Gå til innhold

Datalagring - HD vs DVDr


Anbefalte innlegg

Har tenkt meg på Tg iår og fant ut at jeg burde skaffe meg noe mere lagringsplass av noe slag. Jeg har nå 200gb, (80 og 120gbs disk).

Jeg hadde litt lyst å skaffe meg en til men så kom jeg på at da måtte jeg hive ut 80gb'ern og slikt.

 

Så lurte jeg litt på DVD brenner, ser at ukens tilbud på komplett er 100dvd-r.

Er det noen som har DVD brenner her?

Jeg husker at jeg hadde store ambisjoner om å brenne ut masse på tg03 på vanlige cd-r men det ble det svært lite av, da fylte jeg heller disken heelt opp. Vil det bli det samme med DVD-r?

 

Hvor bra en maskin trenger man om jeg skulle ha en egen en for bare å brenne DVDr? Hvor lang tid tar det, hvor raskt kan man brenne cdne på komplett (8X?).

Hvor lang tid tar det å fylle en cd på 8x etc

 

Takk

Mvh. HTN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler ikke de platene på komplett - de er dårlig kvalitet. De er forresten 4x.

 

4x tar ca 14-15 minutter å brenne full plate (4.38Gb)

 

8x kommer mye ann på brenner, de raskeste (Plextor og NU) bruker rundt 8 minutter for full plate mens de tregeste (BTC DRW1008IM) bruker opp mot 11 minutter.

 

HDD plass er fremdeles mye viktigere - for så å brenne ut etter TG.

Lenke til kommentar

PS-Data har også DVD-R på tilbud denne uken, 10 stk Samsung for 90 kr. Ikke fullt så billig, men i følge OC-Freaks tester er de mye bedre. Man sparer også litt på at man kan betale med kort i stedet for oppkrav.

 

OC-Freak: Det hadde forresten vært fint om du også la ut grafene fra Kprobe. Iom. at det står "meget bra" på både Ritek, Samsung og Taio Yuden for en rekke brennere, er det litt vanskelig å gjøre seg opp noen mening om akkurat hvor stor kvalitetsforskjellen er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...