Gå til innhold

Klipsch Promedia 5.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-23 12:12, Spaz skrev:

Er det noen butikker / webshopper i Norge som selger dette systemet. Har veldig lyst til å kjøpe det, men finner ingen som har det.


Er eneste løsningen å bestille fra USA? Jeg har nemlig ikke kredittkort, så det kan bli litt vanskelig.


Her har du i allefall web´en til den norske importøren: http://www.audiocompaniet.no/

Ikke imponerende akkurat, men det kan jo være en start.

Lykke til, bedre høyttalere / lyd skal du lete lenge etter!

Har 2.1-systemet sjøl :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har Klipsch Promedia 2.1

 

Klipsch er det beste du får til pc. Tror ikke Hardon Kardon har noe å stille opp med der altså ..

 

Promedia 2.1 settet koster 2 800.-

Promedia 5.1 kommer på over 5 tusen .. Men er sikkert verdt det, hvis du er en ivrig spiller. Er helt vilt bra hvor det trøkker i den subben :grin:

 

http://www.audiocompaniet.com / no selger det ja. Bare mail inn til dem, og spør hvor mye de skal ha for settet. Det gjorde jeg, og det var i posten 3 dager senere. Ekstremt fornøyd. Bedre sett finnes ikke !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-23 12:12, Spaz skrev:

Er eneste løsningen å bestille fra USA? Jeg har nemlig ikke kredittkort, så det kan bli litt vanskelig.


 

Ville nok ikke kjøpt høytalere osv fra USA gitt. Du kan fort få litt problemer (evt en uventet ekstra utgift) siden de bruker 115 volt istedenfor 230 volt som vi bruker her i gamlelandet. :/

Og skal man tro Audiocompaniet så koster en 115v -> 230v omformer som leverer nok guffe til et Klipsch 4.1 og/eller 5.1 sett mer enn det smaker.

(Var i kontakt med de den gang 4.1 settet kom i USA, og da kom vi bl.a inn på omformere hehe)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-03-23 14:41, dessident skrev:

Jeg har Klipsch Promedia 2.1


Klipsch er det beste du får til pc. Tror ikke Hardon Kardon har noe å stille opp med der altså ..


Promedia 2.1 settet koster 2 800.-

Promedia 5.1 kommer på over 5 tusen .. Men er sikkert verdt det, hvis du er en ivrig spiller. Er helt vilt bra hvor det trøkker i den subben
:grin:

/ no selger det ja. Bare mail inn til dem, og spør hvor mye de skal ha for settet. Det gjorde jeg, og det var i posten 3 dager senere. Ekstremt fornøyd. Bedre sett finnes ikke !





 

Tydlig at du ikke er helt 100% klar over hva du prater om her.... Hardon Kardon som du kaller det, heter Harman Kardon og har ingenting med Klipsch å gjøre i det hele tatt, og er heller ikke blitt nevnt i denne artikkelen. Harman Multimedia tilhører Harman Kardon som også har kjøp opp JBL. JBL har laget noen PC-høytalere, og det har de også gjort for Harman Multimedia, med HK sitt navn selfølgelig.

Det var dagens time i Harman Kardon :smile:

(Harman Kardon PC-høytalere er ikke å få tak i Norge)

 

Når det gjelder Klipsch, så har de meget bra høytalere, ingen unntak i PC-katogorien. Promedia 2.1 er greit til "vanlig" bruk, 4.1 for deg som vil ha litt ekstra surround, men 5.1 skjønner jeg ikke helt grunnen til å dra inn i PC-verden.... Så vidt jeg vet (si i fra hvis jeg driter på leggen nå), så er ingen spill spilt inn i "ekte" 5.1, heller ikke musikk fra PC`en vil få noe nytte av denne ekstra senter-høytaleren. Og DivX er i vanlig stereo... Hvor skal mann ha denne senteren? Under skjermen? Så vidt jeg kunne se på bildet er den i allefall for stor til å ha under min Sony 17". Og når front-høytalerne da i tillegg står i fleste tilfeller på hver sin kant av skjermen, dekker de hele lydbildet, og en senter er ikke nødvendig etter min mening... forsvarer i allefall ikke pristillegget!

 

Audiocompaniet sine websider er noe for seg selv.. "Vi redesigner våre sider. Ny side vil være på plass før sesongen." Hvem sesong? De har stått sånn i 1,5år.... Sendte de mail ang. det for 6 uker siden, og spurte når de skulle komme opp. Har ikke fått svar enda....

 

Skal faktisk ha meg et sånt Promedia 4.1 sett selv, kan anbefales på det sterkeste for de som bruker PC`en mye til multimedia..... :smile:

Lenke til kommentar

Vet ihvertfall at i Medal of Honor: Allied Assault brukes alle 5 høytalerene, og 5.1 er at av valgene i Audio options. Bare så du vet det. Forresten hadde Deus Ex Dolby Pro Logic, og brukte 5 høytalere hvis dette var slått på. Funket glimrende med mine Creative DDT3500.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-04 23:06, dominizer skrev:

Vet ihvertfall at i Medal of Honor: Allied Assault brukes alle 5 høytalerene, og 5.1 er at av valgene i Audio options. Bare så du vet det. Forresten hadde Deus Ex Dolby Pro Logic, og brukte 5 høytalere hvis dette var slått på. Funket glimrende med mine Creative DDT3500.


 

Det er jo kjempekult at også spill-produsentene har fått øynene opp for surround..... Ja da får jeg vel ta halen mellom beina og trekke meg fra den setningen :smile: Men mener fortsatt at, hvis du ikke går etter "mååå ha det beste, koste hva det koste vil"-prinsippet, slik som jeg gjør med vanlig hjemmekino, så er Promedia 4.1 mer en bra nok til PC.. Klipsch er kjent for horndiskantene sine, og jeg tviler på at noen vil finne mangler i lydbildet uten en senter når det gjelder PC`en.....

Lenke til kommentar

Og DivX er i vanlig stereo... Hvor skal mann ha denne senteren? Under skjermen? Så vidt jeg kunne se på bildet er den i allefall for stor til å ha under min Sony 17". Og når front-høytalerne da i tillegg står i fleste tilfeller på hver sin kant av skjermen, dekker de hele lydbildet, og en senter er ikke nødvendig etter min mening... forsvarer i allefall ikke pristillegget!

 

 

Bare for å komme med enda litt mer kritikk :smile: , Hvis du spiller DivX-filmer som er DVD-ripp av med Windows Media Player kan du velge noe som heter SRS, hvis du har lydsystem som støtter dette. Dette "lager" 5.1 surround av lyden som er med i DivX filen. Funker faktisk meget bra. Har Shrek på DVD-rip(rippet fra egen DVD, bare rolig) og der er det herlig lyd, i surround. Ikke like bra som DD eller DTS delvfølgelig, men funker helt fint.

 

_________________

Amd AthlonXP 1600+

Msi K7T 266a PRO2

ATI Radeon 8500 64DDR

512mb ddr cl 2

Chieftec Dragon Midi-tower(sølv) 340W

Creative DTT 3500 Digital

3dMark 2001SE: 8594 poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-04-05 18:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 17:59, dominizer skrev:


Og DivX er i vanlig stereo... Hvor skal mann ha denne senteren? Under skjermen? Så vidt jeg kunne se på bildet er den i allefall for stor til å ha under min Sony 17". Og når front-høytalerne da i tillegg står i fleste tilfeller på hver sin kant av skjermen, dekker de hele lydbildet, og en senter er ikke nødvendig etter min mening... forsvarer i allefall ikke pristillegget!

 

 

Bare for å komme med enda litt mer kritikk :smile: , Hvis du spiller DivX-filmer som er DVD-ripp av med Windows Media Player kan du velge noe som heter SRS, hvis du har lydsystem som støtter dette. Dette "lager" 5.1 surround av lyden som er med i DivX filen. Funker faktisk meget bra. Har Shrek på DVD-rip(rippet fra egen DVD, bare rolig) og der er det herlig lyd, i surround. Ikke like bra som DD eller DTS delvfølgelig, men funker helt fint.

 

_________________

Amd AthlonXP 1600+

Msi K7T 266a PRO2

ATI Radeon 8500 64DDR

512mb ddr cl 2

Chieftec Dragon Midi-tower(sølv) 340W

Creative DTT 3500 Digital

3dMark 2001SE: 8594 poeng

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-04-05 18:02 ]</font>

 

Og for å komme med eeenda mer kritikk :smile:

Srs er bra software, selfølgelig ikke like bra som Dolby pro logic 2, men alikevel (Dpl 2 finnes da heller ikke som plugin til Winamp :smile: ). SRS vel og merke lager IKKE 5.1, men 5 kanals surround. Den første vers. av SRS jeg var borte i lagde kun 4 kanals, altså alla Pro logic, så vet ikke om denne biten er forbedret. Noe som er helt sikkert i allefall, er at oppløsningen på lyden er ikke bra i forhold til Dolby Digital, ingen software kan endre på det. Og skal mann kjøre høyere kvalitet på lyd-delen på DivX, så blir selfølgelig fila mye større....

Personelig syntes jeg lyd og bildekvaliteten på Divx faktisk er så dårlig at det ødelegger noe av filmopplevelsen...

Lenke til kommentar

Jeg vet ihvertfall at med WinXP versjonen av WMP og min ripp av Shrek får jeg surround lyd i alle høytalerene. Lyden er meget bra, dyp bass og klar og fin tale, riktig fordelt i surround. Mulig jeg har en meget god rip, men jeg synes at mange DVD-rip har tilfredstillende god lyd. Men så er ikke jeg SÅÅÅ pirkete.

Lenke til kommentar

åå fått 4.1 fra klipch nå..jevla bra!

audiocompaniet var raske med å sende.

jevla bra lyd fin bass og spiller høyt.

 

:smile:

 

(((¤)))

 

O

(((¤))) (((¤)))

:smile:

 

(((¤))) (((¤)))

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-04-17 17:44 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-04-17 17:45 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-04-17 17:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-06 18:04, C. Alshus skrev:

Hvorfor ikke bare kjøpe seg et sett med skikkelig gode hodetelefoner. Lydkvaliteten er milevis bedre enn hva man vil få til med noen høyttalersystemer under 10000-15000.

Tips til gode hodetelefoner: Sennheiser HD 580, HD 600. Grado SR 80, SR 125, de dyrere modellene fra AKG, Beyer-Dynamic.



 

Du kan riktignok få HighEnd lyd til en billig penge med hodetelefoner, men jeg har enda til gode å se surround hodetelefoner. Hodetelefoner er også kun for en person(selv om det kan være positivt også da). I tilleg vil aldri få vibrasjoner(du kjenner liksom ikke et skikkelig trøkk fra bassen) og du vil aldri få den romfølelsen høytalere gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...