Gå til innhold

Hvor langt tørr jeg gå?


Anbefalte innlegg

PSU = power suply unit = strømforsyning

 

all overklokking vil korte ned på levetiden til cpu'en... tror en cpu er garantert å funke knirkefritt i 3 år... MEN hvem er det som har den samme cpu'en i 3 år da!?

jeg oppgraderer en gang i året... :yes:

tror det er ganske vanelig at de som bygger selv opprgaderer hvert år eller hvert 1,5 år...

 

ERGO: Klokk så mye du tør så lenge systemet og kjølinga er godt nok.... men nå må du nok låse opp cpu'en din snart hvis du vil overklokke mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den prosesoren. Har selv kjørt den på 2.9GHz. da hadden den mellom 45-55 grader etter 45 min i prime95. Vcore på ca 1,6v. Det kan godt være jeg kan kjøre den på lavere vcore, man jeg har ikke prøvd. Tror også jeg kan passere 3GHz viss jeg gidder

 

Jeg har:

Abit BH7 (må bare si at det er et konge OK kort. Det er ikke uten grun det ble omtalt av komplett som oveklokkerens beste venn når det kom)

P4 2.4GHz (533)

Twinmos 1*512 MB ram (DDR 400)

Kjøler: Cooler Master. Har bare slikt svart teip under.

 

Har ikke rørt innstilingene til ramen, men HK tror det er DDR 333 ram, så den er en del nedklokket.

 

Normalt kjører jeg den på 2.7GHz og standar vcore. Da liger den på ca 30 grader idle og 35-40 grader load

Lenke til kommentar

Har stillt RAMen på timingen på 2-2-2-5, forandre på dem?

Det undrer meg at disse innstillingene fungerer på maskinen din. Ganske sikre kilder har oppgitt at raskeste timing oppnåelig med et Intel system er 2-3-2-6-(1)

 

Men det finnes vel kanskje noen få unntak der også, som i alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...