Gå til innhold

Planlegging av kjøp av nytt skjermkort

ob1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måten jeg opplever det er: ATI legger mer arbeid i low-end kortene (9600 f.eks), og dermed blir det bedre enn nVidia's FX5600 (som skal ligge likt med R9600). Men opp på toppnivået, er det MYE mindre forskjell. ATI er bedre på noen ting, og nVidia er bedre på noen ting. Men hvis du leser Hw.no's tester, vil du mest sannsynlig kommer frem til at det er 9800Pro som er det beste valget akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hercules 9800 Pro her . klokker sinnsykt bra, stabil som fjell, digg ytelse. er helt forelsket i dette kortet her. bytter ikke før det kommer R620 elns :p (chillern med å kjøpe R420)

Edit: Har lest litt mer her. Har heller ikke opplevd fps-drops i cs. som sagt , alt er digg`ish stabilt :love:

Endret av MrLeftfield
Skrevet

Per dags dato er det 2 kort som gir mest for pengene.

GF 5900XT, ca 1700,-

ATi Radeon 9800Pro, ca 2000-2100,-

Disse to kortene gir høy ytelse, men det er 9800Pro som gir mest for pengene. 5900Xt gir mye for all del, men husk at det er et "Upper mid-class"-kort, mens 9800Pro faktisk er et "High-end/enthusiast"-kort. Billedkvaliteten er nok ATi best på enda, og med 1 driverrelease i måneden er det lite som minner om "gode" gamle ati med driverbugs opp og ned av kabinettet.

Så, enkelt og greit. Har du 2000 å slenge ut, kjøp 9800Pro, samma om det er fra sapphire eller PowerColor, de er så å si identiske.

Har du ikke, så vil du helt sikkert bli mer enn nok fornøyd med 5900XT.

Men, husk å fjerne ALT av gamle drivere o.l. før du tar ut GF-kortet ditt.

Skrevet (endret)
Så, enkelt og greit. Har du 2000 å slenge ut, kjøp 9800Pro, samma om det er fra sapphire eller PowerColor, de er så å si identiske.

Har du ikke, så vil du helt sikkert bli mer enn nok fornøyd med 5900XT.

Men, husk å fjerne ALT av gamle drivere o.l. før du tar ut GF-kortet ditt.

Mener å ha sett at PowerColor er klokket en god del høyere enn alle de andre 9800 Pro kortene, noe som igjen ga et ganske godt utslag i ytelsen.

Endret av endrebjorsvik89
Skrevet

Hei & Hallo..!

Jeg har vært eier av et FX 5900 Ultra

og er nå eier av et Radeon 9800XT

Som er "konge" kortene fra Nvidia og ATI.

Jeg var/er meget fornøyd med begge kortetne, opplevde litt usatbilitet på Fx kortet, og den slett litl med AA i enkelte spill (kan ha vært driver problemer).

Radeon kortet er jeg mest fornøyd med, den har jeg ikke hatt noe problemer med så langt, men litt misfornøyd med over-clokings evnen i forhold til FX kortet.

Lykke til :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...