Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
USA har nesten all makt.

Lykken står den kjekke bi. Selv et så åpent tema som makt, som er ment å grense til filosofi, MÅ for enhver pris handle om USA.

 

Jeg har mistet troen på at det går ann å diskutere noe uten å nevne USA eller Bush. Jeg er møkk lei å høre på klagng og syting om USA/Bush. Jeg vil gå i bresjen for å opprette tråden der det er totalforbud mot å bruke/nevne/hentyde til USA og Bush. Selv en tråd om telefonselgere på Snåsa som selger Plumbo må ende opp i for/mot USA.

Lenke til kommentar
USA har nesten all makt.

Lykken står den kjekke bi. Selv et så åpent tema som makt, som er ment å grense til filosofi, MÅ for enhver pris handle om USA.

 

Jeg har mistet troen på at det går ann å diskutere noe uten å nevne USA eller Bush. Jeg er møkk lei å høre på klagng og syting om USA/Bush. Jeg vil gå i bresjen for å opprette tråden der det er totalforbud mot å bruke/nevne/hentyde til USA og Bush. Selv en tråd om telefonselgere på Snåsa som selger Plumbo må ende opp i for/mot USA.

Han spurte, "hvem har makt?", da må jeg jo svare.

Lenke til kommentar
Jeg har mistet troen på at det går ann å diskutere noe uten å nevne USA eller Bush. Jeg er møkk lei å høre på klagng og syting om USA/Bush. Jeg vil gå i bresjen for å opprette tråden der det er totalforbud mot å bruke/nevne/hentyde til USA og Bush. Selv en tråd om telefonselgere på Snåsa som selger Plumbo må ende opp i for/mot USA.

Det er jo stortsett Bush/USA du også diskuterer...

Lenke til kommentar

ehm, USA=supermakt

 

forum= POLITIKK og religion, og hva som skjer i USA har ekstremt mye inflytelse på hva som skjer her i Norge og Europa. Derfor er det naturlig at dette ofte blit tatt opp, i tillegg til at de fleste har sterke meninger om USA da.

Lenke til kommentar
Kapitalisteiere har makt, de eier alle matrielle verdier i Norge, mediene og kontrollerer størsteparten av arbeiderklassen (som består av 98& av folket).

Jepp, kapitalisteierne har masse makt, kapitalistene har makt, da de eier kapitalen, da må jo de som eier kapitalistene ha ENDA større makt ;)

 

sorry, måtte bare :p

Lenke til kommentar

De som har mest makt av alle er folk flest. Problemet er at vi kun får brukt den hvert fjerde år når vi går til valg. Og uansett hva vi stemmer så blir det så å si de samme folka som styrer, med litt forandring.

 

Men når folk går sammen, organiserer seg for en sak, så er det få som har like mye makt.

Lenke til kommentar
De som har mest makt av alle er folk flest. Problemet er at vi kun får brukt den hvert fjerde år når vi går til valg. Og uansett hva vi stemmer så blir det så å si de samme folka som styrer, med litt forandring.

 

Men når folk går sammen, organiserer seg for en sak, så er det få som har like mye makt.

Liker den vinklinga.

Problemet er bare at vi sauene stort sett surrer rundt uten å bruke makta til noe gjennomtenkt. Valg hvert 4. år, men opplutninga er ikke akkurat økende. Og om det en sjelden gang skulle dukke opp (for vi setter ikke dagsordenen selv) en sak vi mener noe om, er det skikkelig OT. Glødende debatt om bensinpris og bomring kan ikke akkurat kalles systemdebatt. Høydepunktet hittil synes jeg er Grandiosa-avtemminga.

Hadde det i det minste vært noen som tok makta fra oss...

[Friedrich]

Vi selger lenkene til våre strupehalsbånd for knapper og glansbilder, mens debatten går om hvorvidt vårens mote er nagler eller kjetting.

[/Friedrich]

Lenke til kommentar

Forandring er alltid det som definerer at noe skjer, en krig er en forandring, en revolusjon er en forandring, et mord er en forandring. Den som kan velge hvilken retning forandringa aksl gå i er den med makt, enten det er ved å drepe, ved å krige eller ved å få sin politikk innført etter en revolusjon. Å få bikkja di til å hente avisa er makt, du får avisa til å forandre posisjon til noe som er til fordel for deg, og bikkja, som egentlig ikke vil flytte den, er forandra til å faktisk flytte papirlefsa, du har effektivt brukt makt for å forandre noe i din retning...

Endret av Den Røde Tsar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva vil det si å ha makt?

Personlig vil jeg nå definere ordet "makt" som følgende i dagens samfunn:

 

Et individ eller en gruppe har makt når individet eller gruppen får sin vilje til tross for at det finnes motstand.

 

Dette er nå hva jeg mener er en riktig nok definisjon av ordet "makt" :)

Endret av JaguarXKR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...