atrax Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Innstalere opra på ramdisken,super rask nettleser. TaZ Du har da ikke problemer med at Opera er for treg vel? Men 1GB ram er strengt tatt for lite om man skal kjøre et av dagens spill fra en ramdisk, som syar2003 sa. Når jeg tenker meg raskt om, så kan jeg egentlig ikke komme på noen store bruksområder Ola/Kari "Nerd" Normann har for en ramdisk, med mindre de har uhorvelige mengder ram til overs.
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Tror jeg tok feil mht powertoys . Mener det var ramdisk i powertoys/tweakUi før . Beklager !! Du kan bruke tweak-xp .Men er kun 30 dagers eval . Eller denne ,som støtter opptil 2GB ramdisk og er freeware . http://www.arsoft-online.de/products/product.php?id=1 .....
TaZ Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 (endret) La temp.internett filene mine på ramdisk nå og skal si at forumet her ble raskere å laste Bruker IE Brukte denne http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm TaZ Endret 22. mars 2004 av taz
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Husk at du mister alle cookies'ene dine etter at du slår av pc'n da . ...
TaZ Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 (endret) nope Hele ramdriven blir auto.lagret på disk når du skrur av maskinen og så blir ramdriven gjenoppretta under oppstart.. TaZ Endret 22. mars 2004 av taz
TaZ Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Blir en del lenger oppstarts tid på maskinen da,men det er verd det.. TaZ
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Tror ikke jeg gidder å prøve dette jeg . Har to kjappe 80GB SATA disker i raid 0 . ....
NuB Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 (endret) Post gjerne flere erfaringer med dette, den som har. Neppe aktuelt i spill for meg (har bare 1 GB) men alt som gjør (allerede raske Opera) enda kjappere hadde vært kjekt. Jeg har som regel mange titalls Opera-vinduer oppe så det kan gå litt tid å starte opp. Men hva når man trenger minnet til andre ting? Kjipt å binde opp masse minne på denne måten når man skal spille spill. Det er surt nok fra før å se at masse swap-fil benyttes mens det fremdeles er mer enn nok ledig RAM. Endret 22. mars 2004 av NuB
Jove Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Litt offtopic: Brukte den "innebygde" ramdrive for å spille Wings på Amigaen min. Den hadde 2 eller 3 megabyte minne, og da fikk jeg akkurat plass til de 2 diskettene som spillet var på. Slapp da å bytte disketter i hytt og pine. Fungerte supert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå