Gå til innhold

formateringshjelp


Anbefalte innlegg

jeg har 2 disker en 80 gb og en 200 gb

 

se bilde

 

men jeg har problemer med en ting jeg ville gjerne hatt windows på den minste partisjonen (E:) og alt annet tøys på den andre partisjonen og den andre disken (C: og D:)

 

sist gang jeg formaterte og la in windows ble det mye tull, så på en eller annen måte har jeg innstalert xp på C: og D: den ene står det system og den andre står det oppstart på, jeg kan ikke formatere noen av dem ved hjelp av datamaskinbehandling.

 

innholdet på E: vil jeg gjerne beholde på et eller annet vis, vil jeg kunne få formatert C: og D: og lagt inn det jeg har på E: til en av de uten store vanskligheter?

 

(skjønner godt om dere ikke skjønner en dritt, trøsten kan være at jeg skjønner mindre enn dere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som har skjedd. Kan bare anbefale å prøve på nytt, og legg vekt på å gjøre partisjoneringen riktig. Flytt alle filene du skal beholde over på en disk, og så kobler du fra den disken. Pass på at den ene disken nå er master på primær IDE kontroller, og boot opp fra XP CD'en. Så fjerner du gamle partisjoner og lager ny. Det blir da garantert C: som du installerer på.

Når XP er på plass kan du koble til den andre disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...