Br?stopp Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Jeg ønsker å sperre IE, slik at det kun er mulig å åpne en webadresse. M.a.o. skal det ikke være mulig å surfe på maskinen. Jeg adminstrer 8 konti på en maskin, alle brukerne har sine konti med passord. Nå ønsker jeg å opprette en bruker konto uten passord, men med kun en webadresse. Er dette mulig i Win XP Pro? På forhånd takk!
Xvani Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Og hvordan gjør man det motsatte? Dvs, sperrer for bare 1 nettside? (stjeler tråden din litt her jeg =))
Grokster Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 nå bruker jeg mest Firefox da, men Internet Explorer har noe som heter trusted/restricted sites som man kan "leke" med for å få til det dere ønsker. Sjekk under tools/option/security på ie eller gå inn i control panel for å få tilgang. Blokk deretter alle sider - trusted sites, og legg siden til under der. For andre veien legg siden til under restricted sites det er sikkert noen andre som kan utdype dette mer hvis det er nødvendig lykke til!
muffe Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Ellers kan Norton Internet Security med Parental Contol gjøre ganske mye...
Xvani Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 (endret) Sjekk under tools/option/security på ie eller gå inn i control panel for å få tilgang. Blokk deretter alle sider - trusted sites, og legg siden til under der. For andre veien legg siden til under restricted sites Dette var det jeg trodde også, men slik er det altså ikke. Den setter bare security levelen. Gjør bare enkelte ting litt vanskeligere. Endret 29. august 2004 av Xvani
xcomiii Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Har du sett på Surfpass? http://www.cogilab.com/us/surf/index.htm
sofTest Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Eller laste en software brannmur på denne brukeren, der brannmuren blokkerer alle IP-adresser som du ikke har godkjent.
Xvani Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 (endret) Hum, jeg har NGT. Den hardware brannmuren må da kunne brukes til dette? Hvis jeg finner IP'en til siden jeg skal sperre, setter denne som source. På dest setter jeg IP til aktuelle maskin. Protokoll blir any, og port blir 80. Deretter setter jeg forward til "no". Dette må da fungere? Hvordan finne IP på en nettside? Endret 30. august 2004 av Xvani
josh909 Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 (endret) Start > Run > "CMD" (enter) ping <URL> (enter) "Reply from <IP>" der <IP> er IP-adressen til webserveren. Endret 30. august 2004 av transistorbass
Xvani Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 (endret) haha, seff Det funka jævlig dårlig da... Andre ideer? Endret 30. august 2004 av Xvani
abcosv Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 For å blokkere en og en webside, søk etter filen "HOSTS", tror den ligger i system32 eller lignende. Der kan man legge inn og redirecte URLer, f.eks. til 127.0.0.1
C@T Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 For å blokkere en og en webside, søk etter filen "HOSTS", tror den ligger i system32 eller lignende. Der kan man legge inn og redirecte URLer, f.eks. til 127.0.0.1 det blir en del ip'r det,så vidt jeg vet :!:
Xvani Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 For å blokkere en og en webside, søk etter filen "HOSTS", tror den ligger i system32 eller lignende. Der kan man legge inn og redirecte URLer, f.eks. til 127.0.0.1 Ja vel, og dette blokker dem, hvis de er lagt inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå