Gå til innhold

Hardisk valg

Anbefalte innlegg

har netopp mistet 120gb da min Wd s-ata hadde et lite uheld.

så nå trenger eg noen råd ti ny disker å valg av oppsett, hadde tenkt å bruke 2høvdinger.

har tenkt litt på raid har ikke prøvd dette før. hoved kortet mitt skal vist støte s-ata i raid0

har sett meg ut to oppset som eg skal velge mellom men er åpen for forslag eller erfaringer

1. Wd Raptor 36gb + En 160gb ( ikke raid )

2. to styk 160 gb i raid0

likte ikke støy nivået på min Wd så nå hadde eg tenkt å prøve meg på seagate de skåret sånn mitt på i testen på HW.no når det gjalt støy og ytelse

er raid litt ustabile greier? har ikke lyst å miste mer data. Må lære meg å ta backup av viktig data :(

Lenke til kommentar
Annonse

[1] Random productId 5899409 from forum_276

Det kommer vel litt an på hva du egentlig trenger... ytelse eller harddiskplass.

Personlig ville jeg ikke satset på å ha OS på RAID, men det skyldes mest personlig erfaring. Jeg er også en av dem som aldri tar backup.

Synes den 36Gb Raptoren blir noe dyr i forhold til størrelsen, men hvis det bare er hastighet du er ute etter, så er det helt klart ett bra kjøp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...