Gå til innhold

Hvilken dvd brenner bør jeg kjøpe.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god grunn til å velge Nec 2500a er nettopp at den brenner Princo 4x på 4x - og gjør dette meget bra. Jeg kjøpte 100 princo med den første brenneren min, en nec 1300, som aldri greide å brenne dem på mer enn 2x og resultatet var så som så. Jeg brente de jeg hadde igjen, en 30-40 stykker, i 2500'en, og resultatet beskriver jeg som strålende tatt i betraktning kvaliteten på Princo platene.

Lenke til kommentar

Trenger en 8X brenner? Ser det finnes til grei pris for DVD+, men denne brenneren jeg tenker på klarer bare 4X for DVD-... DVD- platene er vel billigere?

Noen som har noen innspill om dette?

Og ja: Dual layer brenning... Støtter brennere dette nå altså? Men en må da ha spesielle plater går jeg utifra?

 

 

(Pssst... hvor kjøper jeg billigste DVDplater? (med nogenlunde kvalitet da...)

Endret av JHS
Lenke til kommentar
Trenger en 8X brenner? Ser det finnes til grei pris for DVD+, men denne brenneren jeg tenker på klarer bare 4X for DVD-... DVD- platene er vel billigere?

Noen som har noen innspill om dette?

Og ja: Dual layer brenning... Støtter brennere dette nå altså? Men en må da ha spesielle plater går jeg utifra?

 

 

(Pssst... hvor kjøper jeg billigste DVDplater? (med nogenlunde kvalitet da...)

"Billige" plater:

 

www.pxp.no

www.norwaydisc.no

www.brenner.no

www.psdata.no

www.komplett.no

www.multicom.no

 

Det er her snakk om dual format - ikke dual layer. Dual layer brennere kommer i Mai - det som er synd er at dual layer media ikke kommer før juli/august og da vil nok prisen ligger rundt 50Kr pr plate.

 

Selv hadde jeg valgt NEC ND-2500A grunnet suveren brennekvalitet.

Lenke til kommentar

Har bestillt NEC 2500A :D

Blir gøy å kjøre igang litt DVD brenning. Bare lånt kompisen min sin før...

Men jeg har forstått at det var et poeng å bruke DVD+R plater som blir bitsatt til DVD-ROM for å få bedre kvalitet på skiva.

Hva er beste firmware for brenneren om en skal ha dette? Vil brenneren være like god ellers med denne firmwaren?

Ser også her på forumet at noen ikke får satt dette under Nero, men må bruke et annet program etter plata er brent med Nero??? Høres rart ut, kan en overskrive den infoen som er brent av Nero da. Har sikkert missforstått...

 

Da er det bare å håpe at That's Write DVD+R platene mine er av ok kvalitet da... :cry:

Lenke til kommentar

Selv så har jeg NEC 2500A, og er veldig fornøyd med den. Men når det gjelder bit setting så funker ikke det i dag med firmware fra produsenten.

Jeg kjøpte noen DVD+r fra komplett for å bruke i Xboxen min, men min boks viste seg å ikke like DVD+r (samsung dvd spiller i x boksen ), så jeg satt her med 50 stk plater jeg egentlig ikke hadde brukt for. Men jeg søkte som en gal på nettet og fant denne veiledningen': http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=2389...f9a1349c5cca023

 

Og her er det en fyr som har laget en ny firmware for Nec 2500A slik at man kan bit sette dvd+r til dvd-rom. Så voila, nå funker platene min i xboksen.

Med den nye firmwaren så fikk jeg også opp alternativet 8x på 4x plater som kommer i fra That's Write.

Har ikke hatt noen feilbrenninger med den nye firmwaren så jeg anbefaller å teste den. Men husk, garantien forsvinner tror jeg om det skulle gå galt.

 

( Holder på å brenne noen DVD-R plater nå som kun har gått på 4x med firmware 1.06, men nå går de faktisk på 6x med den hackede firmwaren 1.06b5, vises som 1.07 i system, platene er av typen datawrite rød 4x)

Endret av jorns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...