Gå til innhold

Problem med skjerm ved 1280x1024

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en LG 701B-skjerm, og jeg har et lite problem med oppløsningen 1280x1024. I Windows fungerer det strålende, og alt er som det skal være. Men i spill som Deus Ex 2 og Pandora Tomorrow-demoen, forsvinner deler av bildet utenfor kanten, og det er umulig å finne det igjen. Dermed må jeg spille i 1024x768, som jo er litt dritt når man nettopp har investert i R9800 Pro...

Kan forresten nevne at 1152x864 går strålende. :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg har en LG 701B-skjerm, og jeg har et lite problem med oppløsningen 1280x1024. I Windows fungerer det strålende, og alt er som det skal være. Men i spill som Deus Ex 2 og Pandora Tomorrow-demoen, forsvinner deler av bildet utenfor kanten, og det er umulig å finne det igjen. Dermed må jeg spille i 1024x768, som jo er litt dritt når man nettopp har investert i R9800 Pro...

Kan forresten nevne at 1152x864 går strålende. :thumbup:

Hehe LG sier du ? Om du vett hva er LG ? det er gammel Gold Star ...

Alle produkter av gold star ble fukka veldig rask !!!

Gidder ikke å fortelle her hva har jeg opplevd med en GS video spiller og hva kompisen opplevde med en GS CD-RW ...

Skrevet
Hei!

Kan forresten nevne at 1152x864 går strålende.  :thumbup:

Gidder ikke å fortelle her hva har jeg opplevd med en GS video spiller og hva kompisen opplevde med en GS CD-RW ...

Selv om du og kompisen din har hatt problem med en videospiller og brenner, så vil ikke det si at skjermen er av elendig kvalitet.

Skrevet
Hei!

Kan forresten nevne at 1152x864 går strålende.  :thumbup:

Selv om du og kompisen din har hatt problem med en videospiller og brenner, så vil ikke det si at skjermen er av elendig kvalitet.

Har hatt skjermen i ca 2-3 år nå, og er meget fornøyd med den. Har aldri hatt noen problemer, skarpt bilde, osv. Jeg er en av dem som ikke trenger mer enn 1152x864 @ 75 Hz i Windows...

Men er det noen som har en løsning, eller? :hmm:

Skrevet (endret)

Jeg har samme skjerm, men spiller ikke på de oppløningene pga refreshraten, trenger minst 85hz for å overleve. Men uansett, har du prøvd å justere skjermbildet på selve skjermen? Der kan du jo flytte rundt på bildet, endre størrelser, deagusse osv.

Hvis det ikke funker, så vet ikke jeg..

edit: Det står tilogmed hvor mange timer skjermen har vert på... :yes:

Endret av El-Hadji
Skrevet

Gå inn i ATI kontrollpanel og velg visning, da skal du få frem "override freq" eller noe i den duren (husker ikke 100% siden jeg sitter m/nVidia maskinen for øyeblikket).

Problemet er at Windows kjører med spesifisert oppdateringsfrekvens men så fort du starter et spil så går oppdateringsfrekvensen ned til 60Hz.

Skrevet
Gå inn i ATI kontrollpanel og velg visning, da skal du få frem "override freq" eller noe i den duren (husker ikke 100% siden jeg sitter m/nVidia maskinen for øyeblikket).

Problemet er at Windows kjører med spesifisert oppdateringsfrekvens men så fort du starter et spil så går oppdateringsfrekvensen ned til 60Hz.

Takker, skal prøve dette! :thumbs:

edit: Det står tilogmed hvor mange timer skjermen har vert på...

Tøft, har ikke lagt merke til det før! Jøss, stått på i 3260 timer! :scared:

Skrevet

Jeg fikk min fra faren min sin jobb, den har stått på serverrommet, men min har vert på i 2538 timer, tror den var på 1800 når jeg fikk den.. En liten tankevekker egentlig.. :roll:

Skrevet

Jeg fikk min fra faren min sin jobb, den har stått på serverrommet, men min har vert på i 2538 timer, tror den var på 1800 når jeg fikk den.. En liten tankevekker egentlig.. :roll:

Men så har jo jeg hatt min skjem i 3 år tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...