Gå til innhold

Bestille fra utland - slippe toll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men en ting; hvordan er det med det elektriske systemet i usa hvis jeg for eksempel får lyst til å bestille et kamera som jeg sparer en del på, hvordan er det med lader og sånn da? og det med frakt til norge fra butikker som ikke sender til norge er enkelt løst med www.magnum.no...genialt.

I USA har de 110V (mot 220V her i Norge), slik at du må sjekke om ladern takler både 110V og 220V før du plugger den i. Ellers sier det *PANG*. En god del ladere gjør dette, og jeg regner med at det står oppgitt i spesifikkasjonene.

 

Amerikanerne har vel også andre typer kontakter, slik at du må kjøpe noen form for overgang mellom den Amerikanske og den norske. Det tror jeg blir vanskelig å få tak i, siden folk flest gjerne har behov for overgang andre veien (Norsk utstyr i Amerikansk veggkontakt).

Lenke til kommentar
Men en ting; hvordan er det med det elektriske systemet i usa hvis jeg for eksempel får lyst til å bestille et kamera som jeg sparer en del på, hvordan er det med lader og sånn da? og det med frakt til norge fra butikker som ikke sender til norge er enkelt løst med www.magnum.no...genialt.

I USA har de 110V (mot 220V her i Norge), slik at du må sjekke om ladern takler både 110V og 220V før du plugger den i. Ellers sier det *PANG*. En god del ladere gjør dette, og jeg regner med at det står oppgitt i spesifikkasjonene.

 

Amerikanerne har vel også andre typer kontakter, slik at du må kjøpe noen form for overgang mellom den Amerikanske og den norske. Det tror jeg blir vanskelig å få tak i, siden folk flest gjerne har behov for overgang andre veien (Norsk utstyr i Amerikansk veggkontakt).

Vanskelig, nei ikke akkurat. Tok Elkjøp dama Ca 3.min å tenke seg om hvor hun hadde lagt "reise-kitet". Kostet også 79kr. Så de værste utgiftene er det jo ikke.

Men, som du sier, tåler ikke laderen både 110V og 220V så er man like langt.

Men en løsning finner man alltid på clasohlson, elkjøp eller biltema :D

Lenke til kommentar

Har både laptop, desktop, kamera, router og switch kjøpt i usa.

Når det gjelder laptop og kamera var det bare å bruke en slik strømkabel som brukes på bærbare radio/cd/kassett spillere.

Desktopen har en bryter som switcher 110/220V, og kan bruke vanlig pc strømkabel.

Switchen og routeren krever batterieliminator. For å få dem i drift hadde jeg tre valg: 1) Skaffe en 220V->110V omformer + amrikansk forgrenings kontakt. 2) Skaffe to norske batteri eliminatorer som gir riktig spenning og minst den effekten utstyret trenger. 3) Benytte en gammel PSU.

Jeg gjorde det første, siden det var vanskelig å få tak i batterieliminatorer som var kraftige nok.

Lenke til kommentar

En må også huske at den verdien man skriver på pakken, også brukes ved erstatning hvis pakken forsvinner, eller innholdet blir ødelagt... :roll:

 

Ikke så kult om verdien på pakken er 2000 NOK, og den blir sendt som gave med "verdi" litt under 1000 NOK og den forsvinner...

vil nok tenke at du "bare" skulle betalt i underkant av 500 i toll, mens du nå "taper" 1000

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...