Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljetrykks måler Volvo 440 1,8 injection

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk å kjøpte en standard oljetrykks måler av standard type..

Der stod det at jeg kunne bruke eksisterende oljetryksmåler til oljetryks lampen.. visst den hadde 1 ledning. Og det hadde den på min bil..

Men når jeg tjuv kobler litt, + og - til måleren og signal ledningen til måleren og starter så flipper den over å stiger til over 8 bar som er maks.. hva er det som skjer?

Jeg kan ikke bruke den klumpen som fulgte med for å måle trykket da den ikke passer med pluggen på blokken

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Men når jeg tjuv kobler litt, + og - til måleren

:hmm: Og med det mener du....?

Uret har 3 terminaler ikke sant? + - og S? + og - skal til respektive poler i bilens kurser, S skal til S på føleren, hvis det er en terminal til på føleren, kopler du ledninga fra oljelampa til den.

Kan du ikke bruke føleren har ikke uret noen hensikt. :)

Endret av Opus
Skrevet

hehe.. tjuvkoblet litt mente jeg bare strakk en ledning rett til batteriet på + og - og signal ledningen til føleren.. Det er bare en ledning på føleren og når jeg starter flipper uret over og går over maks

Skrevet
Det er bare en ledning på føleren og når jeg starter flipper uret over og går over maks

Som sagt, du må bruke føleren som fulgte med uret, ikke den orginale som står på motoren.

Skrevet

Hmm.. men det passer jo selvfølgelig ikke. Og det sto jo klart å tydelig at jeg skulle kunne bruke den eksisterende føleren visst den hadde en ledning på.

Urk..

Skrevet

Jepp, samme merket som jeg har, da _må_ man bruke føleren(giveren) som følger med.

Det er mulig å få tak i overganger slik at den passer på motoren.

Skrevet

Hmm.. møkka måler..

Oljetrykslampen fungerer jo ikke... finner ikke ledningen å koble til føleren på.. derfor trenger jeg den måleren.

Da kan jeg jo prøve ett annet merke kanskje

?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...