Gå til innhold

Anti-amerikanske holdninger i det norske samfunn


Anbefalte innlegg

Så du mener at det er bedre at unge er med i et parti bare fordi 'pappa betaler' enn at de faktisk støtter noe de står for, og jobber for å få det gjennom?

Sosialistene setter det på spissen som vanlig...

 

Og ja, det er bedre at de gjør det enn å støtte en sak som fjerner frihet, gjør alle like og hemmer vekst og utvikling

Drit i hvordan det faktisk er, hva mener du om saken sånn helt prinsipielt(?)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe jeg SÅ INTENST hater, så er det de små røde sosialistfjottene som maser rundt med det forbannede våset deres. Tror de er noe fordi de er radikale. Jeg avskyr de svake ungdommene som blir med på den røde bølgen som herjer Norge. Fullstendig hjernevaskede idioter, hvis mål er å kontrollere og styre folket.

 

Holger Ludvigsen

 

Styremedlem Lillehammer og Omegn Unge Høyre

... og her slår vi et slag for sakligheten? VÆR SÅ SNILL, prøv å holde dere på et visst nivå.

 

Vet du hva? Jeg hater ikke Unge Høyre-medlemmer, selv om jeg er politisk uenig, vet du hva, jeg går ikke rundt og HATER folk på så tynt grunnlag. OG VET DU FØKKINGS HVA? Jeg blir så FORBANNA IRRITERT når sånne som deg kommer og forteller meg at jeg bare er "på en bølge", det er IKKE tilfelle. Joda, det blir flere og flere røde, det ser jeg som positivt, men pokker ta, jeg er rød fordi jeg har røde synspunkter, ikke fordi det er "tøfft". Jeg synes forøvrig det er direkte skummelt når en person som faktisk har et verv i UH kommer og forteller meg at han bærer HAT fordi jeg er rød, er dette representativt for UH? Har dere ikke mer konstruktivt å drive med, enn å HATE? og på hvilket grunnlag kaller du meg "hjernevaska idiot"? HVILKET FØKKINGS GRUNNLAG HAR DU FOR Å SI AT JEG ER HJERNEVASKA? (CAPS JoachimR).

 

Og vet du hva, det er ikke VÅS, det er MENINGER. Det er lov å ha meninger. UANSETT hva DU mener om de.

 

Dra åt skogen.

Lenke til kommentar
Hvis du allerede har pengene...

Med frihet til å skape din egen industri eller arbeidsplass, kan alle bli rike. Høyres politikk belønner de som jobber ekstra. At sosialistene ikke gidder å jobbe for sin egen velstand, er deres problem. Høyres politikk hemmer ikke dem å gjøre det, i motsetning til hvordan sosialistene setter begrensninger som hemmer utvikling.

Lenke til kommentar
Høyre legger ikke opp til at alle skal ha like muligheter til å bli rike og vellykkede.

Å HELLIGE MOSES! Du skjønner tydeligvis ikke Høyres politikk. Høyre vil vil ha mer FRIHET, frihet til nettopp å kunne skape sin egen karriere og velstand.

Å komme med ferdigprodusert oppgulp fra Unge Høyres sentralstyre er dårlig debatteknikk.

Lenke til kommentar
Mas fra sosialist

Ja, jeg hater sosialistiske ideer og tankeganger. Hovedsaklig fordi de begrenser menneskers frihet og indiviualitet. Min største verdi i livet er FRIHET, og hvis mennesker prøver å begrense den friheten, og skape et ensidig samfunn av mennesker dømt til hva sosialistene synes er best. Ja, da hater jeg disse menneskene. På samme måte som et undertrykt folk hater sine undertrykkere.

Lenke til kommentar
Mas fra sosialist

Ja, jeg hater sosialistiske ideer og tankeganger. Hovedsaklig fordi de begrenser menneskers frihet og indiviualitet. Min største verdi i livet er FRIHET, og hvis mennesker prøver å begrense den friheten, og skape et ensidig samfunn av mennesker dømt til hva sosialistene synes er best. Ja, da hater jeg disse menneskene. På samme måte som et undertrykt folk hater sine undertrykkere.

Og du kaller MEG hjernevaska?

 

*spyr og tørker opp med Unge Høyre-programm*

Lenke til kommentar

Heisann, her er jeg igjen, roet meg litt... (ja, skal forsøke å unngå videre bruk av Caps... :))

 

Støtter det meste av HolgerLudvigsens tanker om dette, og her har vi noe av poenget. "det er liksom "kuult" å være sosialist/rød". Her er det noe alvorlig galt. Retten til å søke lykken står sterkt hos meg. Jeg vil ikke være med på å subsidiere folk på arbeidsledighetstrygd som aldri har gitt noe tilbake. Det er problemet i sosialistiske land. Du får alt når du trenger det, uten å gi noe tilbake. Dette gjør at arbeiderne ikke har lyst tl å yte mer, de tjener ikke på det! Det er pointet mitt.

Lenke til kommentar
Hva betyr frihet igrunn? Frihet til å kunne sulte ihjel`Frihet til å gå arbeidsledig?

Frihet til å kunne gjøre noe med det, hvis man sulter eller er arbeidsledig. Frihet til starte noe eget. Frihet til å kunne endre sin egen verdag. Frihet til å velge selv hvordan man skal oppnå velstand.

Lenke til kommentar
Heisann, her er jeg igjen, roet meg litt... (ja, skal forsøke å unngå videre bruk av Caps... :))

 

Støtter det meste av HolgerLudvigsens tanker om dette, og her har vi noe av poenget. "det er liksom "kuult" å være sosialist/rød". Her er det noe alvorlig galt. Retten til å søke lykken står sterkt hos meg. Jeg vil ikke være med på å subsidiere folk på arbeidsledighetstrygd som aldri har gitt noe tilbake. Det er problemet i sosialistiske land. Du får alt når du trenger det, uten å gi noe tilbake. Dette gjør at arbeiderne ikke har lyst tl å yte mer, de tjener ikke på det! Det er pointet mitt.

Jaha, hvordan forklarer du at land som Norge, Danmark og Sverige som hovedsaklig har vært styrt av sosialistike regjeringer siste 60 år har en så utrolig høy produktivitet, lav arbeidsledighet, høy BNP og blir alle karakterisert blant de "10 beste landene i verden å bo i'", av FN.

Lenke til kommentar

@HolgerLudvigsen: Hva skjer da hvis en jente har blitt voldtatt, og har fått alvorlige psykiske problemer. Hun klarer seg ikke selv fordi hun konstant går med tanken å ta sitt eget liv, og hun er konstant redd for nesten alt rundt henne.

 

Skal hun da stå på egne bein og komme seg ut av problemene selv? Hvis ikke, hvem skal hjelpe henne, og hvem skal finansiere det?

Lenke til kommentar
Hva betyr frihet igrunn? Frihet til å kunne sulte ihjel`Frihet til å gå arbeidsledig?

Frihet til å kunne gjøre noe med det, hvis man sulter eller er arbeidsledig. Frihet til starte noe eget. Frihet til å kunne endre sin egen verdag. Frihet til å velge selv hvordan man skal oppnå velstand.

Det må da virke klart at sosilisme gir størst mulighet for dette, poenget er at hvis man er så heldig/dyktig at man klarer å gjøre det stort, skal man gi litt tilbake til samfunnet som har gjort dette mulig.

Lenke til kommentar

HolgeerLudvigsen, hele ditt grunnlag for utrykket "frihet" baserer seg, i denne tråden, kun på penger.

 

gjelder dette også andre ytrykk i ditt ordforråd?

 

f.eks

 

"håp" som i "jeg håper på en større lønnslipp endag"

"ansvar" som i "man må huske å forsikre båten før påske"

 

bare lurer

Lenke til kommentar

Mer on-topic: Samfunnet går i bølger, for ikke lenge siden var USA drømmenes land. Nå kommer en reaksjon på den tankegangen, og ungdommer blir hobbyrøde. Om ikke lenge snur bølgen igjen. Akkurat som samfunnet skiftet fra romantikk til realisme til romantikk til realisme igjen. Igjen som fra de materialistiske 60-åra, til hippietiden, til det materialistiske 80-tallet, til 90-åras miljøbølge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...