Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå trådløst Internett (Wlan) fra alink (www.a-link.no), det har vært ganske stabilt, men nå (da jeg endelig kan få) har jeg lyst på ADSL.

 

Grunnen at jeg har lyst til å bytte er at jeg har problemer med å koble til og spille spill over Internett. Får bare beskjed om at den ikke kan koble til pga. firewall. Dette skjedde også før jeg fikk installert router. men nok om det.

 

Jeg har 2 PCer + 1 bærbar PC i huset. Alle disse skal kobles gjennom 1 router (dlink 604).

De stasjonære PCene skal brukes en del til spilling over Internett. Og den bærbare av og til.

 

Hva slags ADSL-hastighet, og leverandør anbefaler dere?

Jeg har tenkt på telenor 2048/256 eller 1024/256. Hadde jeg kunnet ha nextgentel, hadde jeg valgt dem... :cry:

 

takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags ADSL-hastighet, og leverandør anbefaler dere?

Jeg har tenkt på telenor 2048/256 eller 1024/256. Hadde jeg kunnet ha nextgentel, hadde jeg valgt dem...  :cry:

Ikke velg Telenor, Directconnect har vel også bra priser og bør kunne levere til deg.

Hvorfor skal han ikke velge Telenor....ser ingen grunn til det....

Vet det er mange som klager ille på Telenor, men har hatt ADSL fra dem i 3 år og er veldig fornøyd.

Stabilt og fint....

Lenke til kommentar
Hvorfor skal han ikke velge Telenor....ser ingen grunn til det....

Nei, man bør ikke velge TN så lenge det finnes andre leverandører.

det er fortsatt endel av oss som husker hvor ivrige TN har hvert på og melke alle maksimalt og samtidig sabotere alle forsøk på og skape ett fritt marked hvor kundene har et valg.

Hva er poenget med og belønne slik oppførsel når det finnes minst like gode alternativer?

Lenke til kommentar
Jeg har catch, trådløst, det er tregt og ustabilt. Får mindre en jeg betaler for,

-

 

DC har 2mb til 799 som jeg leste..

TN har 2mb til 549, så jeg vurderer å gå over fra catch til telenor, bare håpe på at de leverer 2mb, samt som at den er stabil.

de bruker jo samme linjene da.... Tror nok de er stabile.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med og belønne slik oppførsel når det finnes minst like gode alternativer?

Etableringspris 704/128: kr 799,-

Etableringspris andre hastigheter: kr 699,-

hos telenor er det gratis etablering ved kjøp av "gjør det selv pakke" frem til 1.juni

 

Etableringspris med montør: kr 1499,-

hos telenor koster etablering med montør kr 999,-

 

dessuten får du spesialtilbud hos telenor ved bestilling av adsl på nettet:

Logitec Surroundpakke kr 1,-

Jensen Mp3 spiller kr 1,-

Trådløst WLAN kr 599,-

 

ser en rekke fordeler med telenor jeg ..

Lenke til kommentar
ser en rekke fordeler med telenor jeg ..

Ja, men da ser du ikke hardt og lenge nok.....

Bare og slippe og se en TN-faktura er jo verd en hel del.

suit yourself, ingen som tvinger deg.

jeg gidder ikke betale over 1000 kroner mer i året for å velge en annen leverandør, når min personlige mening er at telenor leverer et helt ålreit produkt til en grei pris.

Lenke til kommentar
ser en rekke fordeler med telenor jeg ..

Ja, men da ser du ikke hardt og lenge nok.....

Bare og slippe og se en TN-faktura er jo verd en hel del.

Telenor har meget bra linjer, er/var ikke det som var problemet med dem da eg byttet til bluecom. Men GB bremsen og 749kr for 1024/256 fri bruk. Så nå vudere eg å bytte til catch, har lyst å prøve SDSL 1024/1024 til 827kr i månden i 2år.

Bluecom betaler eg 799+65kr i månden(2048/256)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
ser en rekke fordeler med telenor jeg ..

Ja, men da ser du ikke hardt og lenge nok.....

Bare og slippe og se en TN-faktura er jo verd en hel del.

Er helt enig med deg (hehe)

 

Etter jeg fikk nok og sa opp adsl, hustelefon og mobil hos Telenor pga diverse trøbbel og svindel blir det aldri noe fra de igjen, aldri!

 

Når det gjelder det med at de har kutta ut "bremsen" som det blir sagt, så har de jo ikke kutta ut den, systemet er fortsatt i bruk, hvorfor det ? Jo fordi de skal innfør det samme kvotesystemet igjen når alle idiotene har kasta seg over telefon og bestilt adsl. ;)

Lenke til kommentar

Hvilke ISP skal jeg velge i henhold til å "create games" selv da? f.eks. i Giants.

 

Kan andre maskiner i mitt hjemmenettverk da "joine" denne serveren?

 

Prøvde å sjekke nummer hos catch. De "manglet informasjon". Så de måtte sjekke det manuelt. Venter på svar fra dem...

Selv om jeg syntes prisene deres er litt høye...

Endret av AtleP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...