Gå til innhold

Plextor PX-708A og That's write DVD+R 4X


Anbefalte innlegg

Jeg fikk 2 stk 25pk spindler med That's write dvd+r 4X plater i dag.

De har følgende media kode:

--------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:RICOHJPN-R01-002]
--------------------------------------------------------------------------
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [RICOHJPN]
Media Type ID : [R01]
Product Revision : [002]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x - 4x]
Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6 MB = 4.38 GB]
--------------------------------------------------------------------------
[DVD Identifier - [url="http://DVD.Identifier.CDfreaks.com"]http://DVD.Identifier.CDfreaks.com[/url]]
--------------------------------------------------------------------------

Har brent et par plater med min Plextor brenner nå, og får et merkelig problem. De vil ikke la seg spille av i brenneren. De brennes fint både på 4X og 8X, men kan ikke leses. Brenneren begynner å blinke orange etter en stund. That's it...
De lar seg spille av både i Standalone dvd-spiller (Pioneer DV-565A), og i min Dvd-rom (Pioneer Dvd-106). Har prøvd å brenne med firmware 1.04 og 1.06. Det er ingen forskjell. Ikke mellom Nero 5.5 og siste versjon av 6.0 heller.
Har prøvd alt jeg kommer på i farten, og er ganske oppgitt. Har vel 70 plater som skal brennes ut i løpet av uken :(

Noen som har tips? Oc-Freak?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre. Vet bare at jeg ikke har noen problemer.....

 

Min plextor leser greit platene som den selv har brent.

 

Hatt dette problemet med andre typer plater? Eller er det kun disse?

 

Virker mer som et problem med brenneren din da andre lesere ikke har noen problemer med å lese platene.

Lenke til kommentar

Vent nå litt (må kjøre noen tester til først).

 

Men det kan se ut som jeg lukter et problem her.......

 

Prøvde med en ny plate fra den nyeste spindelen min med that's write DVD+R. De fra den eldre spindelen funket konge.

 

Sjekk undersiden av platen, nær der brenneren starter å brenne. Gidder du poste det serienummeret der?

 

Mitt er slik: D0403A20113R

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Serienummer på den spindelen jeg har åpnet er ihvertfall D0403A20415R

 

De blir brent på 8X så det suser, og det virker ikke som om det er noe problem i det hele når de står i dvd-rom. Fatter ikke dette :dontgetit:

 

Hvilken annen brenner er å anbefale til disse platene? Jeg må ha god kvalitet og hurtighet. LiteOn eller Nec Nd2500?

Lenke til kommentar
Jeg fikk 2 stk 25pk spindler med That's write dvd+r 4X plater i dag.

 

De har følgende media kode:

 

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:RICOHJPN-R01-002]

--------------------------------------------------------------------------

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [RICOHJPN]

Media Type ID : [R01]

Product Revision : [002]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [2.4x - 4x]

Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4,482.6 MB = 4.38 GB]

--------------------------------------------------------------------------

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

--------------------------------------------------------------------------

 

Har brent et par plater med min Plextor brenner nå, og får et merkelig problem. De vil ikke la seg spille av i brenneren. De brennes fint både på 4X og 8X, men kan ikke leses. Brenneren begynner å blinke orange etter en stund. That's it...

De lar seg spille av både i Standalone dvd-spiller (Pioneer DV-565A), og i min Dvd-rom (Pioneer Dvd-106). Har prøvd å brenne med firmware 1.04 og 1.06. Det er ingen forskjell. Ikke mellom Nero 5.5 og siste versjon av 6.0 heller.

Har prøvd alt jeg kommer på i farten, og er ganske oppgitt. Har vel 70 plater som skal brennes ut i løpet av uken :(

 

Noen som har tips? Oc-Freak?

That's write dvd+/-r er elendige. Dvd spilleren vår klarer ikke lese platene, og msi brenneren min klarer det såvidt. Filmen hakker noe inn i granskauen. That's write :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Til Lasso5000:

Det er ganske mange som faktisk er fornøyd med disse platene (dvd+r), og jeg er 95% sikker på at det er min brenner det er feil med, ikke platene.

Dessuten så er så mange smilies ****** så provoserende. Du klarer utmerket godt å få fram en mening med bruk av bare en! Kan ikke si at dine uttalelser blir regnet blant de mest seriøse når de blir støttet av slik oppførsel.

 

 

Til alle andre som har interesse av det:

 

Har testet platene på en NEC ND-1300. Der ble de brent på 4X med godt resultat. Men min PX-708A vil ikke lese de heller. Har sjekket kvaliteten på de platene som er brent på 8X hos meg, og det er upåklagelig. Like god som med Plextor 4X Dvd+r plater :)

Har nå bestillt meg 75 stk Verbatim 4X dvd+r pastell (De skal vel være T-Y ?), og får brenne på de nå i første omgang. Når det er unnagjort tar brenneren seg en tur tilbake til Plextor for en liten legesjekk. De to uåpnede spindlene med That's write skal Komplett få tilbake.

Lenke til kommentar
Har nå bestillt meg 75 stk Verbatim 4X dvd+r pastell (De skal vel være T-Y ?), og får brenne på de nå i første omgang. Når det er unnagjort tar brenneren seg en tur tilbake til Plextor for en liten legesjekk. De to uåpnede spindlene med That's write skal Komplett få tilbake.

Jepp verbatim pastell er TY.

 

Hvorfor sende that's write platene tilbake? det er bra plater og det er jo bare plextoren din som har problemer med dem.......og når du (mest sannsynlig) får en ny/reparert brenner vil du sikkert ikke ha noen problemer med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...