Gå til innhold

Forskjellige smaker på Coca Cola


Anbefalte innlegg

Det kan nok stemme, uten at jeg vet hva slags undersøkelse du sikter til. Den tyske og amerikanske colaen er glimrende :)

Hmm synes selv den amerikanske coca colaen smaker helt forferdelig og vet en del personer som deler mitt syn der heh...

 

Etter min mening er pespi den beste colaen i USA. :)

Pepsi smaker bedre i USA enn i Norge i alle fall. Ikke enig med deg at den er bedre enn Cola, men det er vel litt en preferansesak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlig Coca Cola (boks/flaske) i Spania smaker jævlig. Men der smaker faktisk Cola Light godt. Merkelig, det der... IMO er Cola Light i Norge dårlig.

 

Er større forskjeller når man kommer til andre land. Har dukket litt Cola og Cola Light i England, og det er så utvannet og tamt, at man ikke en gang kommer i nærheten på MacDonnald's i Norge.... Cola er ikke Cola, det er bare å godta.

 

Har du smakt McDonalds brus i England? Fanta'en er for eksempel neongul og smaker forjævlig. :sick:

Lenke til kommentar
Vanlig Coca Cola (boks/flaske) i Spania smaker jævlig. Men der smaker faktisk Cola Light godt. Merkelig, det der... IMO er Cola Light i Norge dårlig.

 

Er større forskjeller når man kommer til andre land. Har dukket litt Cola og Cola Light i England, og det er så utvannet og tamt, at man ikke en gang kommer i nærheten på MacDonnald's i Norge.... Cola er ikke Cola, det er bare å godta.

 

Har du smakt McDonalds brus i England? Fanta'en er for eksempel neongul og smaker forjævlig. :sick:

Har ikke spist på McD i England på en stund, men ikke så lenge siden jeg var på Burger King, og der var ikke Fantaen så aller verst. Colaen derimot.... :sick:

Lenke til kommentar

[har ikke lest hele tråden, og om det er nevnt vet jeg ikke]

 

Jeg mener det hovedsakelig må ha noe med vannet å gjøre. Smakt vannet i Danmark før? - Det smaker mye emr klor enn her, og er andre medngder av stoff, altså annen vannkvalitet.

Spania? Vannet smaker skikkelig ekkelt hvis du ikke er vant til det.

Tyskland - Smaker greit, men de har likevel ikke så godt vann som oss(MIN mening da). Og som sagt tipper jeg det er pga. de forskjellige stoffene de lokale vannverkene har i vannet som cola bruker som avgjør.

 

Coca Cola på Lørenskog, hadde de koblet fra rørene til Vannverket de bruker, og koble til det neste vannverket som er nest nærmest skal jeg love dere at colaen på hele østlandet ville smak anderledes - Ihvertfall den coloaen som blir sendt ut fra lørenskog!

Lenke til kommentar

ok, foretok en test idag

 

Sted: Stavanger

Testobjekter: 1x 0.5l (plast, 11 "prikker" på bunnen), 1x boks, og en glass flaske.

 

Forbetingelser:

For å få optimal cola smak på alle tre, la jeg dem i fryseren i 40 minutter før test. Nå må det sies at boks og flaske blir fortere kaldt enn plast, så dette kan ha påvirket resultatet noe.

 

Resultat:

Boks og glassflaske blir sidestillt i denne testen. Muligens boks over glassflaske, med det er sannsynligvis mer personlig smak enn noe annet

Plastflasken var totalt underlegen i denne testen.

Lenke til kommentar
Det er forskjellige smaker på Colaen etter hvor du er i verden. Det sier til og med Coca Cola Company skjøl. Den er tilpasset hva folk rundt om kring syes er best. Det samme gjelder Fanta og andre brussorter som blir solgt over hele verden. (Det er lett å merke dette hvis du blandt annet smaker norsk og tysk fanta)

norsk fanta exotic, og svensk exotic på boks smaker og ser ganske forsgjelig ut

Lenke til kommentar
ok, foretok en test idag

 

Sted: Stavanger

Testobjekter: 1x 0.5l (plast, 11 "prikker" på bunnen), 1x boks, og en glass flaske.

 

Forbetingelser:

For å få optimal cola smak på alle tre, la jeg dem i fryseren i 40 minutter før test. Nå må det sies at boks og flaske blir fortere kaldt enn plast, så dette kan ha påvirket resultatet noe.

 

Resultat:

Boks og glassflaske blir sidestillt i denne testen. Muligens boks over glassflaske, med det er sannsynligvis mer personlig smak enn noe annet

Plastflasken var totalt underlegen i denne testen.

Cola skal ikke i fryseren, og det skal heller ikke isbiter oppi... Det er blasfemi... :p

Lenke til kommentar

Er egentlig ett litt morsomt fenomen det her, min favoritt brus her hjemme er Fanta... Den værste brusen (nesten) jeg vet er svensk Fanta... Den smaker jo så utrolig falskt i forhold, den norske er forfriskende og den svenske kvalmende :S

 

Men tysk boks-cola er genialt!!!

Lenke til kommentar
Er egentlig ett litt morsomt fenomen det her, min favoritt brus her hjemme er Fanta... Den værste brusen (nesten) jeg vet er svensk Fanta... Den smaker jo så utrolig falskt i forhold, den norske er forfriskende og den svenske kvalmende :S

vil påstå at det er totalt omvendt.. Hvis det er fantaen en handler på grensa du snakker om. (den tyske eller østerriske eller hva det nå er)

 

norske fantaen er så søt og ekkel.

Lenke til kommentar
Jeg er iaffal jævlig sikker på at boksfanta smaker annerledes enn flaskefanta.

Fint at det ikke bare er jeg som reagerer på det...forskjellen er helt syk --> mens fanta light smaker godt fra boks

 

edit : norsk fanta er ikke ekkel :cry:

 

edit : tysk boks-cola er ekkelt (sorry..:no:)

 

:laugh:

Endret av dub
Lenke til kommentar
Pepsi= :thumbdown:

Norsk cola er litt sterk og varierer veldig på smak, enten så er den veldig tam eller så er den for sterk eller så smaker den rett å slett bare DRITT :mad: (gjelder veldig sjeldent for boks cola). Når jeg åpner en cola så sier jeg enten at den var god eller at den var stygg.

Tysk cola er fan meg det beste som fins. Spesielt på boks den smaker bestandig like godt :thumbup:

Tysk Cola= :love:
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt så skal visst Norge være på 3. plass når det gjelder Cola. Bare USA og Tyskland skal visst være bedre...

Det kan nok stemme, uten at jeg vet hva slags undersøkelse du sikter til. Den tyske og amerikanske colaen er glimrende :)

Ingen undersøkelse, det er bare noe "man" sier. Hørt det av en kompis jeg, som sikkert igjen har hørt det fra en kompis osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...