The Stig Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 (endret) Hallo hallo.. Her sitter jeg og "guffer" på min 512/128 linje og gleder meg som en onge til Canal Digital har fått opp den nye plattformen... Men i går fikk jeg et brev jeg reagerte sterkt på; Det står at hvis man opplever problemer med det nye modemet pga gammelt nett skal man kontakte Canal Digital og få tilsendt en tekniker som fixer det for en "gunstig-pris"! Skal liksom vi betale for at Canal Digital oppgraderer? Dette er jo skamløst! Vi som kunder skal da vel ikke betale for en oppgradering vi ikke har bedt om (til tross for at den er velkommen)?! Nei nei nei Noen som kan gi meg et godt svar på hvorfor det har blit slik? (Wabby?) Endret 14. mars 2004 av Stikk-kont@kten
chma Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg ville gjort følgende. Bestillt tekinker, venta på regningen og ikke betalt(og gi dem beskjed om at det er deres oppgave å vedlikeholde nettet...). Vil de krangle er veien kort til Tv2 hjelper deg;)
OeO Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg ville gjort følgende.Bestillt tekinker, venta på regningen og ikke betalt(og gi dem beskjed om at det er deres oppgave å vedlikeholde nettet...). Vil de krangle er veien kort til Tv2 hjelper deg;) ta kontakt med forbrukerrådet før du gjør dette.
The Stig Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Skrevet 14. mars 2004 tja, nå gjelder dette forøvrig ikke meg da siden jeg er på et nytt "nett", men bla en kompis av meg kommer til og bli påvirkert av dette. Pluss alle andre som er på et gammelt nett som krever "fixing"
Wabby Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 En av årsakene til dette er at enkelte har gjort en del småpatenter internt på sine nett for å få Kabel-Tv der de ønsker å ha det. Og som en del av kontrakten så er det kun CanalDigital sine folk og autoriserte elektrikere som får lov til å gjøre noe på anlegget. En annen ting er at iflg kontrakt lover CanalDigital at signalet skal være bra opp til 2 kontakter. Ved flere kontakter trenger kunden muligenes en signalforsterker, men dette kan variere litt fra område til område. Ved slike tilfeller kan kunden risikere å bli fakturert. Andre ting som kan være årsaken til at tekn må ut er at signalstyrken er enten for svak eller for sterk inn i huset og da må justeres, ved slike tilfeller blir kunden ikke belastet.
Hoax Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Synes ikke du skal ta sorgene på forskudd...Du maser om noe som ikke er problematisk enda. Det går helt sikkert glatt å få alt i gang. Dont worry, be happy!
Wabby Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 En liten bump, men jeg har fått en del PM og slik på hva som er med hastigheter og hva som skjer, har idag fått en melding om hastighetene som kommer, eksisternede kunde vil bli justert automatisk (ingen ny binding). ALTERNATIV 1 (MINI): 75/75 KB/S ALTERNATIV 2 (MIDI): 750/150 KB/S ALTERNATIV 3 (MAXI): 1250/250 KB/S ALTERNATIV 4 (MEGA): 3100/550 KB/S DET KAN OGSÅ BESTILLES LIK HASTIGHET BEGGE VEIER (SYMMETRISK) EKS. 750/750 KB/S, 1250/1250 KB/S, 3100/3100 KB/S MOT ET TILLEGG PÅ KR. 97 Jeg vil ikke nevne priser da noen vil tolke dette som reklame. Dere som spørr er jo alt kunder så dere vet jo hva dere betaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå