Gå til innhold

Noen ting som ikke fungerer...


Anbefalte innlegg

Prøv å se på www.gigmusic.com i Opera og IE. I Opera fungerer den tekst-mouseoveren utmerket, men i IE fins det ikke tegn til noe slikt.

Og hvordan får jeg fjernet "tomrommet" på bunnen av siden?

 

Ellers må dere bare komme med feedback på greia. Synes selv at den ble litt for Photoshopifisert, men gidder ikke å gjøre noe særlig om på det nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin side well done.

 

Du kan forsøke å forandre span#livespan etc til class isteden,

.livespan {

position: relative;

top: 150px;

right: 50px;

}

 

Tror det kan hjelpe

 

Hva mener du med tomrom? vil du midtstille vertikalt?

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Hjelper det å skifte til class? De brukes jo bare en gang. Kan prøve allikevel. Det tomrommet jeg refererer til er det som er _under_ selve siden.

Jeg har ikke noe større behov for å midtstille vertikalt. Men som dere sikkert ser, så ligger siden omtrent helt øverst i nettleseren, mens det er så mye "tomrom" nederst at det må ekstra scrolling til..

 

Glemte forresten å si at siden er W3C-validert HTML 4.01 Strict og CSS2

Lenke til kommentar

Tomrommet kommer vel kanskje av at du har definert en høyde som er større enn innholdet....

 

Du kan vel kanskje prøve:

table#layerone {

width: 829px;

height: 550px; SLETT erstatt med overflow:visible;

border-collapse: collapse;

}

 

Er ganske ny i CSS megselv, så det er ikke sikkert det virker heller... :(

 

Jeg har span på min side, men det er satt opp litt annerledes... so..

 

For å pirke, det er ett synlig skille mellom siste medlem på høyre siden og bakgrunnen (vertikalt)..

 

Du hadde en liten validerings feil, ikke det at den har noe og si for ditt IE problem da....

 

This page is not Valid HTML 4.01 Strict!

 

Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

Line 39, column 86: there is no attribute "TARGET" (explain...).

 

...f="http://www.rockmotrus.no/" target="_blank">"Rock mot rus"</a> in Andenes,

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Tomrommet kommer vel kanskje av at du har definert en høyde som er større enn innholdet....

 

Du kan vel kanskje prøve:

table#layerone {

width: 829px;

height: 550px; SLETT erstatt med overflow:visible;

border-collapse: collapse;

}

 

Er ganske ny i CSS megselv, så det er ikke sikkert det virker heller... :(

 

Jeg har span på min side, men det er satt opp litt annerledes... so..

 

For å pirke, det er ett synlig skille mellom siste medlem på høyre siden og bakgrunnen (vertikalt)..

 

Du hadde en liten validerings feil, ikke det at den har noe og si for ditt IE problem da....

 

This page is not Valid HTML 4.01 Strict!

 

Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

Line 39, column 86: there is no attribute "TARGET" (explain...).

 

...f="http://www.rockmotrus.no/" target="_blank">"Rock mot rus"</a> in Andenes,

 

Lykke til..

Den _var_ ihvertfall w3c-validert tidligere på morningen :) Men hvordan setter jeg target i css?

 

Jeg vet at det er synlig vertikalt skille på høyresiden. Dette er halvt med vilje; jeg bruker et grumsebilde helt bakerst på selve siden. Tenkte kanskje det var greit å få sagt at "her er det over", men bare rop det ut med hjertens jubel om det ser fælt ut..

Lenke til kommentar
Prøv å se på www.gigmusic.com i Opera og IE. I Opera fungerer den tekst-mouseoveren utmerket, men i IE fins det ikke tegn til noe slikt.

Du har ikke skrevet at du har fått det til, men tekstmouseoveren fungerer fint her. Kjører IE 6.0.

 

Så ut som du ønsket litt kritikk også, og selv om det ikke var mye å sette fingern på så syns jeg at;

  • Den hvite teksten, kontra den rød bakgrunnen, mangler litt kontrast til å bli lett leselig. Det fungerer greit for kortere tekster, men man blir fort trøtt i øynene av å lese mer...
  • Selve innrammingen, altså den kvartbuen som deler inn meny og innhold kunne hatt en penere finish. Og hvorfor lot du ikke buen gå helt i hjørnet? Nå er den kuttet brått oppe, og også litt nede.
  • Syns også siden ble litt for klistret opptil toppen. Tror det kunne vært greit med litt luft i toppen...
  • Siden ble kanskje litt mørk, men det har kanskje noe med type musikk? Hva vet vel jeg? :p
  • Buen har også tykkere enkelte steder enn andre. Gjorde kanskje ikke så mye, og mulig det skal være slik? :ermm:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

tøff side, IMO en av de bedre.

 

men _jeg_ ville prøvd en litt annen løsning på layout:

<div style-id="altinnhold-størrlese, plassering i nettleseren, bruk pos absolute">
 <span id="innhold bruk pos absolute; da i forhold til hovedinnholdid</span>
 <span id="linker etc">linker-innhold</span>
</div>

kansje _litt_ dårlig forklart, men definer et område som du posisjonerer der du vil ha det på siden (css, % absolute og margins, sjekk satyriums tips) så leger du alt annet innhold inni dette, posijonert med position:absloute; så slipper du resultat som på loomy`s skjermskudd.

Lenke til kommentar

Det jeg har gjort med greia er at det er tre lag/layers. Det første er med bakgrunnsbildene og teksten, det andre med linkene med mouseover på, og det tredje med de små tekstmouseoverne. Det bakerste laget er midtstilt, og får å få dette på de andre lagene, har jeg satt de til å være position: relative;. Men da kommer også det tomrommet nederst. Så går det an å få greia midtstilt når en har satt position til absolute?

Lenke til kommentar
Hos meg "lagger" det når eg prøver å merke tekst, og menyen funker ikkje i det heile tatt (les: det er umulig å trykke på linkane). Bruker Opera 7.10

Humm.. Jeg bruker 7.21, hvor det fungerer utmerket. Er det mange som bruker så gamle versjoner?

Lenke til kommentar
tøff side, IMO en av de bedre.

 

men _jeg_ ville prøvd en litt annen løsning på layout:

<div style-id="altinnhold-størrlese, plassering i nettleseren, bruk pos absolute">
 <span id="innhold bruk pos absolute; da i forhold til hovedinnholdid</span>
 <span id="linker etc">linker-innhold</span>
</div>

kansje _litt_ dårlig forklart, men definer et område som du posisjonerer der du vil ha det på siden (css, % absolute og margins, sjekk satyriums tips) så leger du alt annet innhold inni dette, posijonert med position:absloute; så slipper du resultat som på loomy`s skjermskudd.

Position:absolute; i forhold til hovedinnholdet?

Vil ikke det si det samme som position: relative?

 

Men hvordan kan jeg få midtstilt greia hvis jeg skal ha position:absolute?

Satyrium hadde på hans side brukt margin til midtstilling, men dette funket ikke når jeg satte position til å være absolute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...