Gå til innhold

Problemer med ufrivillig reboot


Anbefalte innlegg

Fra noen uker siden fikk jeg meg en ny Pc. Og jeg har brukt min gamle 17'' skjerm på den... alt gikk fra fra førsten men så begynner den

 

1: Plutselig å slå seg av og på...(ikke så ofte, men det skjer) Skjermen slår seg av først og rå restarter den.

 

2: Når jeg spiller/surfer på netett eller hva som helst skjer det noen ganger at skjermen skrur seg av! Noen ganger må jeg restarte Pc.. Men noen ganger kommer jeg bare til bake så kommer det en slik: Send eller ikke send rapport ting. :p Kan dette være oe med kabelen fra skjermen til Pc'en eller skjermkortet?

 

Hvis dette blir for dumt si ifra.

 

Taker for alle innlegg...

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tanken er overklokka agp, men det kan jo være så mangt, inkl. sånt du selv foreslår.

 

?:

Står skjermen tett inntil andre elektroniske ting

Kjører du original skjermdriver

 

Siden skjermen er gammel, kanskje det har samla seg bøss mellom komponentene der inne som lager overslag - lagt merke til om det skjer oftere når det er regnvær/ høy luftfuktighet ?

Lenke til kommentar
Ja den er overklokket..Det er en ATi Radeon 9600 256mb..

Skjermen står intil 2 høytalere og en ADSl boks.

Jeg skal se om skjerm klikker oftere da det er regnvær...Takk

OK, mens du venter på regnværet:

 

skru opp skjermen og ta den med til nærmeste bensinstasjon - blås rent med trykkluft ( obs! don't you touch any components with that shit, or you'll be history in just a second... ) - det er effektivt, du står i friluft og kan holde god avstand fra titusener av volt ( de er der selv med frakoblet skjerm ).

 

 

1. sikre god jording av strømkabler til alt

2. kjør skjermkortet default

3. fjern strålekilder tett til skjermen

4. legg inn original skjermdriver

5. rydd i "kråkereiret" evt. kabelrot over skjermkabelen

6. rapporter her imorra kl. 15:30 sharp :thumbup:

Lenke til kommentar

Beklager for dobbel posting men:

 

Akkuratt nå slo skjermen seg av og det kom fra en rute hvor det stod: out of range

Jeg rørte litt på kablene bak i Pc og alt gikk bra igjen...Tror det er noe med kabelen..Skal kjøpe nå i morra og se om det er det som er problemet..

Lenke til kommentar

Den slår seg av(skjermen) og etter noen sek kommer dette fram:

 

''VPU recover har nullstilt din grafikkakselatoren som ikke lenger svarte på grafikkdriveren''

 

Og så kommer det 2 alternativer. Send eller Ikke send

 

Andre ganger på jeg restarte maskina hvis skjermen skal på eller bare røre litt på skjermledningen bak i Pc'en.Takk

Endret av Sitronade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...