Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av FTP server software


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes ftp software som lar en definere brukergrupper og deretter tildele prioritering på båndbredden. Har enkelte personer jeg ønsker skal få full tilgang til båndbredden min når de ønsker, men la andre leke seg når pri 1 gruppe personene ikke bruker den.

 

Noen som har kjennskap til ftp software som lar en gjøre slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om det finnes ftp software som lar en definere brukergrupper og deretter tildele prioritering på båndbredden. Har enkelte personer jeg ønsker skal få full tilgang til båndbredden min når de ønsker, men la andre leke seg når pri 1 gruppe personene ikke bruker den.

 

Noen som har kjennskap til ftp software som lar en gjøre slikt?

Jeg ville anbefalt GuildFTPd (både linux og windows) som nevnt tidligere.

Eneste som jeg har merka med guild, er at softlimit'en ikke alltid fungerer slik den skal (blant annet med at instillt hastighet gjelder pr. connection - ikke pr. bruker), og da forsvinner litt av vitsen (så sant du ikke legger inn "max connections" til 1. noe som igjen er dårlig for multiconnection-klienter).

Så min anbefaling er GuildFTPd + NetLimiter for windows.

Lenke til kommentar
guild ftp er jo også en fin server for windows.

foretrekker denne framfor bulletproof. Synes denne er lettere å skjønne seg på. Mulig det bare er meg

Her går jo ikke det jeg ønsker - ønsker å gi max båndbredde til alle, men at de i den ene gruppa skal prioriteres om de først bruker serveren. Eneste jeg fant ut med guildftpd var å begrense hver enkel bruker/gruppe til en satt hastighet.

 

Jeg har liksom ingen grunn til å begrense dem om brukere i supergruppa mi ikke er på.

Lenke til kommentar
guild ftp er jo også en fin server for windows.

foretrekker denne framfor bulletproof. Synes denne er lettere å skjønne seg på. Mulig det bare er meg

Her går jo ikke det jeg ønsker - ønsker å gi max båndbredde til alle, men at de i den ene gruppa skal prioriteres om de først bruker serveren. Eneste jeg fant ut med guildftpd var å begrense hver enkel bruker/gruppe til en satt hastighet.

 

Jeg har liksom ingen grunn til å begrense dem om brukere i supergruppa mi ikke er på.

Spørsmålet ditt i første post er tvetydig på dette området. Men nå bør alle skjønne hva du mener :)

Det du kan gjøre, er å legge alle brukere under samme gruppe, og angi tot. connections. Så overstyrer du denne på s-userene. da vil s-user komme gjennom, selv om de nedprioriterte bruker alle "tilgjengelige" slot.

 

Men så kommer du til det med "kicking". Dvs at hvis noen av de nedprioriterte userne holder på å laste ned, og alle s-user-slotta er oppbrukt. Hva vil da skje om en s-user til kobler til? Tror ikke det finnes noen setting i dette med guild.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...