Gå til innhold

Asus 9600XT + catalyst = katastrofe?


Eddy

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp et nytt skjermkort, et Asus Radeon 9600XT i posten, og var gira på å prøve det. Installerte først driverne som fulgte med i pakken, og alt funket bra. Så bestemte jeg meg for å installere de nyeste Catalyst-driverne fra ATi, for å øke ytelsen til kortet.

 

Jeg avinstallerte alle gamle drivere (brukte tilogmed driver cleaner), og installerte Catalyst-driverne. Alt så bra ut, helt til jeg begynte å spille (CS)

 

Meldingen om VPU recovery duret over skjermen, og det sto at skjermkortet ikke lenger "svarte på" driver-kommandoer. Jeg restartet PC'en og kjørte en 3dMark 03 benchmark test og scoret ca 3600 poeng. Dette gikk altså fint, men da jeg prøvde å spille igjen (UT2004 demo nå) klikket PC'en igjen.

 

Javel tenkte jeg, kanskje det funker bedre å installere noen gamle Catalyst-drivere. Men, akkurat det samme skjedde.

 

Nå sitter jeg med driverne som fulgte med pakken, og irriterer meg over lav benchmark score (ca. 3450, 3dmark 03), og FPS-dropp i CS.

 

Kan noen hjelpe? Hva skal jeg gjøre for å få Catalyst-driverne til å funke?

 

På forhånd takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Du kan prøve å slå av VPU recover, det gir generelt mindre trøbbel synes jeg.

 

Reinstallasjon av directx etter installasjon av nye drivere har løst de fleste av mine problemer, og anbefales av bla. Hercules.

 

Dersom du ikke lykkes, kan du evt. forsøke Omega-driverne.

Lenke til kommentar

Har prøvd å skru av VPU-recover, da bare henger PC'en seg totalt og jeg må restarte manuelt. Skal prøve det med DirectX, men tviler på at det funker, ettersom Catalyst driverne også fører til svart skjerm uten grunn (til og med nå jeg ikke spiller) :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har ett par tråder inne her etter kjøp av samme kort..

I mitt tilfelle skapte de medfølgende driverne bare krasj.., men det kan godt skyldes at jeg ikke avinstallerte driver først (som også var Catalyst driver)..samt at jeg hadde AntiVirus kjørende samtidig.

Nå funker det rimelig stabilt etter at jeg satte ned refresh.

Kjører nå på siste Catalyst drivere - 6.14.10.6430.

For å si det sånn... :)

Jeg ser vel minst en god grunn til at jeg inntil nå har valgt å bygge PC'er med IGP.. stabilitet er kjekt...

Men ytelsene teller jo litt når man først har sett hva ett brukbart 3D-kort yter i forhold...

Du bør nok informere om annen HW du har.. HK, Minne...

Selv kjører jeg på en MSI KM4M-L (VIA KM400) og Apacer DDR2700 2x256 og Barton 2500+.

Scores:

3dMark03 - 3678

3dMark01 - 11433

Aquamark- 28696

Ingen overklokking.. noe som sier seg selv.. utifra det ovenstående...

Gjentatte systemkrasj er ikke sundt for WinXP i lengden....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...