Gå til innhold

Hercules 9800xt dødt?


Anbefalte innlegg

Tror 9800XT kortet mitt er dødt, det begynte med bluescreens når jeg spilte Far Cry "nyinnkjøpt", skjedde flere ganger, jeg endte opp med å klokke ned 100mhz på cpu'en. Fikk så mye bluescreens, så når jeg starta opp så var den oppstarts greia til Windows XP helt ødelagt og maskina fikk bluescreen igjen.

Tok ut skjermkortet og så at det var noe brunt/svart greier på loddepunktene nederst. Det var også noe vann over som lå på AGP porten.

Så tok jeg en q-tip og prøvde og tørke vekk, så plutselig kom det noe blått på den, tror den har blitt torcha helt. Maskina starter men skjermkortet vil ikke, altså skjermen er helt svart, ikke noe "no signal" engang.

Kan jeg konkludere med at det er dødt? :cry:

Har ikke noe serlig med penger heller, er bare 16, også jeg som ville spille Far Cry. :cry::cry:

Sikkert en brukerfeil av meg men det blir aldri noe mer vannkjøling på meg på flere år, aldri har jeg hatt så mye problemer før. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det med bluescreen er nok fordi kortet var altfor varmt. Eller CPU.

Har du prøvd skjermkortet i en annen pc?

Jeg har ikke testet kortet i en annen PC, men dataen startet med pip men skjermen ville ikke komme på.

 

skikkelig trist da, hadde kjøpt meg far cry og greier, skulle liksom ta det rolig denne helga. :cry:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Tok ut skjermkortet og så at det var noe brunt/svart greier på loddepunktene nederst. Det var også noe vann over som lå på AGP porten.

Hvordan har det kommet vann i agp-porten? Har du vannkjøling?

Vet ikke om du kan kreve nytt kort på garantien når det er vann på kortet?

Men det virker jo som om kortet fungerer? Hva er feil?

 

mag

Lenke til kommentar

Nevnte jeg ikke vannkjøling da?

Ja jeg har vannkjøling som bare har brakt med seg dritt, vann skal ikke inn i en maskin, derimot luft og kompressorere. :yes:

 

Problemet er nok hovedkort, gammelt. Og cpu blokken lå og presset på noe dioder eller noe. Så jeg kjøper A64 system.

Skjermkortet har måtte ha tålt mye vann ja :scared:

Lenke til kommentar
Nevnte jeg ikke vannkjøling da?

Ja jeg har vannkjøling som bare har brakt med seg dritt, vann skal ikke inn i en maskin, derimot luft og kompressorere. :yes:

 

Problemet er nok hovedkort, gammelt. Og cpu blokken lå og presset på noe dioder eller noe. Så jeg kjøper A64 system.

Skjermkortet har måtte ha tålt mye vann ja :scared:

huff ja vann og elektronikk passer ikke veldig godt sammen :roll:

Det er jo en grund til at de kaller det ekstremkjøling :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...