Gå til innhold

Win2k Server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å skal installere win2k server, og under installasjonen så får jeg dette spørsmålet; ”Per server. Number of concurrent connections”.

Jeg skjønner ikke helt hva dette har i si, om jeg for eksempel setter ”10” der, hva har det å si?

Har forstått det slik at det er spørsmål om hvor mange pc’er jeg har i nettverket som jeg har lisens til, hvis det er slik, og jeg skriver inn ”3” der, da jeg egentlig har 10 pc’er i nettverket, hva vil skje da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som Egil.B sier så står det antall klienter i lisensen som fulgte med!

For du har vel ikke brukt 1000-vis av kroner på Windows 2000 Server lisens uten å vite hvor mange klienter du skal koble til? :dontgetit:

Skrevet

Nope, det er på skolen.. Finner ikke ikke noe brukermanual eller no på den, serialen lå inne i coveret..

Skrevet

Per server betyr at hver server må ha en egen lisens for hver klient som er koblet opp mot den samtidig. Dvs at i et miljø med mer enn en server så HVER server ha x antall lisenser hvor x er antall klienter. Som du skjlønner blird ette veldig dyrt med flere servere i miljøet.

Per Seat eller user(Windows Server 2003) så har hver klient sin egen CAL uavhengig av hvor mange servere den bruker. Enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...