Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sperre IE for alt annet enn en webadresse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å sperre IE, slik at det kun er mulig å åpne en webadresse. M.a.o. skal det ikke være mulig å surfe på maskinen.

Jeg adminstrer 8 konti på en maskin, alle brukerne har sine konti med passord. Nå ønsker jeg å opprette en bruker konto uten passord, men med kun en webadresse. Er dette mulig i Win XP Pro?

På forhånd takk!

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå bruker jeg mest Firefox da, men Internet Explorer har noe som heter trusted/restricted sites som man kan "leke" med for å få til det dere ønsker.

Sjekk under tools/option/security på ie eller gå inn i control panel for å få tilgang. Blokk deretter alle sider - trusted sites, og legg siden til under der.

For andre veien legg siden til under restricted sites

det er sikkert noen andre som kan utdype dette mer hvis det er nødvendig

lykke til!

Skrevet (endret)
Sjekk under tools/option/security på ie eller gå inn i control panel for å få tilgang. Blokk deretter alle sider - trusted sites, og legg siden til under der.

For andre veien legg siden til under restricted sites

Dette var det jeg trodde også, men slik er det altså ikke. Den setter bare security levelen. Gjør bare enkelte ting litt vanskeligere.

Endret av Xvani
Skrevet (endret)

Hum, jeg har NGT. Den hardware brannmuren må da kunne brukes til dette? Hvis jeg finner IP'en til siden jeg skal sperre, setter denne som source. På dest setter jeg IP til aktuelle maskin. Protokoll blir any, og port blir 80. Deretter setter jeg forward til "no". Dette må da fungere?

Hvordan finne IP på en nettside?

Endret av Xvani
Skrevet (endret)

Start > Run > "CMD" (enter)

ping <URL> (enter)

"Reply from <IP>" der <IP> er IP-adressen til webserveren.

Endret av transistorbass
Skrevet

For å blokkere en og en webside, søk etter filen "HOSTS", tror den ligger i system32 eller lignende. Der kan man legge inn og redirecte URLer, f.eks. til 127.0.0.1

Skrevet
For å blokkere en og en webside, søk etter filen "HOSTS", tror den ligger i system32 eller lignende. Der kan man legge inn og redirecte URLer, f.eks. til 127.0.0.1

det blir en del ip'r det,så vidt jeg vet :!:

Skrevet

Ja vel, og dette blokker dem, hvis de er lagt inn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...