordre til å bryte loven, men skal du f.eks. på ferie til et land det er lov å bruke den, kan du jo teste der....

 

Når det gjelder bundle: jeg fikk med halsbånd, halsbånd med øreplugger, to oppladbare batterier, batterilader, minijack-kabel, usb-forlenger, og enkel manual. Synes ikke dette er noe å klage på. Musikkprogram og fullstendig manual kan fritt lastes ned. Men litt av poenget med at spilleren er driverløs er jo at man ikke skal trenge noe ekstra. Om man vil ha mp3-kode-program, kan man f.eks. fritt laste ned Audiograbber, som er blitt gratis.

Synes det er best med online-manual, da firmware-oppdateringer osv. ofte kan føre til at manualer blir foreldet. Dessuten ville jo en stor manual ødelagt den geniale innpakningen. (En lekker liten rund boks. (I børstet aluminium for 512mb-en).

 

Størrelse: Mulig den er litt større enn andre spillere, men dette syns jeg bare er bra. Ting kan bli for lite også. Den skal jo også ha plass til FM-sender, FM-mottaker, hodetlf-inngang og line-in, som alle er ganske plasskravende.

I tillegg bruker spilleren AA-batterier, som er uhyre praktisk, men også litt plasskrevende. Jeg vil heller ha en litt større spiller med 2 døgns batterilevetid, en en litt mindre med 10 timer, og hvor batteriet ikke kan skiftes ut når det er nedslitt etter mange ladninger.

 

Kontroll: Her kan dere ikke ha satt dere inn i spillerens funksjonalitet skikkelig. Menystyringen er jo grei nok, enkel og oversiktlig. Men det beste er alle hurtigtastene. Det meste kan gjøres med et tastetrykk; skifte mellom radio/musikk/hold, slå av/på, slå av/på FM-sender, hoppe mellom låter osv. Hva mer kan man ønske.

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Komplett selger jo denne med FM-senderen aktivert da.

Ikke helt riktig.

Du må nok aktivere den selv. Dette gjøre med en offisiell fil fra Jens of Sweden. Ligger flere steder på nettet, uten at jeg kan si hvor her.... Denne var egentlig beregnet for det amerikanske markedet, der FM-sending over korte avstander er lovlig. Det er forresten på trappene et aldri så lite lovforslag som skal gjøre at dette også blir lovlig i Norge. Er etter min mening bare lovverket som henger litt etter. Mp3-spillere var ikke påtenkt engang da loven ble laget. Den skal bare hindre at folk starter egne radiokanaler på FM-båndet uten P-lisens...

Lenke til kommentar
Som vi ser er minnet formatert med standard FAT for maksimal kompatibilitet med operativsystemer. Windows er som normalt ikke enig med produsentene i at størrelsen på minnet, og det kommer som vi har nevnt så mange ganger før at diskprodusentene har valgt å bruke en annen utregningsmåte enn resten av PC-industrien

Dette er feil, ettersom det er operativsystemene og ikke diskprodusentene som benytter feil benevning. Diskprodusentene oppgir helt korrekt SI-benevninger, mens operativsystemene regner i 2-tallssystemet samtidig som de oppgir benevninger fra 10-tallssystemet.

Lenke til kommentar
Windows er som normalt ikke enig med produsentene i at størrelsen på minnet, og det kommer som vi har nevnt så mange ganger før at diskprodusentene har valgt å bruke en annen utregningsmåte enn resten av PC-industrien

Dette er feil, ettersom det er operativsystemene og ikke diskprodusentene som benytter feil benevning. Diskprodusentene oppgir helt korrekt SI-benevninger, mens operativsystemene regner i 2-tallssystemet samtidig som de oppgir benevninger fra 10-tallssystemet.

Teksten du quoter sier ikke at diskprodusentene oppgir feil, teksten sier bare at diskprodusentene oppgir en annen benevning enn resten av industrien. Så nei, det som står er ikke feil slik du hevder.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig lovligheten med å annonsere at man selger et produkt med f.eks FM-sender som man ikke kan bruke?

(vet man kan bruke den, men tenk på ola nordbagge som ikke vet hvordan man får tak i en slik driver)

 

 

Som hvis jeg skulle legge en NTSC modul i en PAL TV, men uten muligheten til å bruke denne modulen, så annonsere; TV til salgs. kan ta inn ntsc signaler.

 

:hmm:

Endret av gotark
Lenke til kommentar

Jeg mener helt klart at Komplett.no ikke bør reklamere med FM-sender uten at de tilbyr nedlasting av aktiveringsfilen.

 

Ut fra norsk lov er det lov å selge FM-sendere, eller utstyr med FM-sendere, men foreløpig ikke lov å bruke dem.

 

Det vil si at man fullt lovlig kan aktivere FM-senderen selv om man bor i Norge. Og man mister heller ingen garanti på produktet. (Jens of Sweden har selv opplyst dette).

 

I Sverige er loven enda strengere enn i Norge. (Der er det heller ikke lov å selge FM-sendere). Det er derfor Jens of Sweden nå har trukket tilbake MP-300 med FM-sendere.

 

I det man BRUKER FM-senderen gjør man foreløpig noe ulovlig, men det er ventet at loven blir justert litt, slik at FM-sendere med kun et par meters rekkevidde ikke trenger lisens. Slik er det f.eks. i USA der loven sier noe sånt som at "Sendere med meget begrenset rekkevidde, kan brukes uten lisens fra FCC."

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Har nå lest anm. grundig, og må si jeg blir ganske provosert.

Det virker som om anmelderen har en forutinntatt holdning til produktet. At han liksom har bestemt seg for å være negativ. Dette er jeg ikke vant til fra HW.no som pleier å være seriøs....

 

Et par eksempler:

 

HW: "Ganske bra batterilevetid"

JoSen har dobbelt så lang batterilevetid som de aller fleste spillere i sin klasse. Mange spillere har bare 10 timer. JoS har 26.

 

HW: "Ingen driver-CD"

Spilleren er driverløs! (Om man absolutt vil bruke et eget program for å overføre, kan man fritt laste det ned fra JoS sine internettsider)

 

HW: "Menyikonene har JoS klart å lage skremmende lite informative. Heldigvis har man teksten som kan rettlede."

Dette virker latterlig på meg. Kan jo ikke si at ikonene er SKREMMENDE lite informativ, når det atpåtil står med stor skrift hva de betyr. Det kaller jeg INFORMATIVT.

 

HW: "Lyden til proppene er forferdelig dårlig"

Lyden i proppene er vel så god som andre propper som følger med mp3spillere. Grunnen til at de er integrert i halslenken er at lenken også har en antenne innebygget for bedre sending og mottak av FM-signaler. Lyden blir selvfølgelig bedre med hodetelefoner, men slik er det alltid. Et par små EQ-instillinger kan lyden i proppene faktisk bli veldig god, til og med med god bass-gjengivelse.

 

HW: "Når det gjelder lydkvaliteten på spilleren på avspilling av musikk, er den midt på treet".

Og på hvilket grunnlag kan dere si dette? Spilleren har i flere tester fått skryt for VELDIG GOD LYDKVALITET. Dere klager også på EQ-instillingen som er blant de mest avanserte i en flashspiller noensinne. Man kan blant annet stille EQ fullstendig manuelt. Hvis dere ikke hører forskjell, er dere etter min oppfatning tilnærmet døv.

 

OG SÅ DET VÆRSTE:

HW: "Til sammenligning kan man få en 1,5 GB MuVo2-spiller til hundrelappen mer, og vi er ikke i tvil om at det er et bedre kjøp, selv om den ikke har like mange funksjoner."

Ja og hvor er begrunnelsen her da?

 

1. Muvo2 er HD-basert, ikke en flashspiller! (Man kan da blant annet ikke bruke den til trening osv.)

2. Muvo2 har oppgitt 10t batterilevetid. Og man må da lade spilleren, med JoS kan man bare sette i et annet mens det første lader. JoS har også 26t batterilevetid per batteri.

3. (Som dere riktignok nevnet har )Muvo2 ikke like mange funksjoner. Vel den har vel bare en brøkdel av funksjoene... Ikke radio, line-inn, mp3encoding, mic osv.

4. Muvo2 har en latterlig liten garantitid på 90 dager.

5. Muvo har bare 4 forhåndsinstilte EQer. JoS har flere, i tillegg manuell EQ.

6. Dere klager på at JoS er stor... vel den har et volum på 49980mm^3 og veier uten batteri 47g. Muvo2: volum: 87120mm^3 og veier 90g gram uten batteri. Den er altså tilnærmet dobbelt så stor!

 

 

Til slutt:

Jeg synes ærlig talt ikke dere har gjort en god nok jobb her. Enten har dette vært en hasteanmeldelse uten like, eller så sto dere kanskje opp med gale foten den dagen?? Skjerpings!

Lenke til kommentar

L03VIk: Jeg forstår at du har en spiller som du er fornøyd med, men sammenlignet med en god del andre spillere er den bare ikke god nok og koster for masse.

 

Angående batteri: Sitat: "26 timer er rett og slett ganske lenge" - men vi påpeker at iRiver nå har kommet med det dobbelte, og det er ganske relevant.

 

Angående ingen CD: Det ramses ikke opp som noe negativt, men det påpekes. Vi skryter jo av "driverløst" design.

 

Angående menyikonene: Ikonene er er svært lite forklarende, men som vi skriver så har man skrift i tillegg.

 

Ang ørepropper: De øreproppene er virkelig dårlige sammenlignet med det man får med på en del spillere. Dog at det er mange andre som er like dårlige betyr ikke det at det er positivt for JoS. Dårlige ørepropper er og forblir dårlige ørepropper.

 

Ang lydkvalitet: En bedømmelse av lyd vil alltid være subjektiv. Noen liker Dali, andre liker B&W. Noen liker Koss, andre hater Koss.

 

Ang EQ: Vi har kritisert de predefinerte EQ-innstillingene for å være litt tamme, ikke den manuelle.

 

Når det gjelder sammenligningen med Muvo2 så var ikke det nevt for å si at det er en likeverdig erstatning, men et bevis for hva man kunne få for omtrent samme prisen.

 

Det å anbefale denne spilleren framfor andre spillere på markedet som er bedre til omtrent samme pris er uforsvarlig. MP-300 er ikke en helt håpløs spiller, men et dårlig kjøp sammenlignet med andre spillere.

Lenke til kommentar

DesertGlow: Du kan si at øreproppene er dårlige, men du kan ikke si at spilleren i seg selv har god lyd? Ser du selvmotsigelsen der eller gjelder "dårlige ørepropper" kun komforten? Selvsagt kan man kommentere hvor bra og hvordan lyden er!

 

Og så, kan du si noen spillere som er bedre kjøp i klassen til MP300? Lurer fordi jeg kanskje skal revurdere mitt kjøp av nettopp en MP300. Spilleren må selvsagt være flashbasert.

 

edit: kan man forandre på de forhåndsinnstilte EQ'ene eller lagre flere egendefinerte?

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
DesertGlow: Du kan si at øreproppene er dårlige, men du kan ikke si at spilleren i seg selv har god lyd? Ser du selvmotsigelsen der eller gjelder "dårlige ørepropper" kun komforten? Selvsagt kan man kommentere hvor bra og hvordan lyden er!

 

Og så, kan du si noen spillere som er bedre kjøp i klassen til MP300? Lurer fordi jeg kanskje skal revurdere mitt kjøp av nettopp en MP300. Spilleren må selvsagt være flashbasert.

Som det står i testen så er alle/de fleste dagens spillere gode nok hvis man har gode ørepropper/hodetelefoner. Det meste av EQ-innstillinger føler jeg per i dag kun er noe man må ha for å skjule den dårlige kvaliteten på EQ-innstillinger.

 

- iRiver iFP395TC er en mulighet som et bytte for 256-versjonen (ca 50 kroner dyrere)

- iRiver iFP190TC er en annen muliget, og litt billigere.

- Creative Rhomba gir betydelig mer for pengene (selv om dette heller ikke er en super spiller).

- Creative MuVo NX blir i en litt annen klasse, men prisforskjellen er relativt stor, og forskjellen er vel stort sett MP3-encoding når det gjelder funksjoner.

- Asono Beatsounds vil jeg vel anse som den direkte konkurrenten til MP-300, og den liker i alle fall jeg bedre.

- MPIO FL100 føyer seg vel også inn i konkurrenter som ikke er noe dårligere.

- MPIO FY200 ser jeg også at har gått ned i pris, og og føyer seg også innunder konkurrentene.

 

Det du mangler på alle disse spillerene er da muligheten for å eventuelt reaktivere FM-senderen. Både MPIO, Asono og iRiver leverer ørepropper som er i en helt annen klasse enn det JoS har.

Lenke til kommentar

Angående mp3 spillere og batteri levetid:

Min erfaring er at spillere med veldig lang batteritid også har tilsvarende dårlig lyd (særlig manglende pønsj i bassen). Et batter på 1,5 V 3000 mAh / 50 timer gir da at spilleren trekker ca 60 mA. Dette er svært lite og siden over halvparten av effekten i en spiller (uten lyd i display) går til forskerker delen så sier det selg selv at det ikke blir mye på forsterkeren i en slik spiller. Hør på iRivers nye modeller før dere antar at de har samme fine lyd som før men dobbel batteritid (eller er batteri tids økiningen pga. Li-ON batterier?)

 

Angående bærbare spillere og batteri levetid generellt:

Selv synes jeg det er virktig at den tekker nok til å kunne drive et par skikkelige hodetelefoner (Gardo, Sennheiser; til rundt 1500/2000 kr). Jeg opplever at man får den beste lyden fra gamle CD spillere (1990 - 1995), det man brukte fler diskrete komponeneter og mindre intrergrert. Nye Sony cd-spillere kan skvise ut over 60 timer fra et par AA batterier og det høres ikke bra ut. Jeg tviler sterkt på det er de digitale kretsene som gjør at lyden er dårligere og hevder at mangelen på dynamikk og musikalitet kommer fra tamme strømmgjerrige forsterkere og at den stadig økende batterilevetiden er den utløsende faktoren. Dette er mer kritisk i cd spillere siden forskjellene blir maskert i mp3 spillere fordi at musikken er kraftig komprimert.

Lenke til kommentar

Ja dette var en merkelig sak.

 

Det værste er ikke at L03VIk synes forfatteren virker forutinntatt. Det værste er at vi er flere!

 

Vanligvis virker testene på hardware svært kredible, uttømmende og velbegrunnede. Denne testen synes jeg skiller seg ut ved at den ikke synes uttømmende eller velbegrunnet, noe som innvirker på kredibiliteten. Med at den ikke er uttømmende mener jeg at man ikke har analysert produktet godt nok, at analysen ikke gir en riktig eller tilstrekkelig framstilling av produktet. Dette gjør igjen selvsagt at man ikke lett kan godt begrunne sine konklusjoner.

 

Det er helt greit at forfatteren misliker produktet, men da må det, i overensstemmelse med andre tester på siden, begrunnes hvorfor. En interessant observasjon er hvordan DesertGlow (regner med han er forfatteren av testen) svarer på L03VIk sin post. DesertGlow svarer nemlig som om L03VIk hadde anklaget forfatteren for å lyge, noe han på ingen måte har. DesertGlow svarer altså på noe annet enn det han blir "spurt" om, noe som kan indikere at han ikke har gode svar å gi - som igjen kan indikere at man har gjennomført en lite grundig test, eventuelt ikke ønsker å fremstille produktet på lik linje med produkter i andre tester.

 

Nå skal det sies at jeg er en fornøyd eier av en mp300 (sjokk? nei :p ). Jeg er fornøyd med lydkvaliteten på de medfølgende proppene (dvs bedre enn ventet, kjøper ikke nye umiddelbart, men nye innen sommerferien). Jeg synes menyene er intuitive og generelt gode, "snarveiene" gjør navigering enda bedre. Jeg har ikke problemer med å håndtere spilleren med en hånd liggende slik at displayet ses rett vei. Synes line in funksjonen var veldig lett å bruke, og lydkvaliteten ble også bra. USB tilkobling og overføring av filer fungerer som en drøm. Hvordan filene lagres er en annen sak. Her hadde jeg ventet kritikk fra en noe grundig test (som Hardware sine som regel er). Det har seg nemlig slik at filer ikke lagres alfabetisk, numerisk eller etter noe annet system så vidt jeg kan se enn etter rekkefølgen du overfører dem til spilleren på! Dette kan heller ikke endres etter at filene er lagret, annet enn ved å legge inn på nytt i ønsket rekkefølge. Merker at jeg er møkk lei av å skrive nå, så skal bare legge til at radioen søker og lagrer kanaler fort og med god kvalitet på radiomottak. Du kan selvsagt også søke manuelt (tilogmed velge hvormange kHz man skal søke over). Opptak fra radio er så enkelt som å trykke på "rec" knappen. Det gjelder forsåvidt stemmeopptak og line in også.

 

Til slutt. Jeg kjøpte en mp300 med 512mb og radiosender (var vel tidlig nok ute da). I bundelen fulgte det med to oppladbare batterier og batterilader i tillegg til det som Hardware fikk til sin test. Radiosenderen funker, og man kan sågar snakke inn på radiosendingen live. Litt usikker på hvor langt den medfølgende antennen (innebygd i medfølgende øreproppoppheng [snålt ord, 5 p'er :hmm: ]) funker, men til bilen din og rommet ditt går helt fint.

 

Alvorlig lengde på dette! Det må dog tas som skryt til Hardware - skal litt til at jeg gidder engasjere meg så mye. Jeg har hatt stor glede av mange sidens tester og guider mange ganger - denne gangen ble jeg imidlertid dessverre overrasket.

Lenke til kommentar
Ja dette var en merkelig sak.

 

Det værste er ikke at L03VIk synes forfatteren virker forutinntatt. Det værste er at vi er flere!

 

Vanligvis virker testene på hardware svært kredible, uttømmende og velbegrunnede. Denne testen synes jeg skiller seg ut ved at den ikke synes uttømmende eller velbegrunnet, noe som innvirker på kredibiliteten. Med at den ikke er uttømmende mener jeg at man ikke har analysert produktet godt nok, at analysen ikke gir en riktig eller tilstrekkelig framstilling av produktet. Dette gjør igjen selvsagt at man ikke lett kan godt begrunne sine konklusjoner.

 

Det er helt greit at forfatteren misliker produktet, men da må det, i overensstemmelse med andre tester på siden, begrunnes hvorfor. En interessant observasjon er hvordan DesertGlow (regner med han er forfatteren av testen) svarer på L03VIk sin post. DesertGlow svarer nemlig som om L03VIk hadde anklaget forfatteren for å lyge, noe han på ingen måte har. DesertGlow svarer altså på noe annet enn det han blir "spurt" om, noe som kan indikere at han ikke har gode svar å gi - som igjen kan indikere at man har gjennomført en lite grundig test, eventuelt ikke ønsker å fremstille produktet på lik linje med produkter i andre tester.

 

Nå skal det sies at jeg er en fornøyd eier av en mp300 (sjokk? nei  :p ). Jeg er fornøyd med lydkvaliteten på de medfølgende proppene (dvs bedre enn ventet, kjøper ikke nye umiddelbart, men nye innen sommerferien). Jeg synes menyene er intuitive og generelt gode, "snarveiene" gjør navigering enda bedre. Jeg har ikke problemer med å håndtere spilleren med en hånd liggende slik at displayet ses rett vei. Synes line in funksjonen var veldig lett å bruke, og lydkvaliteten ble også bra. USB tilkobling og overføring av filer fungerer som en drøm. Hvordan filene lagres er en annen sak. Her hadde jeg ventet kritikk fra en noe grundig test (som Hardware sine som regel er). Det har seg nemlig slik at filer ikke lagres alfabetisk, numerisk eller etter noe annet system så vidt jeg kan se enn etter rekkefølgen du overfører dem til spilleren på! Dette kan heller ikke endres etter at filene er lagret, annet enn ved å legge inn på nytt i ønsket rekkefølge. Merker at jeg er møkk lei av å skrive nå, så skal bare legge til at radioen søker og lagrer kanaler fort og med god kvalitet på radiomottak. Du kan selvsagt også søke manuelt (tilogmed velge hvormange kHz man skal søke over). Opptak fra radio er så enkelt som å trykke på "rec" knappen. Det gjelder forsåvidt stemmeopptak og line in også.

 

Til slutt. Jeg kjøpte en mp300 med 512mb og radiosender (var vel tidlig nok ute da). I bundelen fulgte det med to oppladbare batterier og batterilader i tillegg til det som Hardware fikk til sin test. Radiosenderen funker, og man kan sågar snakke inn på radiosendingen live. Litt usikker på hvor langt den medfølgende antennen (innebygd i medfølgende øreproppoppheng [snålt ord, 5 p'er  :hmm: ]) funker, men til bilen din og rommet ditt går helt fint.

 

Alvorlig lengde på dette! Det må dog tas som skryt til Hardware - skal litt til at jeg gidder engasjere meg så mye. Jeg har hatt stor glede av mange sidens tester og guider mange ganger - denne gangen ble jeg imidlertid dessverre overrasket.

Det virker som om du er godt fornøyd med din JoS MP-300, men jeg må si at jeg er litt usikker på sammenligningsgrunnlaget ditt. Så derfor lurer jeg på hvor mange av MP3-spillerne som finnes på markedet du har prøvd?

 

Før jeg prøvde JoS MP-300 var jeg nok positivt "forutintatt" både fordi jeg tidligere har testet JoS MP-100, som jeg ga skryt for kvalitet og gode funksjoner, og fordi jeg liker spillere med et estetisk utseende. Likevel skuffer selve spilleren stort, og er et godt eksempel på at et pent utseende ikke er synonymt med god kvalitet. Personlig får jeg en liten følelse av at Jens of Sweden med MP-300 flyter litt på suksessen fra MP-100 fordi de har lagt så liten omtanke/gjennomføring i spilleren.

Endret av romiana
Lenke til kommentar

L03VIk gjør litt mer research neste gang før du uttaler ting og tang om muvo2.

 

3. (Som dere riktignok nevnet har )Muvo2 ikke like mange funksjoner. Vel den har vel bare en brøkdel av funksjoene... Ikke radio, line-inn, mp3encoding, mic osv.

 

Dette er feil!.

Alle Muvo2 mulighet for radio, opptak mic, o.s.v.

http://no.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=394

Fåes som ekstra tilbehør.

 

Spilleren du snakker om er sikkert fin den, men undersøk litt mer før du skriver neste gang.

Lenke til kommentar
3. (Som dere riktignok nevnet har )Muvo2 ikke like mange funksjoner. Vel den har vel bare en brøkdel av funksjoene... Ikke radio, line-inn, mp3encoding, mic osv.

 

Dette er feil!.

Alle Muvo2 mulighet for radio, opptak mic, o.s.v.

http://no.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=394

Fåes som ekstra tilbehør.

 

Spilleren du snakker om er sikkert fin den, men undersøk litt mer før du skriver neste gang.

Vet den kan få det som ekstrautstyr. Poenget er at MP-300 fikk pes for at den var for stor. Vel Muvo2 er dobbelt så stor og har ikke plass til radio engang. Den fåes som sagt som ekstrautstyr, da gjennom en ekstra fjernkontroll.

 

Så kanskje er det du som bør lese bedre hva vi diskuterer før du begynner å kjefte?? :yes: Vi snakker tross alt om ekstratilbehør til over 400kr! Da blir ikke prisen heller den samme! Du kan for eksempel sette noen Koss Portapro på JoSen som "ekstra tilbehør" og si at den har noen konge hodetelefoner.... funker ikke det vettu.

 

Noe annet jeg reagerer på i anmeldelsen er at HW presterer å si at iRiver har spillere som ser ut til å bli bedre en JoS, men som ikke er på markedet enda???

Dette er nesten sinnsykt spør du meg... Vil vi noengang se noen slakte en PC med AMD64 3200, 1024MB RAM osv, fordi det om et år vil finnes en dobbelt så rask en??

 

Greit at dere liker iRiver, skjønner det, de har mange klassespillere, men når dere anmelder bør dere forholde dere objektive....

Lenke til kommentar
Før jeg prøvde JoS MP-300 var jeg nok positivt "forutintatt" både fordi jeg tidligere har testet JoS MP-100, som jeg ga skryt for kvalitet og gode funksjoner, og fordi jeg liker spillere med et estetisk utseende. Likevel skuffer selve spilleren stort, og er et godt eksempel på at et pent utseende ikke er synonymt med god kvalitet. Personlig får jeg en liten følelse av at Jens of Sweden med MP-300 flyter litt på suksessen fra MP-100 fordi de har lagt så liten omtanke/gjennomføring i spilleren.

Hadde vært greit med en begrunnelse for uttalelsene dine?

Når du slenger ut påstander om at MP-300 er av dårlig kvalitet, bør du nok si hvorfor.

 

For min egen del kan jeg si at jeg ikke hadde hørt om MP-100s suksess før jeg valgte MP-300. Jeg ville ha en Mp3spiller med:

 

- FM-sender/mottaker.

- Minst 256mb

- Driverløs

- Standardbatteri (AA eller AAA)

- Minst 12t batteritid

- Ekstern lader

- mm.

 

Da var JoS den eneste spilleren på markedet som oppfylte mine behov.

 

Jeg ser at andre har andre behov, og derfor ønsker en annen spiller. Jeg skjønner også at andre har andre meninger om kvalitet, funksjonalitet osv. Men å komme med såpass mange ubegrunnede usannheter som HW gjør i denne anmeldelsen synes jeg man bør reagere på. HW er en av Norges største datasider, og bør tenke over hvilken makt de har overfor norsk forbrukere. De bør derfor ikke ha en forutintatt negativ holdning til et produkt før de anmelder. Det blir urettferdig med tanke på konkuransse osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...