Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Ping "Spikes"


Anbefalte innlegg

Alle NGT brukere som jeg kjenner fra Bergen får pingspikes på over

2000ms med gjevne mellomrom , dette gjør linjen ubrukelig til online spill.

 

Håper NGT løser dette snart det begynner bli grenseløst iriterende.

 

Noen utenfor Bergen med samme problem ?

 

IKKE POST HER OM DU HAR ANDRE PROBLEMER ELLER ANDRE LEVRANDØRER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt peak på nesten 4 sekunder stadig vekk den siste uka, men det er ikke NGT's feil. Har en mailserver stående på linja, og den får 14.000 spam mail daglig!

(Jobber med å få opp et bedre system.)

 

Edit: Sitter midt i Oslo sentrum

Endret av petterg
Lenke til kommentar

Har ikke problemer med spikes, men med generelt råtten ping mot utenlandske servere, dette kommer av den elendige routinga som NGT har som er tatt opp i en annen post.

 

Har sendt en mail til NGT og spurt om dette.

 

Ganske fortvilet når man spiller på samme server som andre norske og de har halvparten av pingen min :cry:

 

2000/640.

Lenke til kommentar
Får spikes hele tiden. Begynner å bli veldig irriterende ja, men har som regel ping under 100 mot norske servere. Noe som kanskje ikke er så veldig bra, men det fungerer nå hvertfall.

Det er langt i fra bra , jeg sitter i kr.sand med ngt bravo og har ping under 70 på servere i england osv.

Lenke til kommentar

Har NGT 2300/640 gjennom UiB, men har vel aldri opplevd noen form for spikes på linja her. Spiller heller ikke så masse online, men de gangene jeg gjør det er det veldig sjelden jeg opplever ping på over 80-100 på både norske og utenlandske servere.

Lenke til kommentar

Jeg har vel kanskje 7 mnd igjen av bindingstiden. Jeg laster ikke ned store mengde r med dill dall fra nettet; det viktigste for meg er at linjen min har ok hastighet og bra ping. Det har IKKE NGT i Bergen, og blir det ikke noe ordning på dette, så går jeg over til telenor når bindingstiden er over. Jeg bor i sentrum og har ping spikes opp mot 2000 som varer i 5 sekunder kanskje 5 ganger i løpet av et map som varer 20 min i Unreal Tournament. Spiller i clanbase cuper og er med i en clan, og er irriterende å ha slike ufrivillige pauser i spillet hvor jeg ikke kan bevege meg omtrent. Disse spikene var ikke i begynnelsen da jeg fikk NTG, men er noe som har kommet de sist par mnd. Men dårlig routing har NTG alltid hatt, men jeg bruker tunnel gjennom telenor sitt nett til noen servere, så jeg klarer meg :) Til tyskland router NGT veldig bra.

Lenke til kommentar
Kjenner for eksempel et par med Stjelenor som har "spikes" i f.eks CS.

Kan man forvente noe annet av dem?

 

Ganske fortvilet når man spiller på samme server som andre norske og de har halvparten av pingen min  :cry:

Da må dere være uheldige :) Spiller cs, battlefield, og det meste av onlinespill med NGT (både mot norske, svenske og andre nordiske servere), uten en eneste spike :thumbs:

 

Bor i Bergen, med 1000/384.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Dette har vært diskutert før. Jeg tror en del har hendvendt seg til NGT om dette, uten at det er blitt noen bedring. Jeg spiller ca 2 timer online per dag og har i løpet av den tiden hatt bortimot 40 lagspikes. Dette resulterer vanligvis i rundt 15-20 kills også, som kan være veldig morsomt på en pub-server, men fryktelig slitsomt når det er match (clanbase/dogl). Kamerat av meg har telenor og han lurte fryktelig på hva dette var, hadde aldri opplevd det sa han.

Bor i Bergen, Bravo-abb

F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...