Ducky Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Har tenkt å kjøpe denne iiyama skjermen men er ikke helt sikker..' Er den bra og hvis ikke ,kan der anbefale noen Takker for alle svar
Xder Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Det er en ganske bra skjerm Men jeg hadde godt for denne
Jakartabebopp Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Det er en ganske bra skjerm Men jeg hadde godt for denne den her har jeg, og den er jeg kjempefornøyd med
MailMan13 Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 I disse LCD tider får man jo ekte aperture grille/trinitron baserte skjermer i den prisklassen, så hvorfor da kjøpe en 'gammeldags' shadow mask da? Legg i en hundrelapp til så får du en ekte ViewSonic, vil påstå at både farger og kontrast er bedre på aperture grille baserte skjermer.
Vice Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 I disse LCD tider får man jo ekte aperture grille/trinitron baserte skjermer i den prisklassen, så hvorfor da kjøpe en 'gammeldags' shadow mask da? Tja, fordi trinitron skjermene kommer inkludert med artifacts i skjermbildet i form av to sorte horisontale striper.
MailMan13 Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Tja, fordi trinitron skjermene kommer inkludert med artifacts i skjermbildet i form av to sorte horisontale striper. Det er riktig at man har to tynne (tilsvarer ca 1/3 pixelhøyde) striper som er synlig på helt hvit/lys grå bakgrunn, vi Sony/ViewSonic eiere kaller det statuslinjer. Hadde de ikke vert der så hadde skjermen hatt de samme geometri og konvergens problemene som en del av de billigste shadowmask skjermene med flat overflate har. Men for all del, man kan jo gjerne kjøpe Fiat hvis man ikke liker fargen på gummilistene rundt dørene til Audien
Vice Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Det er riktig at man har to tynne (tilsvarer ca 1/3 pixelhøyde) striper som er synlig på helt hvit/lys grå bakgrunn, vi Sony/ViewSonic eiere kaller det statuslinjer. Tynne eller ikke, så lenge de syns er de svært irriterende. Ellers er jo "statuslinjer" et morsomt eufemistisk uttrykk Men for all del, man kan jo gjerne kjøpe Fiat hvis man ikke liker fargen på gummilistene rundt dørene til Audien Hadde gummlistene gått tvers over frontruta hadde valget vært klart
MailMan13 Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 (endret) Tynne eller ikke, så lenge de syns er de svært irriterende. De synes bare hvis du ser etter dem, så snart bakgrunnen ikke er helt lys grå/hvit eller man har bilde med bevegelse er de helt usynlig. For brukere som ikke er vant med dem og sitter og leter etter dem kan det være irriterende før man blir vant med den overlegene kontrasten og fargegjengivelsen som disse skjemene tross alt har, blir man det er det kjipt å gå tilbake. At man i det heletatt trekker frem disse som et vesentlig minus viser bare at du aldri har brukt en slik skjerm over tid før. Edit: skriveleif Endret 13. mars 2004 av MailMan13
Vice Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Tynne eller ikke, så lenge de syns er de svært irriterende. De synes bare hvis du ser etter dem, så snart bakgrunnen ikke er helt lys grå/hvit eller man har bilde med bevegelse er de helt usynlig. For brukere som ikke er vant med dem og sitter og leter etter dem kan det være irriterende før man blir vant med den overlegene kontrasten og fargegjengivelsen som disse skjemene tross alt har, blir man det er det kjipt å gå tilbake. At man i det heletatt trekker frem disse som et vesentlig minus viser bare at du aldri har brukt en slik skjerm over tid skjerm før. Brukte en aperture-skjerm i ca. 2 år, hver eneste dag i jobb sammenheng. Det burde være lenge nok. Satt på ingen måte og letet etter disse linjene. Det var helt unødvendig, selv for en som ikke har perfekt syn. Som du sier, de synes best på lyse bakgrunner, problemet er at nærmere 90% av alt som foregår på skjermen, utenom spillsammenheng, har hvite/lyse bakgrunner. I actionspill er linjene helt uvesentlige, det samme gjelder på TV apparater hvor jeg faktisk ikke klarer å se linjene i det hele tatt. Er nå ca. 2 år siden jeg har brukt en (pc)aperture-skjerm så muligens har de klart å forbedre dette noe, men jeg tviler.
MailMan13 Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Det som lages i dag er betydelig bedre enn det som ble laget midt på '90 tallet (har sett skjermer der disse linjene er nesten på størrelse med en pixel). Jeg har hatt min Sony i 4 år nå (E400), og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din i det heletatt, at du har vert plaget av disse i 2 år høres rett og slett utrolig ut (ikke for å trekke troverdigheten din i tvil, det finnes mange slags folk som lar seg irritere av de utroligste detaljer). Viewsonicen jeg linket til har omtrent de samme spesifikasjonene som den 3000kr dyrere Sonyen min (det har skjedd mye med prisene etter LCD revolusjonen). Jeg er ihvertfall helt klar: ViewSonic P95F+ er en vesentlig bedre skjerm enn Samsung SyncMaster og Ilyama Pro455. Den finnes i ShadowMask utgave også, da er den til og med 800,- billigere (kan ikke ta like godt betalt for dårligere teknologi vet du )
Danser_med_rever Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Falcon_ Skrevet 13/03/2004 : 12:17 Denne! Det er jeg helt enig i!!! Kjøpte denne skjermen (Sølvfarget ), og den er utrolig behagelig... Max 160 Hz burde holde lenge d, kjører på 100 Hz med V-Sync på i CS og det er ufattelig smooth. Også er det deilig at bilderøret er flatt da, eller man får ihvertfall inntrykk av at den er det.
verzezer Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Har selv en Samsung 957 MB og er kjempe fornøyd! Var uvandt med de svarte kantene i starten. Men har alldrig angret på kjøpet!
knalf Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 har iiyama skjermen og er svært fornøyd med den. Veldig klar og smelter ikke "sammen" fargene..
Anders Leipsland Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Jeg er ihvertfall helt klar: ViewSonic P95F+ er en vesentlig bedre skjerm enn Samsung SyncMaster og Ilyama Pro455. Samsung 959NF og Ilyama Pro455 er aperture grill skjermer da ViewSonic P95F+ har fått veldig mye negativ kritikk. P95f var god, men av en eller annen grunn så er 95f+ (som jo er nyere) vesentlig dårligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå