Gå til innhold

harddisk klikka, får bare spørsmål om å formatere


Anbefalte innlegg

den ene hardissken min klikka litt i dag, strømkontakta den hadde var litt dårlig og disken starta å stoppa noen ganger før jeg rakk å slå av maskina, da jeg startet opp igjen å kom inn i windows, står det bare att disken ikke er formatert og om jeg vil formatere disken, er det mulig å få reddet det som er/var på disken? jeg vil nødig miste 160 gb med divx...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmmm...Prøv å jumpe om disken din.... kan...mrk. KAN gjøre susen...  ;)

Nå er jeg ikke helt med.

Jumpe om?

Mener du å skifte jumperene?

Hadde et problem når jeg hadde med meg disken min til en annen maskin engang, for å bytte data.. fikk sp.mål om å formatere siden den ikke var det når jeg kom hjem igjen og puttan tilbake. Da byttet jeg jeg plass, eller satte jumpern fra slave til cableselect, da varn på nett igjen.. så derfor sier jeg kanskje, hehe :)

 

 

Litt lang og knotete forklaring,men nå vet du hva jeg sikta til...

:blush:

Endret av SoniX
Lenke til kommentar
Hmmmm...Prøv å jumpe om disken din.... kan...mrk. KAN gjøre susen...  ;)

Nå er jeg ikke helt med.

Jumpe om?

Mener du å skifte jumperene?

Hadde et problem når jeg hadde med meg disken min til en annen maskin engang, for å bytte data.. fikk sp.mål om å formatere siden den ikke var det når jeg kom hjem igjen og puttan tilbake. Da byttet jeg jeg plass, eller satte jumpern fra slave til cableselect, da varn på nett igjen.. så derfor sier jeg kanskje, hehe :)

Jo, det kan funke. Med mindre han prøver å starte opp den partisjonen som Windows ligger på.

I så fall må han låne en annen HDD og prøvde.

Lenke til kommentar
Hmmmm...Prøv å jumpe om disken din.... kan...mrk. KAN gjøre susen...  ;)

Nå er jeg ikke helt med.

Jumpe om?

Mener du å skifte jumperene?

Hadde et problem når jeg hadde med meg disken min til en annen maskin engang, for å bytte data.. fikk sp.mål om å formatere siden den ikke var det når jeg kom hjem igjen og puttan tilbake. Da byttet jeg jeg plass, eller satte jumpern fra slave til cableselect, da varn på nett igjen.. så derfor sier jeg kanskje, hehe :)

Jo, det kan funke. Med mindre han prøver å starte opp den partisjonen som Windows ligger på.

I så fall må han låne en annen HDD og prøvde.

hm, mye mulig, men tror neppe han ville fått opp den mld. hvis det var windows disken... if you get my drift ;)

Lenke til kommentar
Hmmmm...Prøv å jumpe om disken din.... kan...mrk. KAN gjøre susen...  ;)

Nå er jeg ikke helt med.

Jumpe om?

Mener du å skifte jumperene?

Hadde et problem når jeg hadde med meg disken min til en annen maskin engang, for å bytte data.. fikk sp.mål om å formatere siden den ikke var det når jeg kom hjem igjen og puttan tilbake. Da byttet jeg jeg plass, eller satte jumpern fra slave til cableselect, da varn på nett igjen.. så derfor sier jeg kanskje, hehe :)

Jo, det kan funke. Med mindre han prøver å starte opp den partisjonen som Windows ligger på.

I så fall må han låne en annen HDD og prøvde.

hm, mye mulig, men tror neppe han ville fått opp den mld. hvis det var windows disken... if you get my drift ;)

Lol, fikk ikke med alt i første post. Det sto jo at han kom inni Windows. :laugh:

Lenke til kommentar
Hmmmm...Prøv å jumpe om disken din.... kan...mrk. KAN gjøre susen...  ;)

Nå er jeg ikke helt med.

Jumpe om?

Mener du å skifte jumperene?

Hadde et problem når jeg hadde med meg disken min til en annen maskin engang, for å bytte data.. fikk sp.mål om å formatere siden den ikke var det når jeg kom hjem igjen og puttan tilbake. Da byttet jeg jeg plass, eller satte jumpern fra slave til cableselect, da varn på nett igjen.. så derfor sier jeg kanskje, hehe :)

Jo, det kan funke. Med mindre han prøver å starte opp den partisjonen som Windows ligger på.

I så fall må han låne en annen HDD og prøvde.

hm, mye mulig, men tror neppe han ville fått opp den mld. hvis det var windows disken... if you get my drift ;)

jah....ehh..var litt kjapp der ja.... tenkte disker og ikke partisjoner... bah... bummer :blush: da ern vel kvitt de filma uansett...stakkar... :( litt vrien den der...men det får vi se hvis han svarer....

Lenke til kommentar
Hmmmm...Prøv å jumpe om disken din.... kan...mrk. KAN gjøre susen...  ;)

Nå er jeg ikke helt med.

Jumpe om?

Mener du å skifte jumperene?

Hadde et problem når jeg hadde med meg disken min til en annen maskin engang, for å bytte data.. fikk sp.mål om å formatere siden den ikke var det når jeg kom hjem igjen og puttan tilbake. Da byttet jeg jeg plass, eller satte jumpern fra slave til cableselect, da varn på nett igjen.. så derfor sier jeg kanskje, hehe :)

Jo, det kan funke. Med mindre han prøver å starte opp den partisjonen som Windows ligger på.

I så fall må han låne en annen HDD og prøvde.

hm, mye mulig, men tror neppe han ville fått opp den mld. hvis det var windows disken... if you get my drift ;)

jah....ehh..var litt kjapp der ja.... tenkte disker og ikke partisjoner... bah... bummer :blush: da ern vel kvitt de filma uansett...stakkar... :( litt vrien den der...men det får vi se hvis han svarer....

LOL....er for trøtt til å trykke no mer her..blir bare tull....han har jo seff 2 disker :D

Lenke til kommentar

hørest ut som du har en korrupt partisjonstabell..

gå på nettet og let etter f.eks Get Data Back NTFS.

 

det programmet der kan redde det meste av en harddisk, om det er korrupte filtabeller, formatert ved en feil, og andre variende grunner. kravet for en sjanse for å redde innholdet er at disken blir registrert korrekt i bios. programmet søker gjennom hver eneste sektor på disken og tilslutt presenterer en filliste over alt den fant hvor du kan velge hva du vil ha og kopiere filene over til en annen fysisk disk. så viss det var en 160 gigger stappet full med filer og du ønsker å redde 'det meste' så trenger du en blank 160 gigger du kan kopiere til, programmet kan ikke gjenopprette disken, kun kopiere fra en skadet disk.

 

PS. GTB kan i enkelte tilfeller rote til filene, hvor fragmenterte filer blir koblet feil sammen, og i enkelte tilfeller to forskjellige filer blir satt sammen til en fil, så sjekk filene når du er ferdig. :)

jeg har brukt det programmet til å redde en disk med ~3000 mp3er, ca 20 av dem vart 'litt' merkelige hvor låtene begynte f.eks med manson - dope show og sluttet med madonna's frozen ;)

Lenke til kommentar

jeg har nå lastet ned get data back for ntfs, men da jeg skal fikse disken er jeg ikke helt sikker på hvem det er av dem, for det står liksom bare 1 th hd 2th hd åsså videre, å jeg har 6 av dem. står også nå sånn som hd 128 og hd 129, så er det noen enkel måte å finne ut hvilken av dem jeg skal fikse?

 

edit: er det samme rekkefølge som i partition magic muligens? der står det disk 1,2 osv nedover..

Endret av Bushnell
Lenke til kommentar

disk opplistingen i getdataback lister opp fysiske enheter i nummerert rekkefølge.

 

la oss si du har tre disker og en cd rom, du har montert disk1 som master på første ide kanal, cd rom som slave på første kanal, disk2 master andre kanal, disk3 slave på andre kanal. du har problem med disk3 og ønsker å bruke GDB på den disken, så må du velge 'disk4' i listen, da disk3 er koblet på som fjerde enhet i maskinen din.

 

viss dette høres innviklet ut, så kan du fjerne markeringene på alt og markere 'logical drives..' isteden og få en liste over alle diskene og partisjoner som windows har med stasjons bokstav. er ikke sikker på om en 'uformatert disk' vil bli listet i denne listen men det går ann å sjekke..

 

sist gang jeg sjekket så kostet Get Data Back rundt 600-700$, så programmet er svindyrt men det stopper vel ikke noen som vet hvor man skal lete eller hva? ;)

Lenke til kommentar
jeg vil nødig miste 160 gb med divx...

Sånn må du ikke si her på forumet. :p

Tror at det kan hjelpe hvis du har en BootDisk.

På den overnevnte linken kan du få laget en bootdisk til alle Windows versjoner.

Det er ikke ulovelig å laste ned filmer i Norge enda da men... ;)

Nei, det er kun lov å ha private kopier av sine filmer på datmaskinen. Det samme gjelder musikk. Har du ikke betalt for det, så er det ikke lovlig med andre ord.

Lenke til kommentar

Sorry, men det er faktisk fullstendig lov å LASTE NED filmer/mp3 til privat bruk, samt gi det bort til venner og familie.

 

Det som ikke er lov, er å bruke dette for å tjene penger, eller drive med offentlig fremvisning.

 

EDIT: Og man kan ikke dele dette med andre via p2p-programmer på nettet, kun laste ned, ikke laste opp.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Sorry, men det er faktisk fullstendig lov å LASTE NED filmer/mp3 til privat bruk, samt gi det bort til venner og familie.

 

Det som ikke er lov, er å bruke dette for å tjene penger, eller drive med offentlig fremvisning.

 

EDIT: Og man kan ikke dele dette med andre via p2p-programmer på nettet, kun laste ned, ikke laste opp.

tror nok det er dette som stemmer ja! ;)

 

Er vel derfor film/muskk bransjen er så gira på å få ny lov også her på 'berget'..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...