Gå til innhold

battlefield vietnam:spade eller torch?


Gjest medlem-19530

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
There you go;

Torch:
[quote]The blowtorch is a new item that is basically the opposite of the wrench--instead of gradually repairing a friendly vehicle, the blowtorch gradually damages an enemy vehicle.[/quote]

Istedenfor og reparere kjøretøyer så tar de istedenfor å ødelegger dem.

Spade:
[quote]These wily engineers may also equip themselves with a mortar and wirecutters--which can rig any vehicle in the game to explode--or with anti-vehicle mines and a shovel--which lets the engineer actually dig up and relocate NVA spawn points on the map. If you're careful, you can notice a trapped vehicle by a small series of sparks underneath it. And in order to move an NVA spawn point, engineers must first big continuously at an existing spawn point to fill up a "dig meter," then dig continuously at the new, desired location to complete it.[/quote]

Forsto ikke så mye av det der. ;) De som har bedre engelskkunnskaper enn meg kan kanskje forklare det. :thumbup:

Edit: fant reviewsen på gamespot. Endret av vorbis
Lenke til kommentar
hva er spaden og torchen til i battlefield vietnam?

irriterer meg over at jeg ikke finner det ut

Er spillet gitt ut da? Fikk mail at det ikke kom før den 16.

Han sier ingenting om at han har skaffet seg spillet. Han stiller bare noen spørsmål om spillet, kanskje basert på noe han har lest.

Lenke til kommentar
hva er spaden og torchen til i battlefield vietnam?

irriterer meg over at jeg ikke finner det ut

Er spillet gitt ut da? Fikk mail at det ikke kom før den 16.

Han sier ingenting om at han har skaffet seg spillet. Han stiller bare noen spørsmål om spillet, kanskje basert på noe han har lest.

aha! bare later som han har fått det. Offisielle release er 16.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde det, jeg likte det, og jeg forhåndsbestilte nettopp to utgaver.

 

Hehe, jeg har også forhåndsbestilt det. :cool:

 

Uansett, lurer på hvor mange kopier bfv skal selge, ekstremt mange har skrevet at de har forhåndsbestilt det.

Sikkert utrolig mange.

 

Spade:

 

 

These wily engineers may also equip themselves with a mortar and wirecutters--which can rig any vehicle in the game to explode--or with anti-vehicle mines and a shovel--which lets the engineer actually dig up and relocate NVA spawn points on the map. If you're careful, you can notice a trapped vehicle by a small series of sparks underneath it. And in order to move an NVA spawn point, engineers must first big continuously at an existing spawn point to fill up a "dig meter," then dig continuously at the new, desired location to complete it.

 

 

Gidder noen å oversette, eventuelt gi meg link til omtalen på gamespot?

 

 

These wily engineers may also equip themselves with a mortar and wirecutters--which can rig any vehicle in the game to explode

 

Altså, feste en bombe til en bil, og når personen som går inn i bilen og starter den eksploderer den? :dribble:

Lenke til kommentar

La meg si det først som sist; BFV er et kongespill. Men mine erfaringer sålangt er ikke udelt positive. Skal man sette fingeren på noe må det være følgende;

 

Det er SVÆRT tungdrevet. Her må man ha et aldri så lite monster av en pc for å kunne få noe ytelse å snakke om. Da tenker jeg selvfølgelig på de som vil ha nogenlunde vettig oppløsning og detaljer på maks. Det som står skrevet om anbefalt HW er pølsevev. Sitter på Radeon 9800 PRO, 1,5 GB ram med xp3200+ og det er ikke mer enn akkurat. Lagger fortsatt litt noen steder. Ram'en har faktisk overraskende mye å si på dette spillet. Sålangt er det ikke så mange dedikerte servere der ute som er kraftige nok til å kjøre maps med 32 spillere på uten at det oppstår betydelige lag problemer. Dette ordner seg vel etterhvert når spillet kommer i handelen.

 

Litt VEL dominerende musikk i spillet. Det ER tøft med Hendrix på stereon når man sveiper busketoppene med Huey chopperet og plukker NVA i horisonten. Spesielt ettersom Doppler-effekten også er tatt med i betraktning! Dog etter noen timer så blir denne musikken slitsom. Man har riktignok mange låter å velge imellom, i tillegg til at man kan legge til egen musikk fra maskina, men det vil alltid være flust av folk som oser rundt med stereoen på fullt og jeg mener at musikken er generelt litt for høy og kunne med fordel vært tonet ned. Uten å nødvendigvis måtte slå den av i options.

 

Grafikken er pen. Modellene er kraftig forbedret fra BF1942. Likevel er det noe krøll i kodinga som gjør at når du ser en soldat langt unna, hender det at det ser ut som om han "glir" over terrenget istedet for å gå. Som om han står på et skateboard. En annen ting er for eksempel vegetasjon. Fungerer svært bra i de fleste tilfeller, da man lett "forsvinner" for fienden idet man legger seg ned. Problemet er at dersom du kommer langt nok unna, for eksempel i helikopter, så vil det detaljerte gresser forsvinne, og soldaten som gjemte seg der vil komme til syne.

 

Balansering. M-60 våpnet til de allierte styrkene er totalt ut av balanse. Det er helt overlegent de andre våpnene og i tillegg til den så har han jammen meg L.A.W. i tillegg! På enkelte maps har han faktisk en medipack også. Helt vanvittig bra. Derfor spawner "alle" selvsagt med den utstyrspakka. Håper dette blir fikset opp i en patch litt fort.

 

Man har 4 klasser å velge imellom, hvorav hver klasse har 2 sett utstyr. Dette velger man ved spawn og det gjør jo i realiteten at man har tilgang på 8 "forskjellige" utstyrspakker. I tillegg kan man velge mellom 2 "skins" med 2 alternativer til hode-skins. Artig, men her kunne det kanskje vært flere alternativer.

 

Andre ting som irriterer meg er for eksempel at når man plasserer ut en mortar på et sted hvor bakken heller litt så forsvinner den bare. Dette er svakt av utviklerne å ikke fikse opp i før release. Regner med at det vil dukke opp en patch i nær framtid som tar seg av dette problemet, samt andre småting som for eksempel at man ikke kan "strafe" sidelengs i vannet. Dette kunne man heller ikke i BF1942 før i en senere patch.

 

Minimap'et har blitt mindre og dermed mer uoversiktlig. Problemet med at egne spillere fortsatt forsvinner bak flaggene på minimap er enda der. Utrolig at man ikke får til å fjerne det! Slikt blir det teamkilling av!

Himmelen er statisk. Noe som nærmest inviterer til pixelshooting. Skuffende. Muligheten for å velge kun engelsk dialog er også borte. Dumt hvis man ikke snakker flytende vietnamesisk. ;)

 

Det mangler også nødvendige ting som vote-meny, add-buddy og ikke minst ingame serverinfo! Grrrr...

 

 

 

Utover disse barnesykdommene så har spillet utrolig mye bra å by på. Blandt annet mobile spawnpunkter på begge sider. USA i form av en "kasse" som må fraktes rundt av helikopteret og i form av en spade(!) når man spiller NVA. Disse kan man plassere nesten hvor som helst og dermed spawne der. Disse mobile punktene kan imidlertid knuses i motsetning til "standard" spawnpunkter. Dette tror jeg fort kan vise seg å være nøkkelen til suksess i klankamper foreksempel. Mange muligheter til taktiske genistreker altså. Stemninga i BFV er helt suveren.

For ikke å snakke om kartene. Noen kart er helt vanvittig bra!

En annen betydelig forskjell ifra BF1942 er infanteriets rolle i kampen. Det er ikke lengre piloter som blir nøkkelen til seier. Her gjelder det å være våken på bakkenivå! Ettersom man tåler langt mindre enn i BF1942 så kan det lønne seg å holde en lav profil. Før man vet ordet er av det så er man død. Her er det for sent å først registrere at man blir skutt på, for så å snu seg å skyte tilbake. Mer fokus på bakkekamp med andre ord. Helikopterene kan dog være dødelige. Spesielt hvis man har med en passasjer slik at man får utnyttet alt av fastmontert våpen. At man har muligheten for å frakte kjøretøyer fra spawn og inn i kampens hete er selvsagt også utrolig morsomt.

At A.I til bots er helt bak mål gidder jeg ikke engang å kommentere ettersom dette utelukkende bør regnes som et online spill. Ikke mye motstand å hente i dataspillerne altså.

 

Kort sagt; Battlefield Vietnam er helt konge. Mange geniale løsninger sammenlignet med BF1942. Dette skal kjøpes på dag 1!

Endret av Englebarn
Lenke til kommentar
du tror ikke at det har noe med skjermkortet ditt da? ;)

Han har et kraftig overklokket radeon 9800pro!

eh... jeg er ikke helt med her men prøver han og antyde at ATi Radeon 9800 pro ikke er et bra grafikk kort :dontgetit: i allefall, stod det ikke noe om at 9800 brukere bare kunne glemme og kjøpe BF:V fordi det ikke fungerte med det kortet?

 

-OFFTOPIC-

Hva er egentlig Anti Aliasing?

Lenke til kommentar
du tror ikke at det har noe med skjermkortet ditt da? ;)

Han har et kraftig overklokket radeon 9800pro!

eh... jeg er ikke helt med her men prøver han og antyde at ATi Radeon 9800 pro ikke er et bra grafikk kort :dontgetit: i allefall, stod det ikke noe om at 9800 brukere bare kunne glemme og kjøpe BF:V fordi det ikke fungerte med det kortet?

 

-OFFTOPIC-

Hva er egentlig Anti Aliasing?

BFV fungerer fint med Radeon kort. Det er nvidia som har hatt problemer. Det skal også være tatt hånd om i en ny driverrelease fra nvidia.

 

Kjapt og enkelt forklart; AA er utgjevning av linjene. Overgangene mellom pixlene blir "blurry" og bildet ser penere ut. Suger desverre altfor mye ytelse av kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...