Gå til innhold

Utskriftsknapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte at siden eg bruker javascript på siden, så bør eg gi info om hva de skal sjekke om allt ikke fungerer som det skal...

 

Er javascript noe du installerer i tillegg? Og som sagt tidligere: eg finner ikke noen enable/disable javascript. noen som vet hvor?

Lenke til kommentar

En grei måte å advare brukere som ikke har javascript hvis du er avhengig av det:

<script type="text/javascript">
 blablabla
</script>
<noscript>
 <p>sorry, men denne siden er avhengig av javascript støtte hos deg;)<p>
</noscript>

 

noscript skrives ut når nettleseren ikke har støtte for scriptelementet

 

Hvilken browser har du? I IE er det tools --> alternatives --> advanced --> nedi lista der et sted

Opera: F12 og velg fra lista

Mozilla: tools --> options --> web features

Endret av enden
Lenke til kommentar
Ikke bland java og javascript nå ;)

Men jeg håper du kan komme opp med et eksempel på et javascript som kan ødelegge maskinen din. Kan ikke forestille meg hvordan det kan foregå, så det kan være interressant å se

document.write('plz break your RAM-modules.... or the page won't work properly...');

Lenke til kommentar
Kanskje denne hjelper de 10 prosent som ikke har aktivert js:

 

<script>

if (!window.print) {

  document.write('<br><font face="Verdana,Arial" size=1>For å skrive ut, klikk høyre museknapp og velg Skriv ut/Print.</font><br>');

} else { window.print(); }

</script>

Har du røyket sokkene dine eller? Du er klar over at du bruer et javascript for å se etter om window.print (som er javascript) er deaktivert..?

Du kan ikke bruke javascript for å sjekke om javascript er deaktivert :p

 

Neste gang du er blakk så må du gjerne betale meg 100 kroner for å fortelle deg om du er blakk eller ikke ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar
Har du røyket sokkene dine eller? Du er klar over at du bruer et javascript for å se etter om window.print (som er javascript) er deaktivert..?

Du kan ikke bruke javascript for å sjekke om javascript er deaktivert :p

litt artig at du nevner det, for har nemlig lurt litt på det selv - fant det på www.oblad.no under "uskriftsvennlig versjon", og tenkte som så at de som har laget programmet som driver websiden må da vite hva de driver med.

 

PS: Å røyke sokkene mine er som å underskrive sin egen dødsdom :p

Lenke til kommentar

Det jeg har gjort er å lagre content scriptet i en egen fil

så kan jeg bare include det i print.php med evt den teksten ejg vil ha rundt..

 

print linken laget jeg enkelt

laget bare en link som lenket til print.php?vis=<å artikkelnummeret som er definert i toppen>

Gidder ikek skrive noe kode her dere får selv prøve...... si i fra hvis det ikke går da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...