Gå til innhold

Koble dvd-spiller på gammel tv (antenne inngang)


Anbefalte innlegg

dette emnet er kanskje malplassert, men pytt pytt.

 

har en dvd spiller, rettere sagt playstation2, og jeg har en gaaaammal tv. Tv'n har bare antenne ingang, og det funker litt daarlig naar man bare har en scart plugg. finnes det noen overgang fra s-video eller scart til antenne inngang? er det teknisk mulig med en slik løsning? video spillere funker jo... hehe...

 

ikke si jeg skal kjope ny tv, skal bare bo her jeg bor i noen maaneder til for jeg flytter hjem til Norge...

 

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette emnet er kanskje malplassert, men pytt pytt.

 

har en dvd spiller, rettere sagt playstation2, og jeg har en gaaaammal tv. Tv'n har bare antenne ingang, og det funker litt daarlig naar man bare har en scart plugg. finnes det noen overgang fra s-video eller scart til antenne inngang? er det teknisk mulig med en slik løsning? video spillere funker jo... hehe...

 

ikke si jeg skal kjope ny tv, skal bare bo her jeg bor i noen maaneder til for jeg flytter hjem til Norge...

 

Martin

Problemet å koble en DVD-spiller via RF er Macrovision. Bør først sjekke at Macrovision er eller kan slås av på DVD-spilleren.

 

Macrovision er en kopibeskyttelsesteknologi. Med Macrovision på vil bildet bare bli "surr" via RF.

Lenke til kommentar
Han sier det er en Playstation 2. De første som kom hadde iallfall ikke denne sperren.

Jeg vet ikke om den har kommet på senere utgivelser av PS2.

Jeg mener å ha sett en slik adapter som selges som ekstrautstyr til X-boks. Selv om den selges spesiellt for X-boksen så er det teknisk sett kun en S-video-til-RF adapter, og skal dermed kunne bruke sammen med alt annet utstyr som har S-video-utgang og som du ønsker å omforme til RF. Tror denne dingsen selges for priser mellom 50kr og 300kr, så det kan lønne seg å sjekke litt priser først. Vet ikke om den passer til både PAL og NTSC samtidig eller om det finnes to utgaver av denne.

 

PS. Når vi er inne på dette: Kom ikke de gamle Amiga 500'ene med adapter fra VGA (D-sub) til RF? Den avlange dingsen man plugget baki var vel en slik adapter? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
PS. Når vi er inne på dette: Kom ikke de gamle Amiga 500'ene med adapter fra VGA (D-sub) til RF? Den avlange dingsen man plugget baki var vel en slik adapter? Eller tar jeg feil?

Stemmer. Tv-modulator kalte de det. Laget fordi "alle" hadde TV, mens få hadde råd til monitor til Amiga. Nyere Amigamaskiner, f.eks. 1200, hadde denne modulatoren innebygd i maskina.

 

Det som er saken, er at DATAMASKINER har lov å bruke slikt utstyr, men ikke DVD-spillere. Sony hadde en sak gående om dette i sine spillkonsoller.

*lete*

Her står litt om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...