Jakartabebopp Skrevet 21. mars 2004 Skrevet 21. mars 2004 nei, ta XGI volari-kortene. var det ikke et av dem som hadde 16pipes? det var sannsynligvis 8x2, men forsatt
VeXx Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Skrevet 21. mars 2004 De kjørte visst 8x2 såvidt jeg har forstått, men Volari kortene yter ikke like godt som dagens toppkort, de kom litt sent. De lå på FX5700/9600Pro ytelse Vi får jo se neste gang XGI gir ut noe
Alastor Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Jeg sitter dessverre med en følelse av at NV40 vil ha 8x2, ikke 16x1. NV30 og 35 skulle begge ha 8x1, men de hadde begge 4x2 kom det fram til slutt etter diverse testing. Husker ikke om nVidia til slutt bekreftet dette, men mener å huske at det ble rimelig bevist.
MistaPi Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 De kjørte visst 8x2 såvidt jeg har forstått, men Volari kortene yter ikke like godt som dagens toppkort, de kom litt sent. De lå på FX5700/9600Pro ytelse Vi får jo se neste gang XGI gir ut noe Volari Duo har 8x1 per kjerne. Men det har vært noe snakk om at kun 4 av pipelinene har PS støtte.
Robin B Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 (endret) Det er lagt ut bilder av NV40. Fjernet den gammle linken siden bildene ble fjernet ganske raskt. Her ligger det 1 bilde. http://fodder.ugbox.net/ocau/nv40_1.jpg Endret 22. mars 2004 av Robin B
Robin B Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Ja da ser det ut til at NV 40 er en 8x2 konfig, da vil jeg tro at "The Inq" har dekket alle områder. http://www.theinquirer.net/?article=14878 ____________________________________________________________________ We understand that the NV40 will actually only have eight physical pipelines, but these will appear act like 16 in certain games and, indeed, in 3DMark 2001 Nvidia was telling people how 3DMark01 is a very nice benchmark since they can render 16 textures per pass in it, using only eight pipelines. What Nvidia is using is the ability of the Vertex Shader model 3.0 (known as PS 3.0 or VS 3.0) where the Shader can actually render textures as a virtual pipeline but can only render them without filtering information. ____________________________________________________________________
VeXx Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Får litt sånn følelse "here we go again", men stoler/håper på at NVIDIA skal klare å reise seg igjen. NVIDIAs NV30 var lovende på papir med 8 pipelines++++ men alle vet hva som skjedde. De har jo mer og mer nevnt at de vil fokusere på andre ting enn skjermkort og for min del lover det ikke bra. Jaja, vi får jo se, jeg håper på et dønnstabilt monster fra NVIDIA og ATi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå