Gå til innhold

Jeg har noen små problemer med den nye dataen...


Anbefalte innlegg

Når jeg skal intallere window så står det :

 

 

BOOT FROM CD:

BOOT FROM CD:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

 

Jeg har windows cden i men det virker ikke selvom!!

 

I BIOS står det at den registrerer CD-ROM og alt det derre!!

 

Så er det det med drivere...

 

Må jeg ha driver til DVD-spiller og Cd- brenner?

 

og en ting til...hvordan formaterer jeg HD en??

er det ikke sånn at jeg må gjøre det før jeg begynner å bruke den?

 

Takker på svar på forhond!

Endret av data-gutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Noen BIOS krever "press any key to boot from CD-ROM" når du starter opp, beskjeden står på skjermen bare noen sekunder før den sier boot failure.

Lenke til kommentar
Noen BIOS krever "press any key to boot from CD-ROM" når du starter opp, beskjeden står på skjermen bare noen sekunder før den sier boot failure.

På windows 2000 / XP får du den beskjeden om platen finner operativsystem på noen av diskene, det er ikke BIOS som gir den beskjeden

Lenke til kommentar

alt du trenger er en windows 98 boot diskett, for å boote opp i dos, hvis du for eks. må formatere, eller ordne nye partisjoner, eller installere windows. kanske enkelt.

 

når du booter opp og cd'en ikke vil boote så putter du i disketten og kommer til dos.

via der går du til cd'en inn i i386 mappa, og skriver bare winnt, så innstaleres windows.

 

men husk og legg inn smarddrv når du eventuelt lager 98 boot disk. for ellers vil ting gå veldig tregt.

Lenke til kommentar

Se om CD spillern jobber når du booter, rett før du får de meldingene der. Om den ikke gjør det så sjekk BIOS om du har satt CDROM som boot device før HDD. Om det står riktig er det da selve CD platen som ikke fungerer. Prøv orginal disk :)

 

XP koster bare 600kr eller så. Vel verdt pengene

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel HD med windows 98SE på og en helt ny 80GB WD.

 

CD-en jeg bruker har nok blitt brukt mamnge ganger før til å installere windows...det er windows 2000 jeg har på cd en...jeg skal få xp på den selfølgelig!

 

Men hvis jeg glømmer den cd-en og går på xp nå...er det noen måter man kan få det gratis på?? Er det ikke noe veldige sikkerhets greier på xp?

 

Takker for alle svar jeg fikk!! :thumbs:

 

Edit: Hvor får du xp pro til 600??

 

Men det med drivere...følger det med windows..til ting som DVD-spiller og CD-RW?

Endret av data-gutten
Lenke til kommentar
Men hvis jeg glømmer den cd-en og går på xp nå...er det noen måter man kan få det gratis på??

 

Få gratis Windows - ja det hadde vært noe det lol.............

 

Men det med drivere...følger det med windows..til ting som DVD-spiller og CD-RW?

 

Du trenger ikke særskilte drivere for dette - standard (generic) drivere støttes via OS.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at de skal gi det til meg gratis...men har du hørt om piratkopi?

 

Å spørre om det innpå her er jo bare såååååå kjempesmart av deg da.......

 

Man kan få gratis Mercedes 500 SEL også - bare man stjeler en..- selvfølgelig har vi alle hørt om kopier.......men det tar seg dårlig ut her..........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...